Gå til innhold

Kjøring med uregistrert kjøretøy


PacAnimal

Anbefalte innlegg

Uansett hva man kjøper må man jo ta vare på det hvis det ikke skal forfalle. Dette blir nok ikke gratis uansett.

Stor forsjell på en jordebil, og en bil som skal tilfredstille kravene på dagens eu kontroller da. Om det drypper litt olje og er rust i kanaler er ingen hinder for å kjøre til butikken, men du får den ikke godkjent i slik tilstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Peis på! På hytta skal det være gøy. På privat vei har de ingenting de skulle sagt (frihetsberøvelse og grov krenkelse), isåfall så ta med balltre

Slutt med det seigliva bullshit svaret der, finnes ingenting i Norsk lov som sier at du kan gjøre hva faen du vil utenfor offentlig vei, det eneste stedet man kan kjøre over en vis hastighet på farkoster ikke godkjent for norsk vei, er på motorsportanlegg/baner.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Fant akkurat den morsomme delen av sitatet mitt...

 

Motorredskap som er konstruert for fart ikke over 50 km/t. Slik redskap er likevel registreringspliktig når den er konstruert for fart over 20 km/t, hovedsakelig er innrettet for person- eller godstransport eller til trekking av annet kjøretøy, og brukes på offentlig veg.

Det står "og" her. Det bør bety at en moped som gjør under 50km/t, er innrettet for persontransport og IKKE brukes på offentlig veg ikke er registreringspliktig. Så grensen er ikke 20, den er 50 :D

..ikke at det er mulig å gjøre i nærheten av 50 på den veien uansett uten beltevogn, men det er jo greit å stå litt friere i valg av doning.

Endret av bolt
Lenke til kommentar

Slutt med det seigliva bullshit svaret der, finnes ingenting i Norsk lov som sier at du kan gjøre hva faen du vil utenfor offentlig vei, det eneste stedet man kan kjøre over en vis hastighet på farkoster ikke godkjent for norsk vei, er på motorsportanlegg/baner.

 

Slutt å vær så jævlig prippen! Du er sikkert en som venter på grønn mann selv om det ikke er noe biler i nærheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det faktisk ingen lov som forbyr det å gå på rødt her i landet. Det er forbudt å sykle (kjøre) på rødt lys, men ikke å gå, så lenge en ikke er til hinder for trafikken.

 

Fotgjengersignal gjelder kun fotgjengere. Syklister som ferdes på adskilt sykkelbane eller på fortau kan også sykle på rød mann, de har bare vikeplikt for andre trafikkanter. Hvis syklisten i stedet benytter sykkelfelt eller kjørebanen, så gjelder lyssignalene for kjørebanen, og vanlige vikepliktsregler. Noen få steder finnes det egne lyssignaler for syklister, da gjelder disse. Syklister må altså lære seg flere sett med trafikkregler og holde tunga rett i munnen for å vite hvilke som gjelder i de ulike situasjonene.

Endret av SeaLion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fotgjengersignal gjelder kun fotgjengere.

Det gjelder for alle som krysser fotgjengerovergangen. Inkludert syklister, barnevogner, segway, hoppestokk og skateboard.

 

Et interessant aspekt ved sykler er at de i fotgjengeroverganger er kjørende som krysser en vei. De har vikeplikt for biler i begge retninger, såfremt syklisten ikke triller sykkelen. Det virker det dessverre som om jeg er den eneste i byen som har fått med meg, for bilene blir forvirret når jeg venter på dem med tråsykkel, og syklistene blir sure når jeg tuter fra motorsykkelen.

Endret av bolt
Lenke til kommentar

Det virker det dessverre som om jeg er den eneste i byen som har fått med meg, for bilene blir forvirret når jeg venter på dem med tråsykkel, og syklistene blir sure når jeg tuter fra motorsykkelen.

 

Mange som ferdes i trafikken tror de kan trafikkreglene, for de bestod jo teoriprøven en gang for lenge siden. Kommentarfeltene under trafikksaker på nettaviser viser tydelig at veldig mange ikke kan de.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange som ferdes i trafikken tror de kan trafikkreglene, for de bestod jo teoriprøven en gang for lenge siden. Kommentarfeltene under trafikksaker på nettaviser viser tydelig at veldig mange ikke kan de.

Ikke bare i kommentarfeltene, men også ute i trafikken. For eksempel oppstår potensielt farlige situasjoner pga feil plassering før og inne i rundkjøringer, manglende/feil bruk av blinklys etc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...