Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

date eller bli med dame hjem fra byen.


Anbefalte innlegg

Lurer på om det har blitt skummelt å date eller bare bli med dame hjem fra byen. 

Eller bare spørre ei om hun vil bli med å drikke kaffe, på en kafe eller noe.

Da med tanke på alt som surrer rundt i media om Me Too også at det er lett for damer å rope voldtekt.

Og se sin snitt på å få noe lettjente penger. 

Og komme med falske beskyldninger. Og bli tatt for å ha liksom voldtatt ei dame er jo ingen som vil.

Ser ut som dette har blitt en trend blant damer for tiden. En mann har jo ikke så veldig mye han skulle ha sakt i en sånn sak som omtaler dette. 

 

Ser for meg at dette begynner å bli et stort problem i samfunnet.

Så er det så at en nesten ikke skal ta kontakt med damer lenger.?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på måten du ordlegger deg så er det kanskje best å legge alle damer på hylla for en stund. Hvorfor har du lyst til å gå ut med noen når du opptrer så skeptisk til dem og mener det er en trend blant dem om å ville bli ett offer? 

Det finnes så mange forskjellige kvinner, du kommer ingen vei ved å generalisere halvparten av befolkningen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som er at en leser nå veldig ofte om saker som dette.

Nå tenker jeg ikke bare på meg men alle gutter generelt om at det begynner å bli litt skummelt.

Er jo en sak nå der en gutt ble beskyldt for sovende voldtekt der beviset hva noe annet. Og han måtte betale oppreisning til dama og han fikk 4 års fengselstraff? 

Så hvor lett skal det være for ei dame å si voldtekt å bli trudd,når det ikke har forikomet.

Så når en da blir med hjem å der dama tar første skritt inn mot å ha kos. Så bør vel kanskje gutter tenke seg godt om før en hiver seg om dama.?

 

Dette kan jo gå veldig galdt og utover en som blir utsatt for en real voldtekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke "lett for damer å si voldtekt og bli trodd". De færreste anmelder i det hele tatt. Av alle anmeldelser som kommer inn blir de aller fleste henlagt. Av alle som går til rettssak blir dama trodd i kun 60-70% av tilfellene. Som mann kan man stort sett gjøre hva enn man vil med ei dame og komme unna med det. Jeg kan ikke fatte og begripe hva du er så redd for, med mindre du vet at du bruker drøye midler for å klare å få deg ligg.

Lenke til kommentar

Kjære deg, vi leser oftest om de som hyler høyest, ikke de som er mest representativ. 

Jeg er enig i at det politiske klimaet er ganske anstrengt nå og menn er den tapende part (hvis du ikke regner med transseksuelle menn), men det er ikke helt flott for kvinner heller når de blir beskyldt for både det ene og det andre bare fordi man har fitte mellom beina. 

Er rimelig sikker på at om 5-10 år så har mynten snudd igjen og dette tullet er glemt. 

Lenke til kommentar

Jo er nok mulig at dette blir glemt etter 5-10 år. Men da hvor langt skal dette draes ut og hvor mange som skal bli feildømt. for at det skal det er kun damer som skal bli trudd på i en sak. Kommer jo også opp gamle saker som sannsynligvis aldri har skjedd der gutter blir feilaktig dømt.

Er jo nesten farlig å komme borti ei dame på butikken for tiden. 

 

Men burde ikke damer ikke berøre gutter. Akkurat som gutter skal ikke berøre damer. 

Verken på jobb eller andre plasser. 

 

Nei er enig at det ikke er riktig å beskylde damer for ting å tang. Men det virker som om at damer har mer rettigheter en gutter flest når det kommer til en sak?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jo er nok mulig at dette blir glemt etter 5-10 år. Men da hvor langt skal dette draes ut og hvor mange som skal bli feildømt. for at det skal det er kun damer som skal bli trudd på i en sak. Kommer jo også opp gamle saker som sannsynligvis aldri har skjedd der gutter blir feilaktig dømt.

Er jo nesten farlig å komme borti ei dame på butikken for tiden.

