Gå til innhold

Video: Her smadres Tesla Model 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Tesla ligger ikke på topp - det er ikke testet siden 2014, og de lå rundt 20. plass dette året.

 

Når man ser på EuroNCAP fra i fjor og i år, er det klart at de aller fleste biler nå har 5 stjerner

Source?

 

Tesla Model S er den sikreste bilen noen gang testet i følge NHTSA med over 5 stjerners sikkerhet. Hvis ingen bil har slått den scoren (5,4) siden, så sier det seg selv at den er sikreste. At den er ekskludert fra en god del lister er fordi de ikke tar inn biler som har færre enn 100 000 enheter på veien.

 

Model X er den sikreste SUV'en noengang testet

( https://money.cnn.com/2017/06/13/technology/tesla-model-x-safety-rating/index.html )

 

Generelt sett er Tesla verdens sikreste bil - og sikrere blir den for hvert kvartal som går, spesielt med utviklingen av autopilot.

«spesielt med utviklingen av autopilot»

 

LOL. Hvilken plantet lever du på, Mars? Nu er det flere land som forbyr «autopilot» pågrunn av dødsulykker fra Tesla biler på «autopilot», hvordan «autopilot» skal fungere på vinter, er en gåte for hele bilindustrien.

Endret av jendor1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stiller ikke spørsmålstegn til bilen men til testen?

Dette er åpenbart en test for å vise hvor mye bilen tåler i 56 kilometer,, ikke for å hindre dødsulykker som regel skjer i 90km+ som vi kjører 85% av tiden!

 

Klipp 1: Lav hastighet...

 

Klipp 2: Henger/understellet veier for lite i forhold til en vanlig bil eller annen tesla f.eks...

 

Klipp 3: Treffer på det sterkeste punktet på bilen + lav hastig.. veldig få som får sleng og sklir inn i en lyktestolpe når man kjører i 56 km uten at det er bare is på veien...

 

Jeg regner med at disse testene et gjennomført etter en eller annen standard, og ikke noe som Tesla bare har funnet på selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stiller ikke spørsmålstegn til bilen men til testen?

Dette er åpenbart en test for å vise hvor mye bilen tåler i 56 kilometer,, ikke for å hindre dødsulykker som regel skjer i 90km+ som vi kjører 85% av tiden!

 

Klipp 1: Lav hastighet...

 

Klipp 2: Henger/understellet veier for lite i forhold til en vanlig bil eller annen tesla f.eks...

 

Klipp 3: Treffer på det sterkeste punktet på bilen + lav hastig.. veldig få som får sleng og sklir inn i en lyktestolpe når man kjører i 56 km uten at det er bare is på veien...

 

For det første tror jeg du misforstår hvordan disse testene fungerer.

 

60kmt er ikke lav hastighet. Har du kjørt i bergveggen eller frontkollidert i 60 så vet du dette. Det er lavere enn 90, men 90 er faktisk over grensen for at man kan forvente at man overlever om det blir en brutal bråstopp. Ja, folk overlever, men oddsene er ikke på deres side. Samme hvor sikker bilen er vil man ikke overleve om stoppen er brå nok. Dette vil også reflekteres inn på sensorene som måler resultat på disse testene. Hvis alle tester som måles uansett vil måles å være en dødsulykke så blir hele poenget med å gjøre testene forsvinne.

 

Derfor tester man i det sjiktet at overlevelsesraten er betydelig høyere, men også målbart forskjellig mellom bilmodellene. Og, selv i disse hastighetene har flere biler vist seg å være dødsfeller. Selv om man måler med disse hastighetene så vil dette være en indikativ måling på hva resultatet vil være ved en høyere hastighet. Normalt vil man være bedre beskyttet i en bil med høy score.

 

Bilprodusentene selv tester imidlertid bilene med egne krasjtester. Disse gjøres for å se hva som skjer i forskjellige situasjoner og hastigheter. Også høyere hastigheter enn 60kmt. Disse brukes til å forbedre bilene frem til de er produksjonsklare.

Lenke til kommentar

Hvordan ser de bilene som har blitt solgt med godkjent krasj-test ut i forhold til de som er krasjet i virkeligheten. Å henge seg opp i slike prøver som er gjordt med tanke på at bilbransjen skal overleve, (money talks) er å pakke seg inn i en falsk form for trygghet. Dessuten er testen gjordt i 56 km/t og dermed kun for 60 sonen og de som kjører for fort i 50 sonen. hva skjer med bilen hvist det smeller i høyt trykk i rushtrafikken. Disse testene er noe bilfabrikantene bevisst konstruerer nye biler for å klare, og ikke noe mer. Stålet i bilene er for cola bokser å regne og hadde min gamle amazon truffet en av disse hadde det blitt hakkamat, garantert, og Amazonen hadde kun fått seg en liten bulk fremst på panseret. Tro meg, jeg vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Tesla og Musk har blitt en religion.

