Jump to content
Arodem

SNIKTITT: Red Dead Redemption 2

Recommended Posts

Hva er det som får spilleren til å ønske å investere flere titalls timer i en opplevelse, med oppturer og nedturer underveis, uten å hoppe av når ting kan bli en smule trått? Vel, jeg holder en knapp på særlig ett aspekt: stemning.

Foreslår en tur ut i naturen i stedet, for uovertruffen stemning. Hvis man skal bedømme et spill så er det selvsagt spillbarhet og at det er noe gøy man skal gjøre i spillet som teller mest. Repetive minispill som gjennomsyrer sandkassespill er ikke spesielt gøy i lengden.

 

Tenk om noen med tilsvarende ressurser kunne lagd Mafia 1 (snakker såklart om PC-versjonen, ikke den helt annerledes konsollversjonen) i en western-setting. Et fokusert spill som er gøy å spille uten timesvis med meningsløst fyll. Det virker som det å spille spill i dag bare er et slags tidsfordriv hvor man motivereres av "progresjon" gjennom repetisjon og achievements.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Annonse

Red Dead Redemption er både forløperen og forgjengeren til RDR2. Det funker ikke. "Prequel" er jo en nyskapning som spiller på "sequel", så det er ikke så rart at norsk ikke har noe direkte tilsvar enda.

På norsk kunne vi kanskje sagt "forfølger", men da oppstår homonym-problematikk. "Førfølger", kanskje? "Førløper"? Jeg liker "førløper".

Edited by Isbilen

Share this post


Link to post

Foreslår en tur ut i naturen i stedet, for uovertruffen stemning. Hvis man skal bedømme et spill så er det selvsagt spillbarhet og at det er noe gøy man skal gjøre i spillet som teller mest. Repetive minispill som gjennomsyrer sandkassespill er ikke spesielt gøy i lengden.

 

 

 

Veldig gammeldags tankesett. Idag så kan så absolutt en stemning og innlevelse i et spill gjøre voldsomt mye. Stemning og innlevelse kan "ankre" deg i verdenen som har blitt laget. Og selvsagt må det være gøy det du skal gjøre. Men denne gameplay over bla bla bla er tåpelig argumentasjon. Blir litt som 60 fps eller så kan jeg ikke spille bla bla bla. Det er forskjell på å fise å drite i buksa liksom.

 

Har RDR på PS3 og frameraten er så forferdelig at det nesten er uspillbart. Venter til dette kommer på PC før jeg eventuelt kjøper det.

 

PS3 var jo den dårligste utgaven både på ytelse og grafikk. Spillet ser forøvrig ekstremt bra ut til å være et litt eldre spill i 4K på Xbox One X.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Guest Slettet-qfohT7

Foreslår en tur ut i naturen i stedet, for uovertruffen stemning. Hvis man skal bedømme et spill så er det selvsagt spillbarhet og at det er noe gøy man skal gjøre i spillet som teller mest. Repetive minispill som gjennomsyrer sandkassespill er ikke spesielt gøy i lengden.

 

Tenk om noen med tilsvarende ressurser kunne lagd Mafia 1 (snakker såklart om PC-versjonen, ikke den helt annerledes konsollversjonen) i en western-setting. Et fokusert spill som er gøy å spille uten timesvis med meningsløst fyll. Det virker som det å spille spill i dag bare er et slags tidsfordriv hvor man motivereres av "progresjon" gjennom repetisjon og achievements.

 

 

Det eneste jeg savner er om ikke Rockstar kunne begitt seg ut på å gjenskape gullrushet i Yukon..

 

On-topic: Dette spillet klarer jeg nesten ikke vente på :)

Share this post


Link to post

Som forventet, egentlig. En del forbedringer fra forrige spill (RDR eller GTA5, etter som hvordan man ser det), men typisk Rockstar formel tvers gjennom. Blir nok kjøp etterhvert, men ikke noen hast for min del.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Jeg forstår ikke dette spillet. Likt av så mange og jeg finner det så dårlig. En slags forsøk på spagetti vestern som feiler totalt. Jeg ble fysisk uvell av hovedpersonen. Men men. Folk hadde det morro og det er da bra.

 

To ting tok jeg med meg. Hovedpersonen ridende på et esel fungerte perfekt fordi han kunne ha fungert ironisk. Og nightmare. Jeg elsker nightmare.

Share this post


Link to post
Guest Slettet-YsznKkZxt0

 

Hva er det som får spilleren til å ønske å investere flere titalls timer i en opplevelse, med oppturer og nedturer underveis, uten å hoppe av når ting kan bli en smule trått? Vel, jeg holder en knapp på særlig ett aspekt: stemning.

Foreslår en tur ut i naturen i stedet, for uovertruffen stemning. Hvis man skal bedømme et spill så er det selvsagt spillbarhet og at det er noe gøy man skal gjøre i spillet som teller mest. Repetive minispill som gjennomsyrer sandkassespill er ikke spesielt gøy i lengden.

 

Tenk om noen med tilsvarende ressurser kunne lagd Mafia 1 (snakker såklart om PC-versjonen, ikke den helt annerledes konsollversjonen) i en western-setting. Et fokusert spill som er gøy å spille uten timesvis med meningsløst fyll. Det virker som det å spille spill i dag bare er et slags tidsfordriv hvor man motivereres av "progresjon" gjennom repetisjon og achievements.

Kunne ikke sagt det bedre selv etter å ha spilt hele første Red Dead Redemption. GTA lV satt til western. Våpen systemet er heilt likt GTA lV.

Share this post


Link to post

Red Dead Redemption er både forløperen og forgjengeren til RDR2. Det funker ikke. "Prequel" er jo en nyskapning som spiller på "sequel", så det er ikke så rart at norsk ikke har noe direkte tilsvar enda.

På norsk kunne vi kanskje sagt "forfølger", men da oppstår homonym-problematikk. "Førfølger", kanskje? "Førløper"? Jeg liker "førløper".

 

Prekvens/sekvens?
  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...