Nizzen Skrevet 26. november 2018 Rapporter Del Skrevet 26. november 2018 Joda. Men ser ikke poenget med at den prosessoren i det hele tatt eksisterer Lodda for litt ekstra klokkefrekvens Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 26. november 2018 Rapporter Del Skrevet 26. november 2018 Joda, greit. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. november 2018 Rapporter Del Skrevet 26. november 2018 Nå koster jo 8600K og 9600K like mye, men 9600K har høyere frekvenser ut av esken også, så velger jo folk den. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 26. november 2018 Rapporter Del Skrevet 26. november 2018 Jepp ser den er blitt en del dyrere nå. Da 9600K kom gav det ingen mening å kjøpe den over 8600K. Men det ser bedre ut nå ja ? Lenke til kommentar
Mentagor Skrevet 27. november 2018 Rapporter Del Skrevet 27. november 2018 (endret) Når noen gjengir core voltage på overklokk, Når noen sier at de har en overklokk på feks 9900k og coreV 1.270 V. Er det dette tallet som er punchet inn i BIOS for selve overklokken, eller er det tallet som leses av i CPU-Z som core voltage under load? Endret 27. november 2018 av Mentagor Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 27. november 2018 Rapporter Del Skrevet 27. november 2018 Jeg regner med det er tallet som punches inn i BIOS, sånn jeg sier det selv da volten kan variere med tanke på LLC i hvert fall. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. november 2018 Rapporter Del Skrevet 27. november 2018 Når noen gjengir core voltage på overklokk, Når noen sier at de har en overklokk på feks 9900k og coreV 1.270 V. Er det dette tallet som er punchet inn i BIOS for selve overklokken, eller er det tallet som leses av i CPU-Z som core voltage under load? Mange vet nok ikkje hva LLC er for noe engang. Under load er jo det som teller. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 27. november 2018 Rapporter Del Skrevet 27. november 2018 Mange vet nok ikkje hva LLC er for noe engang. Under load er jo det som teller. Jepp. Alle som har peiling på overklokk skriver spenningen under load. Får en ny 9900K imorgen. Krysser fingrene på at den er bedre enn den første. Lenke til kommentar
Mentagor Skrevet 27. november 2018 Rapporter Del Skrevet 27. november 2018 (endret) Hva ligger folk sin voltage på her på ved 5ghz overklokk all core på 9900k HT on. Er nede i 1.190v under load som ser ut til å være bra for 9900k å være. Endret 28. november 2018 av Mentagor Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 28. november 2018 Rapporter Del Skrevet 28. november 2018 Om det er stabilt, så er det et ganske så bra eksemplar! :thumbsup: Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 28. november 2018 Rapporter Del Skrevet 28. november 2018 Vurderer å overclocke min 9900k, men hvor begynner jeg? Har aldri gjort overclocking før, så vet ikke hvordan det gjøres.. Noen som har en bra guide eller noe sånn? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 28. november 2018 Rapporter Del Skrevet 28. november 2018 Vurderer å overclocke min 9900k, men hvor begynner jeg? Har aldri gjort overclocking før, så vet ikke hvordan det gjøres.. Noen som har en bra guide eller noe sånn? Litt lang video, men er en god guide for nybegynnere. Lenke til kommentar
rolfar Skrevet 28. november 2018 Rapporter Del Skrevet 28. november 2018 Min pc i dag er ifra 2013. ASUS Z87-PRO og i5-4670k. Bestiller enten Hero eller Carbon i dag. Dette ser dette LITT bedre ut enn det jeg har nå. Gleder meg til å komme igang neste helg :-) Litt lang video, men er en god guide for nybegynnere. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 28. november 2018 Rapporter Del Skrevet 28. november 2018 Ville gått for carbon om du skal klokke Bedre temps og du kan bruke noe lavere volt ved overklokking Om du ikke skal klokke gjør Hero nytta si og Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 28. november 2018 Rapporter Del Skrevet 28. november 2018 Tips til de av dere som ikke overklokker eller bare kjører en ørliten overklokk: Undervolt! Bruk throttlestop og ikke Intel XTU. I sistnevnte kan du ikke meg bekjent kjøre separat spenning på cpu core og cpu cache. Om man kan undervolte disse separat i BIOS så er og det en mulighet, MEN det virker for meg som disse nær sagt alltid kjøres sammen når man undervolter i BIOS, noe som gjør at man går glipp av noen ekstra grader lavere temp. Min erfaring etter å ha undervolta mange pcer er at cpu cache kan undervoltes mer enn core, typisk -30mv ekstra, det utgjør noen grader Om man ikke skal klokke så kan undervolt spare deg for noen kroner på kjøling. Har testa UV på diverse pcer de siste månedene og i mange tilfeller kan man undevolte cpu core ned til -170 og cache helt ned mot -200. I de dårligste tilfellene jeg var borti kom jeg til maks -80 på core og -110 på cache. I en bærbar pc fikk jeg ned load-temp med 13C under stresstesting. I 2 andre bærbare gikk temp ned med 8-10C. I min stasjonære med i5 8400 og stockvifta til Intel i et kabinett med bare ei vifte ut gikk temp ned med 12C og stock-kjøleren til Intel ble plutselig ikke hørbar lenger foruten i Prime95 og Cinebench 1 Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 28. november 2018 Rapporter Del Skrevet 28. november 2018 Tar jeg feil hvis jeg sier at hero kortet har 10 power phases utifra bildet? https://www.asus.com/Motherboards/ROG-MAXIMUS-XI-HERO/gallery/ Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 28. november 2018 Rapporter Del Skrevet 28. november 2018 Tar jeg feil hvis jeg sier at hero kortet har 10 power phases utifra bildet? https://www.asus.com/Motherboards/ROG-MAXIMUS-XI-HERO/gallery/ Ja. Fire faser på HERO kortet. Dette er blitt diskutert utallig ganger nå. Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 28. november 2018 Rapporter Del Skrevet 28. november 2018 Tar jeg feil hvis jeg sier at hero kortet har 10 power phases utifra bildet? Ja: Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. november 2018 Rapporter Del Skrevet 28. november 2018 (endret) Ja. Fire faser på HERO kortet. Dette er blitt diskutert utallig ganger nå. Men hero overklokker 9900k til 5.3ghz fordeom Værre med gigabyte master som suger på minneoverklokk Endret 28. november 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 28. november 2018 Rapporter Del Skrevet 28. november 2018 Fant en VRM liste som kanskje er grei å ha. https://www.hardwareluxx.de/community/f12/lga-1151-mainboard-vrm-liste-1175784.html#z370 Jeg ser at ASUS sit GENE kort har 5 x 2 power phases, betyr det at det har 10? Samme som f.eks MPG Z390 Gaming Edge AC? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå