Gå til innhold

TEST: Ninebot by Segway batteri til KickScooter (NEB1002-H1)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xiaomi M365, som fikk rødt kort men ellers topp pga sin hastighet på 25 km/t, kan modifiseres med Firmware slik at topphastighet begrenses til lovlig hastighet.

Ettersom Xiaomi eier Ninebot!? så er nok ikke det usannsynlig at man kan det her også. Lenge kunne man bruke appen til Ninebot mot Xiaomi M365 :-)

Endret av Lostfields
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at dette skulle komme som noen overraskelse for importøren. Disse dataene har stått på nettsidene til Ninebot minst siden dere gjorde testen av sparkesykler tidligere i sommer. ES2 blir forøvrig enda raskere, med hhv 25/30km/t uten/med ekstrabatteri.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Kommer neppe til å bli stoppet fordi om en skulle ha påmontert dette og være over grensa.

 

Når ikke politiet stopper 10 åringer på trimma elsykkel så stopper de neppe en sparkesykkel da skal du ha skikkelig uflaks for så god teknisk oversikt har ikke den enkelte politimann med mindre han har spesial interesse for slikt noe de neppe har.

Lenke til kommentar

så er det et tidspunkt for å kjøpe en slik så er det nå? Før de får en ny firmware som begrenser hastigheten

Spørsmålet er vel om du slipper unna firmwareoppdateringer senere. Uansett burde seiling point for ekstrsbatteriet være bedre ytelse i motbakker og bedre rekkebidde fremfor økningen i toppfart.
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

ES2L er en lovlig variant av ES2 (som også har ny firmware som begrenser hastigheten både med og uten dette batteriet i Norge). Det finnes ingen grunn til å ikke anbefale batteriet lenger, men samtlige kan strengt tatt legge inn den nye firmwaren til samtlige Ninebot elscootere og kjøre lovlig.

 

Er samme batteri til ES1 og ES2(L) (henholdsvis refereres i utlandet som ES3 og ES4 (ES4 gjelder kun ES2 hvor du har en 300w motor kontra ES2L som har en 250w motor) hvis batteriet er påmontert).

 

Denne heksejakta ved å dra alt og alle under samme kam gjør ikke Tek.no(eller VG som eier Tek) noe bedre enn firmaet Ninebot som de blir beskrevet i artikkelen.

 

Artikkelen beskriver essensielt en firmware som ble tilgjengelig for nordmenn, men innser ikke at dette var et uhell. Bagatell!

 

Men for riktigheten sin skyld: Selv om en bil kan også kjøre i 200km/t, så er ikke bilen i seg selv ulovlig til tross for at øvre hastighetsgrenser ligger på 110 eller 120km/t. Føreren må selv justere sin hastighet.

I elscooter-verden, øvre kjøregrense er på 20km/t, så hvis du holder deg under dette, kjører du lovlig uavhengig av hvilken elscooter du kjører på.

Du kan få en moped opp i 100 km/t om du vet hva du gjør, men her er det andre begrensninger og lovgivninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er vel heller med elsykkel og motorsykkel kommer disse som samme ting.

Vet ikke om man ma ha moped lappen eller motorsykkel lappen for å bruke disse?

 

Så er vel også lovverket slik disse har ikke lov å kjøre på motorveien. Heller ikke særlig optimalisert for vinterføre? Hvor godt den yter i oppover bakke over 30 graders stigninger også usikkert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...