Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Er det ute noen indikasjoner hvordan Shadow of the tomb raider vil kjøre med 1 stk 2080Ti, ultra setings i 3440x1440 med DLSS aktivert?

Samme med Metro Exodus?

Skru ned Screen Space Contact Shadows til Normal, aktiver DLSS, og resten kan ligge på Ultra.

Da får du over 70 fps i snitt i benchmarken i alle fall.

 

Metro er litt verre, DLSS er vel fortsatt ikke fikset for 3440x1440, så du må nok belage deg på å redusere litt mer der.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skru ned Screen Space Contact Shadows til Normal, aktiver DLSS, og resten kan ligge på Ultra.

Da får du over 70 fps i snitt i benchmarken i alle fall.

 

Metro er litt verre, DLSS er vel fortsatt ikke fikset for 3440x1440, så du må nok belage deg på å redusere litt mer der.

Takk for svar. Blir nok å teste det snart =)

Lenke til kommentar

https://www.youtube.com/watch?v=ywDdjKIEzfQ Fremdeles er Metro kongen av implementering av DLSS og RTX, ikke imponert i SOTTR må jeg si, masse ytelsesdrop med RTX uten særlige forberinger i visuell opplevelse. DLSS gir noe bedre ytelse og noe dårligere bildekvalitet på teksturer, manuell upscaling fungerer nok en gang bedre.

 

Får håpe Metro viser hva vi har i vente når det gjelder RTX og DLSS, BFV og SOTTR imponerer meg overhodet ikke.

Lenke til kommentar

https://www.youtube.com/watch?v=ywDdjKIEzfQ Fremdeles er Metro kongen av implementering av DLSS og RTX, ikke imponert i SOTTR må jeg si, masse ytelsesdrop med RTX uten særlige forberinger i visuell opplevelse. DLSS gir noe bedre ytelse og noe dårligere bildekvalitet på teksturer, manuell upscaling fungerer nok en gang bedre.

 

Får håpe Metro viser hva vi har i vente når det gjelder RTX og DLSS, BFV og SOTTR imponerer meg overhodet ikke.

Spiller du selv, eller konkluderer du fra en youtuber? :p

Lenke til kommentar

Spiller du selv, eller konkluderer du fra en youtuber? :p

Har ikke RTX-kort selv, men sett på andre som spiller og sett en god del på youtube etc nå, det er ikke kun en kanal som har lagt ut videoer for å si det sånn ;) Reel ytelsesforskjell måler f.eks HWUB mye bedre enn jeg greier med det blotte øyet, men det jeg har sett selv når andre har spilt har ikke imponert meg i BFV og SOTTR, dog i Metro synes jeg de har fått det til bra! Mine egne observasjoner samsvarer bra med HWUB i dette tilfellet selv om jeg ikke alltid er enig med.

Lenke til kommentar

Idag skulle jeg skifte fra GTX 1070 til MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio. 

 

Men når jeg kobler det nye kortet til, så får jeg ingen signal verken via DP eller HDMI, skjermen forblir svart og jeg får ikke opp BIOS heller, alle RGB lys på kort lyser opp men viftene starter ikke.

 

Slettet gamle drivere som jeg fikk beskjed om av Komplett før jeg koblet inn det nye

 

Er det noe som må oppdateres eller har jeg fått et ødelagt kort?

Lenke til kommentar

Idag skulle jeg skifte fra GTX 1070 til MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio.

 

Men når jeg kobler det nye kortet til, så får jeg ingen signal verken via DP eller HDMI, skjermen forblir svart og jeg får ikke opp BIOS heller, alle RGB lys på kort lyser opp men viftene starter ikke.

 

Slettet gamle drivere som jeg fikk beskjed om av Komplett før jeg koblet inn det nye

 

Er det noe som må oppdateres eller har jeg fått et ødelagt kort?

Har du koblet til alle 3 strømkontaktene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser det er totalt 22 pins på siden av kortet, men jeg har kun koblet til med 1 stk 8 pin og 1 stk 6 pin. Skal jeg koble til i den siste slot også? Står ikke det på tegningen som fulgte med.

 

Ja, det ble spesifikt testet for ditt 2080Ti av en i tråden her, alle 3 kontaktene må benyttes. 

Lenke til kommentar

Er 2060 så mye bedre enn 780 altså? Jeg hadde 2070, men sendte det tilbake forbi ytelsen var nesten ikke bedre enn 780 kortet for noen måneder siden... Kanskje 3770k cpuen starter å løsne litt på innsiden :hmm:

 

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-RTX-2060-6GB-vs-Nvidia-GTX-780/4034vs2164

 

Hvis du har gammelt hovedkort med PCI-E 2.0, så vil antagelig ikke dagens PCI-E 3.0 grafikkort oppnå hele sitt potensiale.

Lenke til kommentar

Er 2060 så mye bedre enn 780 altså? Jeg hadde 2070, men sendte det tilbake forbi ytelsen var nesten ikke bedre enn 780 kortet for noen måneder siden... Kanskje 3770k cpuen starter å løsne litt på innsiden :hmm:

 

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-RTX-2060-6GB-vs-Nvidia-GTX-780/4034vs2164

Et 780 vil ligge et sted mellom 1050 Ti og 1060 i eldre spill, mens i nyere spill vil det nok havne nærmere 1050 Ti.

RTX 2060 vil være vesentlig raskere, men du merker nok ikke forskjellen om du spiller på lav oppløsning med høy framerate.

Lenke til kommentar

Hvis du har gammelt hovedkort med PCI-E 2.0, så vil antagelig ikke dagens PCI-E 3.0 grafikkort oppnå hele sitt potensiale.

 

Det forklarer en del ja, hvis det er tilfelle. Oops. Har maximus v extreme og det er PCI-E 2.0

 

 

Et 780 vil ligge et sted mellom 1050 Ti og 1060 i eldre spill, mens i nyere spill vil det nok havne nærmere 1050 Ti.

RTX 2060 vil være vesentlig raskere, men du merker nok ikke forskjellen om du spiller på lav oppløsning med høy framerate.

 

1080p for nå, har fått meg jobb nå endelig så alt skal oppgraderes, skjerm blir nok samtidig som skjermkort så CPU, hovedkort og ram. Opplevde en del stutter med 2070, men det var vel pga tidlige drivere vil jeg tro.

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...