Gå til innhold

Verisure alarm - obs - svindel


xrays

Anbefalte innlegg

Jeg reagerer på at VERISURE var her og tilbød gratis oppsett og alarm og ingen bindingstid på deres abonnement.

 

Når jeg da senere vurderer å si opp abonnementet så får jeg beskjed om at jeg egentlig har bundet meg opp i 5 ÅR der jeg betaler kr 50 pr mnd på en sum på 3000 kr.

 

At alt dette stod et sted på på baksiden som er stappfull av informasjon med liten skrift, som jeg angivelig burde ha lest.

 

Syns det er veldig dårlig gjort av et så stort selskap å ikke gå åpent ut å informere om det som da selgeren var her for å selge produktet til meg. Minner meg om spam man får i email boksen med delvis skjulte abonnement innhold og det er dårlig at VERISURE har sunket så dypt at de lurer folk og ikke gir ut all informasjon med en gang!!!

Endret av xrays
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men de brytet f.eks markedføringsloven god mulig også kjøpsloven ved å ikke synliggjør priser. Men man burde vel forstå ting ikke er gratis for alltid. Men selgerne bør jo tydligjøre slikt. Eller andre ulemper f.eks må ha simkort eller ekstra kostnader som bredbånd tilkobling.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Selvsagt er dette svindel når selgeren sier at alt er gratis bortsett fra månedsleie av utstyret er på nesten 500,- kroner! Og at jeg kan si opp når som helst. Sannheten om det det vil koste meg endel å si opp holdes her bevisst skjult.

Endret av xrays
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg reagerer på at VERISURE var her og tilbød gratis oppsett og alarm og ingen bindingstid på deres abonnement.

 

Har også haft selger for strøm på døren og jeg talt ikke hvor mange gange jeg sa at jeg ikke var interessert før jeg måtte bli høyrystet.  

 

Er produktet godt nok, bruker man ikke dørselgere.  Dørselgere brukes kun for å lure folk til å si ja uten de får en sjanse til å sette seg inn i det.  Jeg sa jeg kunne ta imot materiale men jeg ville se på det i fred og ro, men det kunne ikke la seg gjøre...  

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Uansett kan vi advare andre mot å binde seg til Verisure. Dette selskapet er veldig dyre i forhold til konkurrentene, og jeg har opplevd svært dårlig kundebehandling fra selskapet. På telefon er de veldig hyggelige, men de har svært få vektere som ikke engang kommer når det er avtalt. Ikke nok med det - de sier ikke engang i fra når de dropper å komme fordi andre hendelser plutselig blir prioritert. Min 12 år gamle sønn sto en hel time ute å frøs i duskregn nå i vinter før jeg til sist fikk sjekket opp at Verisure ikke ville komme å hjelpe til allikevel. Har bedt om en tilbakemelding fra mellomleder om hvorfor de ikke gadd å si ifra, men etter 2 uker og 2 henvendelser har jeg fortsatt ikke hørt noe som helst. Styr unna dette selskapet!!!

Lenke til kommentar

Fordelen med dørsalg er at ein har angrerett, nettopp fordi ein skal kunne gå over avtalen i detalj i ettertid.

 

 

Forøvrig så er eg av den oppfattning av at det mange stadar blir solgt falsk tryggheit. Når ein ser nærmare på kva vekterselskapet er villige til å love av respons ved innbrudd, tida dei må ha for å kome fram, og det dei er villige til å hjelpe deg med, så er det ikkje mykje å betale for.

Her er det store regionale forskjellar også innanfor same selskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opplevde noe lignende hos skeidar også. De lurte på om jeg ville utsette betalingen på sofaen i 6måneder. Dette er noe jeg aldri ellers gjør fordi det koster penger å utsette det. Dum som jeg var, spurte jeg, koster dette noe ekstra? Nei, det gjør det ikke sier selger. Så da takket jeg ja, og fikk 500kr i utsettelsegebyr senere. Kjempeflott. 

For å gjøre historien lengre fikk jeg utlevert speilvendt sofa. Merket ikke dette før jeg kom hjem, og orket ikke bry meg mer med det samme dagen. Dagen etterpå ringte selger og ba meg komme tilbake med sofaen så fort som fy. Useriøst. Endte opp med at et firma kom og hentet sofaen og leverte riktig til meg, som jeg måtte skru sammen selv igjen. Endte til slutt med at jeg fikk 500kr i gavekort som måtte brukes hos Skeidar.

Lenke til kommentar

Slike slskaper er kun for firmaer i byer, da de ikke rykker ut til privatpersoner, eller firmaer utenfor byer, og som sagt, får samme virkning med klistremerker og en god del sikrere om en setter opp eget system, som varsler deg om det skulel skje noe

 

Vi hadde alarmselskap før (firma) men de rykket ikke ut

Eneste gangen de faktisk kom var når de var i nærheten

 

Jeg bor i nærheten så nå er jeg "vaktselskapet"

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...