Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er alle 1TB eller størrre? Flere små gir lite mening. Det var slik jeg gjorde i gamledager med satassder koblet til Areca raidkontroller for å kjøre dem i raid-0. Som 12x Plextor m3p i raid-0 :p

 

m2 pcie er 2 , 1tb og 1 , 512gb til OS men ser jo gitte z390 kort skal ha 4 stk m2 men lurer på om jeg da kan bruke alle 4 uten av enten noe 10gbit usb-c port bak på HK blir deaktivert eller at andre ting ikke fungerer som jeg har sett før har vært en greie med main stream klassen =/

Lenke til kommentar

m2 pcie er 2 , 1tb og 1 , 512gb til OS men ser jo gitte z390 kort skal ha 4 stk m2 men lurer på om jeg da kan bruke alle 4 uten av enten noe 10gbit usb-c port bak på HK blir deaktivert eller at andre ting ikke fungerer som jeg har sett før har vært en greie med main stream klassen =/

 

Det pleier stå i bruker manualen. MSI's godlike blir levert med PCIe - 2x M.2. adapter, for totalt 5stk. M.2 porter. Men det viktige å ha i bakhodet med Z390, er at DMI fra PCH til CPU er kun på PCIe3.0 x4 hastighet. Om det bare er portene du savner på hovedkortet, så får man kjøpt slike PCIe-M.2 adaptere i løsvekt til ditt system der alle SSD'ene vil få prate direkte med CPU...

Lenke til kommentar

Ett greit valg til 9900k er vel Asus Z390 hero. Fåes både med og uten wifi. Komplett har også versjonen med wifi.

https://www.komplett.no/product/1103072/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/intel-socket/asus-rog-maximus-xi-hero#

 

Asrock Z390 taichi er vel også ett godt valg som kommer med wifi. De har også en versjon med enda raskere wifi og 10GB lan på proshop. https://www.proshop.no/Motherboard/ASRock-Z390-Taichi-Motherboard-Intel-Z390-Intel-LGA1151-socket-DDR4-RAM-ATX-/2683331

 

Hvis du kjøper billigere CPU hadde jeg kanskje tatt en titt på ett billigere z390 hovedkort.

 

Takker!

 

Har alltid likt Asus av en eller annen grunn. Blir nok en av demmes hovedkort. Når det er sagt føler jeg at hvis man går for en 9900k må man ta det helt ut med premium på hele linja. Har kjøpt 2 stk M2 disker (evo), ny strømforsyning og G.Skill Ripjaws V DDR4 16GB KIT 3200Mhz (black). Tror jeg kjører på med 9900k og  ASUS ROG MAXIMUS XI HERO.

 

MEN - så gjenstår grafikkort. Der får jeg rett og slett hetta når man ser på prisene. Lurer på om jeg skal kjøre en mellomfase med mitt gamle kort før jeg bestemmer meg her. Kjenner at 12000-13000kr kan være litt mye....men ender sikkert der uansett (2080 kort) ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker!

 

Har alltid likt Asus av en eller annen grunn. Blir nok en av demmes hovedkort. Når det er sagt føler jeg at hvis man går for en 9900k må man ta det helt ut med premium på hele linja. Har kjøpt 2 stk M2 disker (evo), ny strømforsyning og G.Skill Ripjaws V DDR4 16GB KIT 3200Mhz (black). Tror jeg kjører på med 9900k og  ASUS ROG MAXIMUS XI HERO.

 

MEN - så gjenstår grafikkort. Der får jeg rett og slett hetta når man ser på prisene. Lurer på om jeg skal kjøre en mellomfase med mitt gamle kort før jeg bestemmer meg her. Kjenner at 12000-13000kr kan være litt mye....men ender sikkert der uansett (2080 kort) ;-)

Høres ut som fornuftige valg :)

 

Jeg klarte ikke å forsvare prisen av Ti for min lille bruk. Gikk for RTX 2080 FE selv. 

Lenke til kommentar

Kunne ikke la dere kose dere med ny tech uten meg. :-p

post-319721-0-76589200-1539270587_thumb.png

Satser på 5.1 iallefall. Loopen er mer en sterk nok. AX1500Ien er vel også litt overkill, så blir spennende med noe nytt. Har vell hatt 8700Ken i et år eller.noe. Sier seg selv at det er på tide å bytte ut.  :wee:

 

Har et sett med G.skill Trident Z RGB 4266 CL19 også. Trenger vel bare et nytt skjermkort på sikt.^ Til nå holder 1080TI i massevis på 1440P/144hz.

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kunne ikke la dere kose dere med ny tech uten meg. :-p

attachicon.gif9900k.png

Satser på 5.1 iallefall. Loopen er mer en sterk nok. AX1500Ien er vel også litt overkill, så blir spennende med noe nytt. Har vell hatt 8700Ken i et år eller.noe. Sier seg selv at det er på tide å bytte ut.  :wee:

Hmm.. 5699 måtte jeg punge ut for på komplett.no

Ser ut som det er 6% rabatt, mulig han har brukt Kompletts kredittkort https://www.komplettbank.no/kredittkort/

Endret av Slaps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...