Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K


Anbefalte innlegg

Tester 5200mhz på 1.4V i RB V2.56. Null AVX offset.

 

CPU temperaturen er ca 60-67'C..

 

Hjelper at det er 3-4'C på utsiden.. skjermkortet idler på 9'C..

 

Når bør jeg begynne å bekymre meg for kondensering?

Så lenge fuktigheten på rommet er lavt og du lufter godt for å holde den nede så går det bra med de temperaturene der. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lyst på corsair h110i rgb platinum til 9700k fpr å overclocke. Er det vits å skaffe aio uten å ha delidded cpu?

 

En god kjøler er en god kjøler - uavhengig av delid eller ikke. Har ikke selv testet noen AIO på mange år, så kan ikke uttale meg om den du ser på da.

 

Uansett .. Du trenger ikke delidde 9xxx - sTIM er god nok.

Lenke til kommentar

En god kjøler er en god kjøler - uavhengig av delid eller ikke. Har ikke selv testet noen AIO på mange år, så kan ikke uttale meg om den du ser på da.

 

Uansett .. Du trenger ikke delidde 9xxx - sTIM er god nok.

 

Var det bare 8xxx serien som man burde gjøre det på? De har bedre kvalitet eller hva en du vil kalle det denne generasjonen?

Lenke til kommentar

Var det bare 8xxx serien som man burde gjøre det på? De har bedre kvalitet eller hva en du vil kalle det denne generasjonen?

Stim er står for soldered tim. Altså disse er loddet på i motsetning til forrige generasjon. Om du delidder, fjerner alt av solder samt. pusser ned kjernen så vil du kanskje se en 10'C dropp..

 

EDIT: Passerte 2 timer med RB på 5.2 1.375V. Kan benche 5.3 på 1.4V uten noe særlig problem. Tenker å se om jeg kan redusere spenningen for 5.2.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

hmm, finnes det ikke noen enkel oversikt over hvilke timings som er nyttigst mtp spillytelse eller noe presets ala ryzen calc? Selv i B360m k-kortet til Asus er det 30 forskjelluge timings og subs jeg kan endre på ;)

 

Enkelt forklart:

 

Høyest mulig frekvens for høyest mulig båndbredde= Viktig til spill

Prøv 17-17-17-37-2t eller 18-18-18-38-2t

TRFC setter man til 374 eller 400 

 

Fortell hvilke minnebrikker og hovedkort du har, så er det enda lettere. Mange av de som postes er det bare å kopiere, Iallefall om man har et bra hovedkort.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Når du stress tester med Realbench Christian, så sett den til å bruke like mye RAM som du har i maskina, som er 16GB for deg. :)

Fordi?

For å få det til å krasje?

 

Som  vi har diskutert er det veldig indivduelt hva den enkelte definerer som "stabilt".

Stabilt i BF, litt benching, surfing.. er definisjonen på "stabilt" for mange.

For noen få så er det en måned med LinpackExtreme med alt minne allokert.

 

Jeg vet hvilken definisjon de fleste vil lande på dersom det er om å gjøre å vise hvor bra CPU de har. 

:D

Lenke til kommentar

Fordi?

For å få det til å krasje?

 

Som vi har diskutert er det veldig indivduelt hva den enkelte definerer som "stabilt".

Stabilt i BF, litt benching, surfing.. er definisjonen på "stabilt" for mange.

For noen få så er det en måned med LinpackExtreme med alt minne allokert.

 

Jeg vet hvilken definisjon de fleste vil lande på dersom det er om å gjøre å vise hvor bra CPU de har.

:D

Screenshot av cpu-z ?

Lenke til kommentar

Enkelt forklart:

 

Høyest mulig frekvens for høyest mulig båndbredde= Viktig til spill

Prøv 17-17-17-37-2t eller 18-18-18-38-2t

TRFC setter man til 374 eller 400 

 

Fortell hvilke minnebrikker og hovedkort du har, så er det enda lettere. Mange av de som postes er det bare å kopiere, Iallefall om man har et bra hovedkort.

Asus B360m K. G.skill Aegis 3000 cl16. Vet du hvem som står bak de? Kjører disse på 2666 14-15-15-35-1T og 375 på tRFC nå. Mulig jeg ikke kommer så mye lenger? Har kjørt disse på 13-15-15-35-2T, men da var tRFC 434 eller noe sånt, får ikke til å kjøre med CL13 etter at jeg satte ned tRFC. Pcen krasja en gang i blant med CL13 så mulig det ble litt lavt. Har tilgang på nær sagt alle sekundære og tertiære timings og, mye å velge i, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...