Gå til innhold

Netflix kan få reklame mellom episodene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Netflix har nå fått en skikkelig klagestorm mot seg og om lederskapet der er noenlunde kompetent har de allerede innsett at dette er en dårlig ide.

 

Krysser fingrene for det i det minste. Per i dag synes jeg Netflix er den beste streaming-tjenesten av dem alle og det er veldig synd hvis de skal begynne å ødelegge den.

Lenke til kommentar

Dersom Netflix hadde klart å halde høg standard på eigenprodusert innhald så trur eg at mange heilt frivillig ville klikka seg inn på ein eigen seksjon for trailere og eigenreklame.

 

Problemet er i stor grad at Netflix har gått frå å være ein formidlar av innhald, til å produsere. Og når ikkje alt som Netflix sjølv produserer held den kvaliteten som er påkrevd, så vil ikkje eigenreklame hjelpe.

Dersom du går via andre tenester for å sjekke anmeldelser så vil du fort sjå at mange av Netflix sine filmar og seriar har fått dårlege kritikkar, dette til tross for at det i min feed står 98% match.

Lenke til kommentar

De följer samma mönster som vilken kabelkanal som helst.

1 startar upp med låga kostnader för att ta till sig marknadsandelar.

2 lägger till innehåll och rampar upp kostnaderna, för att vända förlust till vinst.

3 lägger till reklam för att öka vinsten.

4 då aktieägare förväntar sig högre och högre vinst eller omsättning. läggs mer reklam på. reklamerna blir längre och längre.

5. Någon startar upp konkurrende tjänst utan reklam, gå till punkt 1.

 

Så har vi en full loop på media utbud.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir vel på samma måten som NRK da, som "må" vise reklame for sine egne programmer mellom de ordinære programmene, noe som er forferdelig irriterende, og hvis Netflix for dette også så må man trykke på en link for å hoppe over reklamen sikkert og det neste er å trykke på en ny link for å slippe å "introen" som kommer vær gang man ser på en serie, så en ny link å klikke på for å slippe å vente i 15 sekunder for å se neste episode...man blir dritt lei av alt dette så hvis de innfører denne reklame greia så får man gå til Viasat og HBO da, og hvis det samma skjer hos disse så ser jeg ingen annen utvei en pirat sider igjen.

Lenke til kommentar

Den største forskjellen mellom NRK og Netflix i denne samanhengen, er at der NRK "må" vise eigenreklame mellom sendingane for å informere om sitt tilbod. Så har Netflix eit menysystem i grunn der du uansett må scrolle deg forbi bilder, video og tekst før du kan starte det programmet du vil sjå.

 

Ein skulle derfor tru at Netflix har gode forutsetningar for å bake inn sin eigenreklame i menysystemet, og på den måten få ein effektiv formidling som ikkje er spesielt forstyrrande for kunden.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sist jeg så på TV3 av noe lengde kan vel måles i dekader, men så er jeg rimelig allergisk mot kommersiell TV-reklame.

YouTube reklame med skip knap etter noen sekunder kan jeg leve med, men ikke mange masete/manipulative/uinterresante reklamer i en sammenhengende blokk flere ganger under en film slik som dinosaurene i TV-verdenen fremdeles klamrer seg til. Nytter ikke å overføre dette konseptet til streaming uten modifikasjoner for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...