Men nå har jaguar, hyundai og audi kommet på banen, så blir spennende å følge med hvordan de takler konkuranse..

Ønsker at jeg hadde hatt råd til q7, drømme bil. vw produkter har med å ruste opp rimelig raskt men karossen til q7 er vel bygget i den nye Hydro fabrikken så er vel noe som varer forhåpentligvis..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan ser de bilene som har blitt solgt med godkjent krasj-test ut i forhold til de som er krasjet i virkeligheten. Å henge seg opp i slike prøver som er gjordt med tanke på at bilbransjen skal overleve, (money talks) er å pakke seg inn i en falsk form for trygghet. Dessuten er testen gjordt i 56 km/t og dermed kun for 60 sonen og de som kjører for fort i 50 sonen. hva skjer med bilen hvist det smeller i høyt trykk i rushtrafikken. Disse testene er noe bilfabrikantene bevisst konstruerer nye biler for å klare, og ikke noe mer. Stålet i bilene er for cola bokser å regne og hadde min gamle amazon truffet en av disse hadde det blitt hakkamat, garantert, og Amazonen hadde kun fått seg en liten bulk fremst på panseret. Tro meg, jeg vet hva jeg snakker om.

 

Tro meg, du aner ikke hva du snakker om. At Amazonen kun hadde fått seg en liten bulk fremst på panseret er en stor medvirkende årsak til at du hadde blitt hardt skadd eller drept. Det handler om deformasjonssoner, det handler om å tøye marginene mest mulig i riktig retning. Harde stålrammer og biler som er solide som tanks er ikke tryggere for deg som sjåfør.

 

Videre utføres ikke disse testene av bilfabrikkene, dette er kontrollorganer med interesse for at bilene er sikrest mulig. Modeller som ikke klarer minimumskrav kan forbys. Bilfabrikkene har egne tester i tillegg til dette. Se for øvrig det jeg skrev rett over om hastigheter ved målinger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

skjønner ikke hvordan folk kan kjøre med barn i baksetet med fossilgobblere, som krasj test dokker. Helt utrolig de vil utsette barna sine for sånt.

Er bare å kjøpe Tesla før noen flere dør i bilkrasj. Blir sikkert påbudt snart vil jeg tro, slik som sikkerhetsbeltet ble påbudt. Kan ikke ha idioter ratte rundt med 70 i IQ

Endret av rhettmckay
Lenke til kommentar

«spesielt med utviklingen av autopilot»

 

LOL. Hvilken plantet lever du på, Mars? Nu er det flere land som forbyr «autopilot» pågrunn av dødsulykker fra Tesla biler på «autopilot», hvordan «autopilot» skal fungere på vinter, er en gåte for hele bilindustrien.

Hvilke land forbyr autopilot?

 

Det viser seg jo at ulykkene der autopilot har vært involvert har vært forårsaket av at føreren ikke har brukt autopilot på riktig måte.

 

Hvordan autopilot fungerer på vinteren? Hva med å spørre noen som har prøvd?

Lenke til kommentar

Tesla og Musk har blitt en religion.

Men nå har jaguar, hyundai og audi kommet på banen, så blir spennende å følge med hvordan de takler konkuranse..

Ønsker at jeg hadde hatt råd til q7, drømme bil. vw produkter har med å ruste opp rimelig raskt men karossen til q7 er vel bygget i den nye Hydro fabrikken så er vel noe som varer forhåpentligvis..

Tesla- og Musk-hat har blitt en religion.

 

Jaguar, Hyundai og Audi sliter med å produsere biler og fant ut at det ikke var så enkelt å lage elbiler likevel.

 

Dessuten er vel hverken Jaguar eller Audis biler ment å konkurrere mot Model 3.

Lenke til kommentar

"The National Highway Traffic Safety Administration just awarded the Tesla Model X a 5-star safety rating in every category and subcategory after conducting the first independent crash test of the electric vehicle since its launch in 2015. Tesla was quick to trumpet the rating, noting the Model X was the first SUV to receive the federal government’s highest safety rating across the board."

Og Model S da som faktisk ødela testutstyret.

https://www.financialexpress.com/auto/car-news/tesla-model-breaks-crash-test-record-and-the-test-machine/676412/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

«spesielt med utviklingen av autopilot»

 

LOL. Hvilken plantet lever du på, Mars? Nu er det flere land som forbyr «autopilot» pågrunn av dødsulykker fra Tesla biler på «autopilot», hvordan «autopilot» skal fungere på vinter, er en gåte for hele bilindustrien.

