Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Skaffet meg et inno3d 2080ti, synes den enkle vifta er litt for støyete. Returnere eller gå for vannkjøling? ser et ekwb kit for 4k + block 1.5k vs ~2k for dobbel vifte kort. Ser tempen ligger irundt 80*c under spilling som jeg synes er litt mye...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaffet meg et inno3d 2080ti, synes den enkle vifta er litt for støyete. Returnere eller gå for vannkjøling? ser et ekwb kit for 4k + block 1.5k vs ~2k for dobbel vifte kort. Ser tempen ligger irundt 80*c under spilling som jeg synes er litt mye...

Hvis du syns temperaturen er høy senker du "temperature target"

 

Nvidia-kort klokker seg opp og booster slik at kortene når en forhåndsdefinert temperatur. Unntaket er om minimum viftehastighet under load kjøler bedre enn nødvendig (da kjører bare viftene på laveste load-nivå)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

GTX 1660 er ute!

 

Tester:

https://www.techpowerup.com/reviews/EVGA/GTX_1660_XC_Ultra/7.html

https://www.anandtech.com/show/14071/nvidia-gtx-1660-review-feat-evga-xc-gaming/4

https://www.techspot.com/review/1811-nvidia-geforce-gtx-1060/

 

Det er en TU116 med GDDR5 og et par avkuttede SM-er. Så spillytelsen er litt lavere enn 1660 Ti, men stort sett bare 15% tregere i lavere oppløsninger. I praksis minst like raskt som et RX 590, ofte raskere!

 

 

På lager hos Komplett til 2699: https://www.komplett.no/product/1124654/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/msi-geforce-gtx-1660-ventus-xs-oc#

 

Når de billigere variantene til under 2500 kommer vil selv RX 570 være vanskelig å anbefale...

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Det får bli Intel sin jobb å skape konkurranse de neste årene. AMD får ta 5 år i tenkeboksen og ta en ryzen på GPU fronten.

Hehe, istedet for å bruke penger på å få ut 1660/Ti burde de heller satt ned prisen på 2060.

Blir enda mere forvirring med 1660/Ti. Er synd det går utover kundene som ikke vet forskjellen mellom 1660/Ti og 2060.

Lenke til kommentar

Hehe, istedet for å bruke penger på å få ut 1660/Ti burde de heller satt ned prisen på 2060.

Blir enda mere forvirring med 1660/Ti. Er synd det går utover kundene som ikke vet forskjellen mellom 1660/Ti og 2060.

Når folk klarer å finne ut forskjellen på

"Like" biler med MANGE forskjellige motorer og hestekrefter, så klarer de å finne forskjell på 1660 og 1660ti også. Du klarer jo å finne ut forskjellen, så da er det håp for de fleste ??

Lenke til kommentar

Begynner å bli metta det mellom segmentet der. Greit med valg, men føler ikke vi trenger 1060 6 GB, 1660, 1660 TI og 2060.

Ettersom 1660 er rett og slett bedre enn 1060 er det ingen grunn til å vurdere 1060.

Legg også merke til at 1060 er praktisk talt ute av hyllene permanent nå.

 

Prisstigen er akkurat like "komplisert" som den var med 10-serien:

1060 3GB, 1060 6GB, 1070, 1070 Ti, 1080

Lenke til kommentar

Greia er vel heller den at man kunne kjøpe grønne kort for 1.5-2 år siden som var marginalt dårligere enn dette, for under 2500. Det er nettopp den type greie som folk her har drite på med 480/580/590, så da kan vi like gjerne drite på 1660 også.

 

To tomler ned fra meg.

 

Edit: Alternativt droppa 1660 TI fra lineup. Føler bare kortstokken blir stor med små sprang imellom. IMO unødvendig. Men samme det.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Når folk klarer å finne ut forskjellen på

"Like" biler med MANGE forskjellige motorer og hestekrefter, så klarer de å finne forskjell på 1660 og 1660ti også. Du klarer jo å finne ut forskjellen, så da er det håp for de fleste

Jaja, det var på grense, men tar det ikke til meg.

Men siden du nevner bil. Min neste blir lexsus ux 250h

Lenke til kommentar

Syns det blir litt forvirrende jeg. :p

Hadde jeg ikke lest det her i tråden, så hadde jeg ikke visst om 1660 engang, hehe. Men hva er egentlig forskjellen mellom 1660 og 2060? Ingen raytracing på 1660? Men ca lik ytelse?

 

Nei, 1660 er bare hva? ~20-25% raskere enn 1060 6GB. Mens 2060 er GTX1080 ytelse pluss RTX og en USB-C/VR-Link port..

Lenke til kommentar

Ganske fornøyd med mitt 2080 Ti :)

 

2130MHz klokkehastighet i gjennomsnitt over tid, med korte bursts på 2265MHz, så jeg tror jeg har fått en gullchip :D

 

 

Høyeste temperaturen jeg har sett til nå er 42 grader med max OC,.

Det er ingen gullchip uten et godt resultat... post firestrike extreme score straks ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har også kraftig coilwhine fra mitt MSI trio, faktisk verste jeg har hatt på et skjermkort.

Det du fikk fra meg? Jeg la ikke merke til noen coil whine da jeg hadde det, selv med åpent sidepanel. Fint om du sjekker om det om det er GPU eller PSU (eller hovedkort-VRM for den saks skyld), ja. Er villig til å reversere salget hvis det viser seg at det er kortet som er synderen og du ikke finner en løsning. :)

 

Edit: En del nyttig info her: https://forums.evga.com/If-you-have-Coil-Whine-read-this-m2235154.aspx

Endret av Martin Lie
Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...