 

 

Du tar helt feil. Ingenting av dette her er reelt. Det er veldig få som overhodet blir dømt i det hele tatt, feildømminger har omtrent lik sjanse som å vinne i Lotto.

Endret av henrikwl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo er nok mulig at dette blir glemt etter 5-10 år. Men da hvor langt skal dette draes ut og hvor mange som skal bli feildømt. for at det skal det er kun damer som skal bli trudd på i en sak. Kommer jo også opp gamle saker som sannsynligvis aldri har skjedd der gutter blir feilaktig dømt.

Er jo nesten farlig å komme borti ei dame på butikken for tiden. 

 

Men burde ikke damer ikke berøre gutter. Akkurat som gutter skal ikke berøre damer. 

Verken på jobb eller andre plasser. 

 

Nei er enig at det ikke er riktig å beskylde damer for ting å tang. Men det virker som om at damer har mer rettigheter en gutter flest når det kommer til en sak?

Nei, kvinner bare sees oftere som offeret fordi de er generelt svakere, den holdningen er ikke bare vi kvinner skyld i. 

 

Er nok en større andel som går fri enn de som blir feildømt, jeg skjønner ikke helt hva slags endringer du skulle ønsket å se? At kvinner som søker hjelp blir møtt med mer skepsis så de blir mindre villige til å søke hjelp?

Lenke til kommentar

Du tar helt feil. Ingenting av dette her er reelt. Det er veldig få som overhodet blir dømt i det hele tatt, feildømminger har omtrent lik sjanse som å vinne i Lotto.

Mulig jeg tar feil håper det da. Men det er bare at det virker litt for lett å kunne bli utsatt for ting i sånn dagens samfunn har blitt.

Ser jo ofte kommer det saker fra USA og dem kommer fort hitt og folk henger seg fort på trenden?

Lenke til kommentar

Nei, kvinner bare sees oftere som offeret fordi de er generelt svakere, den holdningen er ikke bare vi kvinner skyld i. 

 

Er nok en større andel som går fri enn de som blir feildømt, jeg skjønner ikke helt hva slags endringer du skulle ønsket å se? At kvinner som søker hjelp blir møtt med mer skepsis så de blir mindre villige til å søke hjelp?

Om beviset er strekt nok ja da er jo saken grei. Men når noen gjør det bare for at her er litt penger å tjene.

Noe som virker for meg at det er det mange vil oppnå ved å komme med beskyldninger, som nesten har blitt litt for lett for noe å gjøre.

Ja dem som virkelig gjør noe og voldtar eller utsetter noe skal ha sin straff, men noe som er mer uskyldig er det verre med er disse sakene som er verst ¨.

Lenke til kommentar

Du får leve i sølibat da om du er så fryktelig redd for å bli annmeldt for voldtekt.

 

Resten av Norge greier ha et fungerende dating liv uten å havne bak lås og slå eller drukne i voldtektsanmeldelser - at terskelen for å henvende seg og be om hjelp er lav er bare bra, de som synes motsatt bør tenke seg godt om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjansen er nok større for at dama blir gravid, dropper deg og du må betale barnebidrag de neste årene. 

Selvsagt vil risikoen alltid være der for at du blir beskyldt for noe du ikke har gjort. Når du går ut døra hjemme er det også alltid en risiko for at du blir drept i trafikken.

 

Tror du overanalyserer og feiltolker det du har lest på nettavisen. At du blir med ei dame hjem fra byen har ingenting med metoo å gjøre. At du har ons med ei dame har ingenting med sovevoldtekt å gjøre. Det handler bare om å bruke litt sosiale antenner og lytte til hva motparten sier og gjør.

Lenke til kommentar

Jeg kan skjønne at mange menn er redde. Man er i samfunnets øyne skyldig med det samme man blir anklaget. Det å bli frifunnet, selv av Norges mest kvalifiserte jurister i Høyesteretten, er ikke nok til å gjenvinne folks tillit. Kvinner kan bare knipse med fingrene, så er en manns liv ødelagt.

