Gå til innhold

SNIKTITT: Red Dead Redemption 2


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Både Pro og X sitt hovedfokus er som du skriver 4K. Om du ikke har et 4K TV så vil konsollene fortsatt kjøre i 4K men skalere ned bildet til å passe på et 1080p TV. Som igjen gjør bilde skarpere og mer detaljert. Ofte med bedre anti aliasing slik at en slipper flimring etc. Noen spill har også bedre teksturer og en mer stabil fps enten det er 30 eller 60 fps som er målet. 

 

Endel spill så kan en velge om en vil spille i 4K 30fps eller 1080p 60fps. Forza Horizon 4 er et av disse spillene.

 

Personlig så ville jeg vel ikke anbefalt hverken X eller Pro om du ikke har et 4K HDR TV. Da ville jeg heller anbefale å spare opp å kjøpe seg et slikt TV slik at en er klar til neste-gen konsoller som kommer mest trolig om et par år. For da vil fokusert virkelig være å nå 4K i flest mulig spill da X og Pro er for dem som ikke klarer å vente... :)

 

Next-gen konsoller om et par år hjelper meg ikke mye om 2 uker når RDR2 kommer ;) Har en 1080p OLED TV nå, og håper den kan gjøre nytten inntil videre, da å oppgradere TV-en kun for RDR2 virker litt vel råflott..

 

Foruten mulighet som mer stabil framerate, bedre teksturer (XBO-X har mer minne), AA og 60FPS performance mode med lavere oppløsning som nevnt, kan ihvertfall XBO-X også gi fordeler som bedre tekstur filtering, draw distance, LOD, skygger, refleksjoner etc.. generelt bedre grafikk og bildekvalitet og forskjellen kan være ganske stor selv på en 1080p TV.

 

 

Jo mer stabil framerate jo bedre, helst 60fps. Så hvis en av disse konsollene kan gi meg dette, over f.eks den "gamle" XBO og PS4, så er det verd kjøpet! Jeg får vel bare vente et par dager etter release og sjekke tester på nettet, regner med dette vil bli testet på diverse youtube streams.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...