Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K


Anbefalte innlegg

Sinnsyk forskjell i temperatur på 9900K med HT enabled vs. disabled. Og klokkefrekvensen er jo enormt mye høyere.

 

Kjørte 5.4 ghz i Cinebench på 1.450V med temp på 67-74C.. Og siden maks CPU bruk i BF4 var på 24-25% iflg. HWMonitor, så spørs det om jeg ikke kjører en 9900K med HT disabled for 24/7.. :hmm:

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sinnsyk forskjell i temperatur på 9900K med enabled vs. disabled. Og klokkefrekvensen er jo enormt mye høyere.

 

Kjørte 5.4 ghz i Cinebench på 1.450V med temp på 67-74C.. Og siden maks CPU bruk i BF4 var på 24-25% iflg. HWMonitor, så spørs det om jeg ikke kjører en 9900K med HT disabled for 24/7.. :hmm:

XXL kjører vel i gang med Black Friday tilbud på vinterklær, så du kan spille med vinduet oppe 24/7 :p

Lenke til kommentar

Sinnsyk forskjell i temperatur på 9900K med HT enabled vs. disabled. Og klokkefrekvensen er jo enormt mye høyere.

 

Kjørte 5.4 ghz i Cinebench på 1.450V med temp på 67-74C.. Og siden maks CPU bruk i BF4 var på 24-25% iflg. HWMonitor, så spørs det om jeg ikke kjører en 9900K med HT disabled for 24/7.. :hmm:

 

1.45v er vel ikke så lurt som 24/7 volt akkurat da. 1.35v er vel en anelse bedre som 24/7 setting :p

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har klart å bestemme meg for i7 9700K men sliter med valg av hovedkort og minnebrikker. Jeg ser komplett har et Asus Strix kort på tilbud men lurer på om det er noe særlig? Jeg har sett litt reviews og det virker til å være en del delte meninger om Asus sine Z390 kort generelt egentlig? Jeg har også sett litt på GB Aorus da disse virker til å få god omtale, eks. et slik. Tanker, eventuelt tips til alternativ?

 

Jeg kommer fra Haswell så jeg trenger nye minnebrikker også, vil det holde med et 3200Mhz kit slik som dette?

Lenke til kommentar

Noenn som bruker en 9700k CPU med en seasonic focus+ 750W PSU?

Hører du "tikke\crackling" lyder fra maskinen når CPU er under load\bruker mye watt?

Sikker på at det ikke er vannet i kjøleren?

 

Men kan også høres ut som metall som ekspanderer ved oppheting.

Endret av Emsal
Lenke til kommentar

Må jo åpne hele PSU`en for å se inni den..så mister vell garanti om jeg gjør det..
Leverte inn hovedkortet på reklamasjon på grunn av dette (Og andre ting med hovedkortet).
Så nå blir det muligens inn levering av denne også .. 

Vurderer å kjøpe meg en Dark Power 11 fra BeQuiet..men nå ble dette off-topic kontra i9 serien :)

CPU var klokka til 5.04, men problemet med lyden var der fortsatt.
Ikke forsøkt å overklokke mitt 1080 TI Palit kort.. Quick guide som jeg kan teste med?

Endret av MrMidget
Lenke til kommentar

Ikke opptatt av utseende. Bare effekt og støy. 

 

 

Noctua eller beQuiet dark rock pro 4 (Ønsker du en svær stål stygg ting eller en deilig black kjøler?) 

For vann så kjører jeg bequiet SL240MM med noctua vifter, men her vil jeg nok mer anbefale en 360 kraken eller Coolermaster ML

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig. Vil anbefale deg å bytte ut Prime95 med Asus Realbench og/eller en Blender CPU test.

Hehe, kjører 1.2V 4.9ghz med -1 AVX, med LLC på mode 3. Kjører på 50 grader full load på Large FTT og blended på prime95 og 60 ca på cinebench. Noen kjerner feiler på AVX så tenker å øke offset til -2. Eventuelt se om den vil kjøre på 5ghz og -3 offset.

 

Skal laste ned de testene når jeg kommer hjem og poste resultater av de og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...