 Hvilken planet lever du på? Ingen forbyr "autopilot" og den har aldri fått skylden for en dødsulykke. Min autopilot fungerer også helt fint på vinterstid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tesla- og Musk-hat har blitt en religion.

 

Jaguar, Hyundai og Audi sliter med å produsere biler og fant ut at det ikke var så enkelt å lage elbiler likevel.

 

Dessuten er vel hverken Jaguar eller Audis biler ment å konkurrere mot Model 3.

Anti-Tesla-grupperingen er verre enn dei mest ihuga fans. I denne tråden får ein nesten inntrykk av at enkelte er sure fordi Tesla sine bilar gjer det godt i kræsjtestar. Dei ville kanskje heller at Tesla gjorde det dårleg og alle som er involvert i ulykker er meir utsett for skader.

 

5 stjerner er normalen i dag, sjølv om underkategoriane ikkje er like. Dei kunne godt skifta ut hovedpoengsummen med noko anna enn stjerner. Berre det å endre frå stjerner til 0-5 med 1 desimal hadde gitt ein effekt. 0-100 hadde kanskje vore endå betre, spesielt sidan NCAP allereie brukar 0-100-skala på underkategoriane. Så gode som dagens bilar er blitt, kanskje dei burde endre kriteriane og gje bilane moglegheit for å få ein betre score enn det som er maks i dag. Eg håpar produsentane har eit mål om å gjere tryggleiken betre sjølv om alle bilane deira får 5 stjerner. Når alt får 5 stjerner og ein ikkje går lengre inn i underkategoriane og ser, så framstår det som om alle bilane er like trygge, men ein bil kan få 5 stjerner sjølv om enkelte underkategoriar er ganske låge.

 

Typisk i dag er at bilane får resultat på 80-talet for vaksne og born, mens fotgjengarar og assistanseutstyr får eit langt lågare resultat. For å ta eit konkret eksempel:

 

Toyota Rav4 får 5 stjerner med følgjande resultat: Vaksne: 89%. Born: 82%. Fotgjengar: 66%. Assistanse: 66%.

Volvo XC60 får 5 stjerner med følgjande resultat: Vaksne: 98%. Born: 87%. Fotgjengar: 76%. Assistanse: 95%.

 

Med mindre ein ser på detaljane så får ingen med seg a Volvo sin bil har betre resultat over heile linja. Hadde dei summert kunne kanskje Rav4 fått 75.75% og XC60 89%. Denne metoden ville òg vore positivt for Tesla-modellane som gjer det veldig godt i alle underkategoriane.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Tro meg, du aner ikke hva du snakker om. At Amazonen kun hadde fått seg en liten bulk fremst på panseret er en stor medvirkende årsak til at du hadde blitt hardt skadd eller drept. Det handler om deformasjonssoner, det handler om å tøye marginene mest mulig i riktig retning. Harde stålrammer og biler som er solide som tanks er ikke tryggere for deg som sjåfør.

 

Videre utføres ikke disse testene av bilfabrikkene, dette er kontrollorganer med interesse for at bilene er sikrest mulig. Modeller som ikke klarer minimumskrav kan forbys. Bilfabrikkene har egne tester i tillegg til dette. Se for øvrig det jeg skrev rett over om hastigheter ved målinger.

Helt korrekt.

Lenke til kommentar

Tesla- og Musk-hat har blitt en religion.

 

Jaguar, Hyundai og Audi sliter med å produsere biler og fant ut at det ikke var så enkelt å lage elbiler likevel.

 

Dessuten er vel hverken Jaguar eller Audis biler ment å konkurrere mot Model 3.

Forøvrig har vel Jaguar knapt levert biler og Audi leveres til neste år.

Lenke til kommentar

Stiller ikke spørsmålstegn til bilen men til testen?

Dette er åpenbart en test for å vise hvor mye bilen tåler i 56 kilometer,, ikke for å hindre dødsulykker som regel skjer i 90km+ som vi kjører 85% av tiden!

Så lenge de tester alle bilene etter samme metode så får man jo også sammenlignbare resultater. Ser ikke noe problem i det. For mange tiår siden var en typisk møteulykke i 30+ km/t en dødsulykke. Bilene har stadig blitt bedre og nå overlever de fleste møteulykker i 70 km/t, men fremdeles er det sånn at kinetisk energi stiger med hastigheten opphøyd i andre. Ren fysikk tilsier altså at det er hastigheten som er den største risikofaktoren her.

 

Nå vet jeg ikke hvor du kjører, men å si at dere kjører 85% av tida i 90 km/t eller mer høres ut som en kraftig overdrivelse. Det gjelder i hvert fall ikke meg. Jeg har ingen 90-soner eller høyere i nærheten av de områdene jeg ferdes i og da blir 90+ forbeholdt langturer. Antagelig under 10% av tiden jeg kjører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...