 

En av de frifunnede i "Trysil-saken" måtte jo flykte landet i frykt for sitt eget liv etter gjentatte dødstrusler. Han tørr fremdeles ikke returnere til hjemlandet. Kvinnen som anklaget ham, og senere la ut fult navn og bildet i media, fikk ingen straff.

 

Den type makt er det bare rett og rimelig å være redd for.

 

 

De aller fleste kvinner er selvsagt ikke så ondskapsfulle at de tar i bruk den makten, så det er ikke noe man trenger å bekymre seg for i hverdagen for de aller fleste av oss. Men er du en av de som er ute å "sjekker opp" jenter hver helg, så ville jeg kanskje tenkt meg om to ganger.

Endret av Skurupu
  • Liker 4
Lenke til kommentar
En av de frifunnede i "Trysil-saken" måtte jo flykte landet i frykt for sitt eget liv etter gjentatte dødstrusler. Han tørr fremdeles ikke returnere til hjemlandet. Kvinnen som anklaget ham, og senere la ut fult navn og bildet i media, fikk ingen straff.

 

 

Hvorfor skulle hun hatt straff?

 

Hvis jeg har innbrudd og vet hvem tyven er fordi jeg så ham, men politiet ikke klarer å fremskaffe nok bevis til å felle ham i retten sånn at han går fri – det betyr ikke at jeg ikke hadde innbrudd eller at jeg har gjort noe galt ved å identifisere innbruddstyven. Det er sånn rettssystemet fungerer.

 

Hvis jeg derimot bevisst feilidentifiserte en vilkårlig person som innbruddstyv, da ville jeg ha gjort noe straffbart.

Endret av henrikwl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er også en typisk sak som ikke henger heilt på greip.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/mann-%2833%29-frifunnet-for-sovevoldtekt/3423510510.html

blir som han skrupu skriver. Jeg syns nesten det er litt for lettvint for noen å komme si dem har vert utsatt for noe.

 

Ja en kan si mange kan få kjørt ei dame så hu bli gravid. Så få masse penger i bidrag har vel vert noen sånne også.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er definitivt noe å være redd for.

Jeg kjenner til ett eksempel hvor noen måte betale erstatning etter å ha mottatt oralsex. Et annet eksempel hvor en dame bevisst gikk inn for å bli gravid med en mer eller mindre tilfeldig (i hennes tilfelle gikk hun ikke etter penger og bidrag, men det antar jeg de fleste ville gjort) og ett eksempel hvor en person ble dømt 4 år fengsel og 150.000 oppreisning på bakgrunn av jentas forklaring - en forklaring jeg selv tror er oppdiktet/utbrodert da jeg kjenner vedkommende bedre enn de fleste. Jeg vet for a fact at en slik rettsak nærmest er en popularitetskonkurrande. Den som har den beste historien og beste skuespillertalentet vinner.

 

I tillegg kommer de historiene vi alle har lest om i diverde media. At mange reelle voldtekter ikke blir anmeldt som henrik er inne på er jo ikke relevant da spørsmålet gjelder en evt falsk anmeldelse.

 

Jeg tror nok det er en fullt ut en reel trussel man bør være forberedt på om man har som mål å ha sex med fremmede i situasjoner som involverer alkohol.

 

Som skurpuru er nevner på så kan også sosiale ringvirkninger slå hardt inn uavhengig av om det blir en anmeldelse eller frifinnelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Selvfølgelig, menn har ikke noe å si. All sex er voldtekt hvis jenta sier det. Det verste er nok de som ikke engang gpr til politet med løgnene men sprer det på sosiale medier slik at livet til den tilfeldige fyren blir ødelagt samtidig som hun i all fremtid kan få trøst og synpati etc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oppfør deg pent, ikke drikk deg til black out, ikke kjøp/gi alkohol til kvinner du vil ha sex med og ikke ha sex med kvinner som fremstår fullstendig drita/ruset eller fullstendig psyko. Dette går nok helt fint. Følger du disse reglene samtidig som du faktisk er oppmerksom på og prater med dama under foreplay, så skal det sannsynligvis ganske mye til for å bli dømt hvis hun plutselig skulle bestemme seg for at du har voldtatt henne. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...