Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte girkasse Volvo v70


mushi

Anbefalte innlegg

Girkassen min har røket og jeg har et par alternativer.

 

Jeg kan kjøpe en ny kasse (47.000,- dette er uaktuelt), kjøpe en brukt kasse med 3 mnd garanti (ca. 12.000), kjøpe en overhalt kasse (her hadde verkstedet dårlige erfaringer med leverandørene, ligger litt dyrere enn fra hoggeri) eller selge bilen som den er og kjøpe en ny. V70 2.0, manuell, 2010-modell.

 

Bilen er ellers i fin stand. Bare å bytte kassa er jo svindyrt og er litt bekymret for at den ryker på nytt om to år. Tips/erfaringer? :)

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor langt har bilen gått? Vet at Volvo ofte mener at de ikke trenger å bytte olja på automatkassa og dermed havarerer det etterhvert. Problemet om du kjøper ei brukt kasse er at det samme kan skje igjen når som helst. 

Rats er ihvertfall et firma som virker veldig bra og seriøse. Ville ha hørt med de om hva slags alternativer det finnes. Regner med at det fort koster deg 10-15 tusen bare å få skrudd ut og inn girkassa også. 

 

http://www.rats.no/Automatgear-Tjenester/Gearkasser/Volvo.aspx

Endret av Opelduude
Lenke til kommentar

De fleste produsenter sier at man ikke trenger å bytte olje på girkasser og heller ikke motorolje før bilen har vært til mars å tilbake.
Utmerket salgstriks, og det er liten sjans for at første eier av bilen blir noe plaget - så vedkommende er veldig fornøyd og kjøper gjerne ny bil av samme merke.

 

Eier nummer 2 og 3 derimot får store problemer, og det er jo ikke noe garanti eller slikt igjen så det må gå av egen pengebok..

Er den en manuell kasse burde det ikke være noe heksekunst å bytte den. Problemet er vel heller å finne en brukbar kasse å sette i.

Burde kansje lete på huggeri etter kræsja biler som ikke har rullet så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste produsenter sier at man ikke trenger å bytte olje på girkasser og heller ikke motorolje før bilen har vært til mars å tilbake.

Utmerket salgstriks, og det er liten sjans for at første eier av bilen blir noe plaget - så vedkommende er veldig fornøyd og kjøper gjerne ny bil av samme merke.

 

Eier nummer 2 og 3 derimot får store problemer, og det er jo ikke noe garanti eller slikt igjen så det må gå av egen pengebok..

 

Er den en manuell kasse burde det ikke være noe heksekunst å bytte den. Problemet er vel heller å finne en brukbar kasse å sette i.

Burde kansje lete på huggeri etter kræsja biler som ikke har rullet så langt.

Er vel heller ikke store forskjellen på å bytte ei automatkasse.

Lenke til kommentar

Hvor langt har bilen gått? Vet at Volvo ofte mener at de ikke trenger å bytte olja på automatkassa og dermed havarerer det etterhvert. Problemet om du kjøper ei brukt kasse er at det samme kan skje igjen når som helst. 

Rats er ihvertfall et firma som virker veldig bra og seriøse. Ville ha hørt med de om hva slags alternativer det finnes. Regner med at det fort koster deg 10-15 tusen bare å få skrudd ut og inn girkassa også. 

 

http://www.rats.no/Automatgear-Tjenester/Gearkasser/Volvo.aspx

 

Bilen har gått 170'. Synes det er tidlig for ei kasse å ryke. Verkstedet kjøper vist kassene et sted som gir de garanti i 3 mnd. 

 

Føler det hele er ren lotto (med en ganske stiv pris), men sjangsen for at ny kasse ryker igjen er vel like stor som hvis jeg byttet bil... 

Lenke til kommentar

Hva er symptomene på girkassa?

Fin når den er kald. Med en gang det er litt lunk komemr det ulyder og du kjenner det er noe galt med bilen. Den siste uka kjenner jeg et nøkk når jeg bytter gir. Blir verre og verre etterhvert som bilen blir varmere. Olja var også full av spon. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...