Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K


Anbefalte innlegg

Det ble 

ASUS ROG MAXIMUS XI GENE Z390 på meg, da ikkje Apex er kommet enda.

 

4600+mhz minne med 9900k og ett 2080ti gjør nok susen i 1080p tenker jeg  :mrgreen:

Kan jeg spørre hvorfor du går for m-atx? 

Tenker formula jeg .. men usikker på om det er vits å gå for vannkjølt VRM (kommer ikke til å ha custom loop)

Bør jeg da heller gå for CODE..hmmmm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg spørre hvorfor du går for m-atx?

Tenker formula jeg .. men usikker på om det er vits å gå for vannkjølt VRM (kommer ikke til å ha custom loop)

Bør jeg da heller gå for CODE..hmmmm

 

Skal oveeklokke minnet mest mulig. Da er Apex best, og gene nr 2. Skal ikkje kjøre sli på z390, da det bare går med 8-8 og ikkje 16-16 pci-e

Lenke til kommentar

La di da di da... Ble så stille... Hva skjer? Han fikk vel ikke rett igjen han derre negative fyren? :whistle:

Yter vel akkurat som forventet, men intel ga etter for hylekoret å loddet den. Hadde entusiastene fått fortsatt med de-lidding så hadde vi nok sett flere med høye overklokker. Isteden brenner den opp ved 5ghz for å sette det litt på spissen..

Lenke til kommentar

Yter vel akkurat som forventet, men intel ga etter for hylekoret å loddet den. Hadde entusiastene fått fortsatt med de-lidding så hadde vi nok sett flere med høye overklokker. Isteden brenner den opp ved 5ghz for å sette det litt på spissen..

 

Entusiastene kan delidde 9900K også, både Der8auer og Gamers Nexus har allerede gjort det. Chip, og loddetinn er så tykk at de fikk vesentlig bedre temperatur med delid og sliping av die, yep, tilbake til die sliping. Ca. 8°C ned på delid og bytte til LM, og ~7°C til ned ved å slipe ned tykkelsen på die 0,2mm. Enkelte i denne tråden vil huske at han derre negative fyren faktisk forutså at LM på 8700K ville kunne gi en bedre OC enn 9900K. Andre igjen, vil nok heller forsøke å glemme akkurat det... :p

 

 

Lenke til kommentar

Noen som vet om det går det an å søke om Enova-tilskudd ved kjøp av 9900K siden den kan bidra betydelig til varmebehovet i mange boliger om vinteren?

 

Feil, det har vi 7980xe overklokka til , og noen gamle AMD fx cpuer...

 

 

Utrolig mange overklokka cpuer som har trekt mere watt enn 9900k ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Noe poeng å oppgradere fra 8700K til 9900K når jeg kun spiller Battlefield 1/V på 100Hz 3440x1440 med GTX 1080Ti?

Ikke i følge tester jeg har sett så langt. I 1080P får man kanskje en 5% boost på det beste, mens i 1440P og 4K så er det nærmere 0%.

Må ha custom loop visst man skal overklokke, visst ikke throttler cpuen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...