Gå til innhold

Ønsker tips til flere pek og klikk-spill


Anbefalte innlegg

Hei.

jeg har blitt hekta på pek og klikk eventyr, men finner liksom ingenting som er bra lengre.
tips tas i mot med stor takk.
jeg ramser opp noen de spillene som jeg liker, så dere får et innblikk i hva jeg er ute etter.

  • Runaway triologien
  • Grim fandango
  • Monkey island spillene
  • Sam & Max spillene
  • The next big thing
  • Yesterday
  • Full Throttle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er noen jeg kommer på i farta.

 

Prøvd noen av Poirot-spillene?

 

Thimbelweed Park er bra. Ganske nytt også.

 

Broken Sword spillene er bra.

 

Still Life er veldig bra. Still Life 2 finnes også, men har ikke prøvd det enda.

 

Gabriel Knight spillene skal være bra.

 

Beat Cop ser bra ut.

 

Book of Unwritten Tales

 

Day of the Tentacle

Lenke til kommentar

Broken Sword anbefales på det sterkeste. Vil også anbefale å ta en kikk på disse.

 

. Syberia 1 og 2

. Secret Files-serien

. The Longest Journey

. Samorost-serien

. Blackwell-serien

. Gemini Rue

. Technobabylon

. Kathy Rain

. Primordia

. Black Mirror-serien (drit i rebooten)

. The Whispered World

. Night of the Rabbit

. Hector Badge of Carnage

. The Inner World

. Dropsy

. Rusty Lake-serien

. Kelvin and the Infamous Machine

. Gray Matter

Endret av Crazy Joe Davola
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Thimbleweed Park

 

ThimbleweedPark-Ransome-Crying.png

 

Thimbleweed Park is a point-and-click adventure game developed by Ron Gilbert and Gary Winnick for Microsoft Windows, macOS, iOS, Xbox One, PlayStation 4, Linux, Android, and Nintendo Switch. Wikipedia

Initial release date: March 30, 2017

 

The game is a spiritual successor to Gilbert and Winnick's previous games Maniac Mansion (1987) and The Secret of Monkey Island (1990), and is designed to be similar to graphic adventure games released in that time period, both visually and gameplay-wise

Lenke til kommentar

Indiana Jones and the Fate of Atlantis.

 

Begynner å dra litt på årene nå, men Indiana Jones and the Last Crusade er også sterkt anbefalt. Får håpe det er på GOG.com, eller i det minste kommer dit snart.

 

 

Life Is Strange og LiS: Before teh storm er også sterkt anbefalt, selv om de ikke er "pek og klikk" i vanlig forstand. Du styrer karakteren som i et vanlig spill, dvs du går fritt rundt med kamera bak karakteren. Men selve spillene er mye av det samme som i vanlige pek og klikk, altså at du ser på alt mulig, plukker opp ting som kan være til nytte, løser forskjellige gåter, og så videre.

Lenke til kommentar

jeg har blitt hekta på pek og klikk eventyr, men finner liksom ingenting som er bra lengre.

tips tas i mot med stor takk.

jeg ramser opp noen de spillene som jeg liker, så dere får et innblikk i hva jeg er ute etter.

 

Du bør sjekke The Dig.  Et ofte glemt spill av en eller annen grunn, men på høyde med de beste fra LucasArts.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om det er humoristiske eventyrspill du er ute etter, så må du selvsagt spille klassikeren Broken Sword: The Shadow of the Templars. Finnes på alle platformer. Day of the Tentacle også selvsagt, men regner nesten med du har spilt den.

 

Av nyere spill så er The Book of Unwritten Tales (begge to), Nelly Cootalot: The Fowl Fleet og Paradigm spill som må spilles. Jeg har ikke fått spilt Journey Down enda, men det skal også være veldig bra.

 

Når du har blitt litt varm i trøya, så kan du prøve deg på FMV-eventyrene til Tex Murphy. Pandora Directive er et av tidenes beste spill.

 

Og om du vil bevege deg bort fra humor, så er det bare å plukke fra lista AdventureGamers lagde for noen år siden. Alle fortjener å ha opplevd Gabriel Knight-spillene f.eks.

 

https://adventuregamers.com/articles/view/18643/page22

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...