Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem bryr seg om totalscore (cpu-score) i en test som firestrike?

 

En 9600K vil i de fleste spill gjøre tilnærmet like god jobb som en 9700K/9900K ved samme klokk. Det finnes unntak, men differansene er som oftest marginale. Ingenting å bry seg om hvis man kun gamer  :thumbup:

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om totalscore (cpu-score) i en test som firestrike?

 

En 9600K vil i de fleste spill gjøre tilnærmet like god jobb som en 9700K/9900K ved samme klokk. Det finnes unntak, men differansene er som oftest marginale. Ingenting å bry seg om hvis man kun gamer  :thumbup:

 

Men vi driver ikke bare med gaming, men også benching  :green:

 

Jeg har ofret corecount til fordel for singlethread ytelse. Det gjør at Nizzen moser meg i FireStrike Extreme, som er en veldig populær og gøy test for å se totalpotensialet til maskiner :)

Lenke til kommentar

Men den har jo "bare" 2130 MHz som max-clock (antakeligvis ikke stabilt der, gjennom hele Time Spy?), ikke 2200+ MHz som du nevnte først. ;)

 

Min beste grafikk-score, så langt, er 7873: https://www.3dmark.com/spy/6475650

 

Hadde vært interessant å vite hvor mye CPU/minne påvirker (altså hvor høy grafikk-score hadde du hatt med samme oppsett).

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om totalscore (cpu-score) i en test som firestrike?

I do. ;)

 

Skjønner 'hvem bryr seg om'-tankegangen i faktiske spill, men Fire Strike er jo syntetisk, og det er uansett gøy å se hvor langt man klarer å pushe egen hardware. Top 10 trenger jo ikke være målet, men man kan f.eks. sammenligne mot andre med samme hardware.

Endret av Martin Lie
Lenke til kommentar

Joda - det er gøy. Og jeg gjør det selv. Det eneste jeg har litt "problemer" med er at Firestrike nå er så stort at intel/amd/nvidia delvis skreddersyr hardware for å yte bra der. De vet at dette kommer frem i stort sett alt av reviews. Dermed blir det litt fake på en måte, det gjenspeiler ikke nødvendig reell nytte/ytelse.

 

Litt som Nizzen sier .. Folk med f.eks ryzen 2600 fapper etter cinebench hele dagen, mens folk med i5 8400 gjør det samme etter FPS-counter i CS:GO. Det blir litt syntetisk.

 

Når det er sagt, så er dette du nevner med å sammenligne med andre med identisk hardware veldig fint for f.eks å sjekke feil eller noe. Det er jo også en fin stresstest.

Lenke til kommentar

Joda - det er gøy. Og jeg gjør det selv. Det eneste jeg har litt "problemer" med er at Firestrike nå er så stort at intel/amd/nvidia delvis skreddersyr hardware for å yte bra der. De vet at dette kommer frem i stort sett alt av reviews. Dermed blir det litt fake på en måte, det gjenspeiler ikke nødvendig reell nytte/ytelse.

 

Litt som Nizzen sier .. Folk med f.eks ryzen 2600 fapper etter cinebench hele dagen, mens folk med i5 8400 gjør det samme etter FPS-counter i CS:GO. Det blir litt syntetisk.

 

Når det er sagt, så er dette du nevner med å sammenligne med andre med identisk hardware veldig fint for f.eks å sjekke feil eller noe. Det er jo også en fin stresstest.

Nja, sitter ikke med inntrykk av at Nvidia skreddersydde Turing for Fire Strike akkurat:

https://www.guru3d.com/articles-pages/geforce-rtx-2060-review-(founder),25.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men den har jo "bare" 2130 MHz som max-clock (antakeligvis ikke stabilt der, gjennom hele Time Spy?), ikke 2200+ MHz som du nevnte først. ;)

 

Min beste grafikk-score, så langt, er 7873: https://www.3dmark.com/spy/6475650

 

Hadde vært interessant å vite hvor mye CPU/minne påvirker (altså hvor høy grafikk-score hadde du hatt med samme oppsett).

 

 

Jeg får korte bursts opp til 2265MHz, så max-clock er vel da 2265MHz.

 

Ligger på ca 2100MHz stabilt.

 

Grunnen til at jeg mener det er en gullchip er fordi dette er et reference card med max 112% power limit.

Vil tro denne chippen hadde klart en god del mer en bios med 130% eller høyere power limit. Man får vel helt opptil 154% med hackede bioser.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Jeg får korte bursts opp til 2265MHz, så max-clock er vel da 2265MHz?

Det vil det være, ja, men i det benchmark-resultatet du lenker til er 2130 MHz listet som core clock (som altså er det maksimale som ble registrert av 3DMark i løpet av testen). :)

 

Hvilket program bruker du for å overvåke core clock?

Endret av Martin Lie
Lenke til kommentar

Det vil det være, ja, men i det benchmark-resultatet du lenker til er 2130 MHz listet som core clock (som altså er det maksimale som ble registrert av 3DMark i løpet av testen). :)

 

Hvilket program bruker du for å overvåke core clock?

 

EXGA Precision X1.

 

Men stemmer FireStrike på core clock? Føler jeg har sett alskens av resultater fra 500MHz til 700.000MHz, og føler aldri den har stemt helt med noen av mine andre kort.

Lenke til kommentar

Det du fikk fra meg? Jeg la ikke merke til noen coil whine da jeg hadde det, selv med åpent sidepanel. Fint om du sjekker om det om det er GPU eller PSU (eller hovedkort-VRM for den saks skyld), ja. Er villig til å reversere salget hvis det viser seg at det er kortet som er synderen og du ikke finner en løsning. :)

 

Edit: En del nyttig info her: https://forums.evga.com/If-you-have-Coil-Whine-read-this-m2235154.aspx

Jeg skal undersøke litt mer i helga?

Lenke til kommentar

Nja, sitter ikke med inntrykk av at Nvidia skreddersydde Turing for Fire Strike akkurat:

https://www.guru3d.com/articles-pages/geforce-rtx-2060-review-(founder),25.html

 

Jeg snakker ikke spesifikt om ett skjermkort, og jeg sier heller ikke at det er sort og hvitt.

 

Men når du nevner RTX 2060. Dette kortet yter vel marginalt lavere enn GTX 1080, i DX11 og DX12 spilltitler (?) - mens i Timespy (DX12) yter det likt/høyere. Mens som du linker til yter det greit lavere i Firestrike (DX11). Så helt upartisk er vel ikke denne testen.  

Lenke til kommentar

Er DP1.4 et krav?

Nei, kravet er DP1.2: https://www.geforce.com/hardware/technology/g-sync/faq

 

Men nå har du litt uvanlig oppløsning og hertz, så derfor tenke jeg at det muligens kunne være for lav bandwidth på DP1.2 for «g-sync» med den monitoren.

 

Nå er dette bare noe jeg gjetter, jeg vet ikke. Tenke det bare var verdt et foraøk ettersom at DP1.4 iværtfall har funket for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...