Mannen med ljåen Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni (endret) Tidlig middag i dag. Japanske nudler med laksefilet og wok-grønnsaker. Endret 5. juni av Mannen med ljåen 4
Karltorbj Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni (endret) Mannen med ljåen skrev (1 time siden): Tidlig middag i dag. Japanske nudler med laksefilet og wok-grønnsaker. Har faatt inntrykk av at du bor paa oestlandet, men er du foedt og oppvokst paa gaard, paa Jaeren? 😄 Der spiser de middag saann i elleve tiden og naar vi spiser middag, har de "mellemad", et lett mellomaaltid, mellom middag og kvelds. Den saa god ut, tror jeg skal skifte ut risen, i min stekte ris rett, med nudler, spagetti, av og til. Maa takke deg for mangen gode tips og impulser. 🙂👍 Endret 5. juni av Karltorbj 3
Duriello Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Fiskeboller i hvit saus, med poteter, gulrøtter og bacon. Bruker alltid disse bollene. 3
Salvesen. Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Mannen med ljåen skrev (På 4.6.2025 den 18.39): HHOSPV med Folkets kokt skinke, Synnøve gulost og Tine usøtet lettmelk med sjokolade. Glemte helt at jeg kom over en slik i/på Moi når jeg var på ferie! Det smakte like digg som jeg husker det i fra studietiden ved UiS😍 1 2
Gouldfan Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni (endret) Igår hadde vi grillspyd sticks med marinerte grillede oppkuttet skinkebiter, bratwurst og potet salat og litt ris og crispy bladsalat med agurkbiter. Idag skal vi lage marinerte kyllingvinger ala Hellstrøm med tomatsaus. Endret 6. juni av Gouldfan 1 2
Mannen med ljåen Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni (endret) Denne forumtråden er inspirasjon til å lage noe nytt hver dag, unntatt når jeg ikke har tid. Bor ikke på gård eller på Østlandet. I dag må jeg støvsuge og rydde, så jeg tar noe enkelt til kombinert frokost/lunch/middag. I dag: Smaker bedre enn det ser ut. Vietnamesiske risnudler, wok-blanding, strimlet svinekjøtt stekt i panko og satay-saus. Ble litt svidd, skal bruke mer olje og lavere varme neste gang. Endret 6. juni av Mannen med ljåen 2 3
Mannen med ljåen Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni (endret) Den obligatoriske lørdagspizzaen med pinsa, kjøttdeig, mais (jeg veksler mellom mais og løk, og var tom for løk i dag) og Eldorado pizzasaus. Tine pizzaost som består av Norvegia og Jarlsberg oppå, med pizzakrydder oppå det igjen. Endret 7. juni av Mannen med ljåen 1
Gouldfan Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Idag er influensa, så og si over, hörsel er ca ok, og luktesans er litt dårligere.. Men det blir biff middag idag og litt vin. 1
Simen1 Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Mannen med ljåen skrev (2 timer siden): Den obligatoriske lørdagspizzaen med pinsa, kjøttdeig, mais Jeg er ikke så religiøs av meg. Feirer ikke pinsa, så det blir vanlig sekulær lørdagspizza her. En pizza med biffstrimler og bernes (ikke til meg) og en med godt krydret tomatsaus, tilbehør fra grønnsakskuffa og lettost. 1 1
:utakt Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Bedt bort på grilling i dag. Koteletter, spareribs, potetsalat og salat. Nam. 1 4
Simen1 Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Mannen med ljåen skrev (21 minutter siden): Dette er pinsa Wikipedia: Ordspill 1 1
Gouldfan Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni (endret) Må få skryte litt da, blir ikke noen sånn ikveld da jeg har dårligere luktesans.. Blir en Fransk vin med utpreget blåbær og solbær smak med bla Grenache druer til biffen ikveld. Men dette er en vinkasse med Italiensk Aristocratico vin jeg har fått på døra. Bla med en Barolo, etter min menig en av verdens beste vintype.. Endret 7. juni av Gouldfan 2 3
Gouldfan Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Da er maten og vin servert her i Sverige. Indrefilet med tilbehør. 5
Duriello Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Hjemmelaga pizza. 👌 Kun kjøttdeig m saus, cherrytomater og masse smeltet ost. 1 5
Salvesen. Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Gouldfan skrev (16 timer siden): Må få skryte litt da, blir ikke noen sånn ikveld da jeg har dårligere luktesans.. Blir en Fransk vin med utpreget blåbær og solbær smak med bla Grenache druer til biffen ikveld. Men dette er en vinkasse med Italiensk Aristocratico vin jeg har fått på døra. Bla med en Barolo, etter min menig en av verdens beste vintype.. Snadder! 1 1
Mannen med ljåen Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Pinnekjøtt med kokte poteter, kokt gulrot og kålrabistappe. Mye fastbrent slagg i gryta, etter at det har blitt litt lavt vannivå under dampinga, men maten smakte utmerket. Stappfull oppvaskmaskin etterpå. Bruker en av de ekstra kraftige oppvasktablettene. 3
Karltorbj Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni (endret) Plukkfisk, spagetti og karbonade. Hadde ikke flesk. Syntes det ble litt mye, saa jeg delte den i to men naar den var spist, saa gikk resten og. Jeg hadde rett, det ble litt mye, off saa mette eg blei. Endret 8. juni av Karltorbj 5
Karltorbj Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni (endret) Og her er forberedelsene til middagen i morgen, i gang. La kjoettet i vann i morges og har skiftet vann, tre ganger. Blir nok en siste utskifting, foer jeg legger meg senere. Liker aa vanne det godt ut. Kjoepte kjoettet i halvprishylla paa Kiwien. Hev bare pakken som den var rett i frysen. Skikkelig Gilde kvalitet. Endret 8. juni av Karltorbj 1 5
Maskinfører Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Sånn fikk jeg vært på Grøstad også og kjøpt meg Baconpølse god pinsehelg 😀 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå