Gå til innhold

Netflix kan få reklame mellom episodene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at det gjelder reklame for egenproduserte serier gjør det ikke noe bedre og jeg forstår ikke hvorfor så mange bruker dette som et argument til forsvar for Netflix. Det betyr bare at de irriterer brukerne uten å tjene noe som helst på det.

 

Jeg tror vi fint klarer å finne frem til nye serier helt uten å få dem dyttet nedover hodet på oss. Netflix viser deg allerede hvilke serier som passer til deg basert på hva du har sett før og vi behøver ikke påtvungne trailere i tillegg.

Endret av Spartapus
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Her må dere kanskje lese artikkelen før dere kommenterer. Det er snakk om reklame for eget produsert netflix innhold i opptil 15 sekunder mellom episoder.

 

Hva er porblemet? Netflix vil gi deg kort informasjon om hva som er tilgjengelig.

Det er ikkje utan grunn at Netflix fekk mykje ros då dei lanserte "skip intro" knappen.

 

Hovedpoenget med å abonnere på ei straumeteneste foran å følge ein serie på lineær-TV er å kunne få samanhengande og uavbrutte sendingar.

 

Netflix har masse plass på hovudsida til å reklamere for eige innhald samt å vise trailere, det burde være unødvendig å bryte inn i sjølve strauminga.

 

 

 

 

Og heilt personleg, så prøver eg å unngå trailere, særleg for seriar og filmar som eg alt har tenkt å sjå.

Det er aldri kjekt å starte på ein eldre serie når du nettopp har fått kasta traileren for sesong 9 i fjeset der du har blitt presantert med at mange av dei originale karakterane ikkje lenger er med.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Så de vil sende trailere av eget materiale i mellom episoder, ikke shampo eller casinoreklame. Går ut fra at du også kan trykke på knappen for å hoppe rett til neste episode akkurat som en kan nå i de sekundene i mellom hver episode. Gjør meg ikke så mye.

Nei, man kan ikke hoppe over den.

Jo du kan hoppe over dem. Var en bug som gjorde at noen ikke fikk til å hoppe over men de er ordnet nå. Også NRK sender reklame for hva de selv viser, men jeg synes egentlig det burde vært en innstilling om man ville ha servert trailere fra noe Netflix tror en vil like, så kunne en bestemt selv om man ville at Netflix skulle gi oss tips.

Lenke til kommentar

Det blir litt som når ein for nokre år sidan kjøpte film på DVD, alle som var lovlydige og betalte for filmen måtte sjå ein anti-piratreklame som ein ikkje kunne hoppe over.

Piratane som lasta ned filmen fekk ein reklamefri versjon utan å betale i det heile tatt.

 

 

 

Dette er ikkje nevneverdig forskjell på eigenreklame kontra kommersiell reklame, grunnet til at folk reagerer er at det er unødvendig med slike forstyrrelsar.

Det som burde være ein saumlaus og uforstyrra seriemaraton blir stykka opp på ein slik måte at ein like gjerne kunne brukt TV-opptakaren utan å betale ekstra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her må dere kanskje lese artikkelen før dere kommenterer. Det er snakk om reklame for eget produsert netflix innhold i opptil 15 sekunder mellom episoder.

 

Hva er porblemet? Netflix vil gi deg kort informasjon om hva som er tilgjengelig.

 

Netflix vil reklamere for alt d rælet de produserer som får dårlige reviews (som nok er bidragsyter til at ratings og reviews ble borte). Jeg bruker Netflix for å slippe å se reklame, og da er 15 sekunder reklame 15 sekunder for mye.

 

Og, joda, i denne omgang det snakk om "bare" 15 sek reklame for Netflix sine egne serier. Men neste gang da? Jeg tror uttrykket "feature creep" hører hjemme her.

 

Problemet er vel samme som med autoplay-greiene; ingen vil ha det, men under testing og live så er det folk som klikker på det (av forskjellige grunner), og dermed blir det brukt. Om du godtar og interagerer med det, så stemmer du "Ja, dette er en feature jeg vil ha". Og neste gang er det reklame for lettbrus. Netflix vil bare gi deg informasjon om hva som er tilgjengelig, der og.

Endret av Snøspade
Lenke til kommentar

Netflix nærmer seg tettere på hva tradisjonell tv er i dag. Jeg ser ikke lenger noen unike salgsargumenter for tjenesten og prisen har blitt helt latterlig for enkeltpersoner å forholde seg til hvor en skal subsidiere storfamiliene med flere skjermer om en ønsker litt 4K og HDR på skjermen. Amazon PrimeVideo virker mer å ta over rollen Netflix hadde før. Heldigvis! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...