Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

AMD var uaktuell på CPU fronten også.. Til Ryzen kom. Nå selger det jo faktisk litt :) Konsumenter er ikke såå innbitte. Jeg husker fremdeles når Nokia var kongen av mobilmerkene, og andre smartphones enn iPhone var uaktuelt. Husker for mange år siden da alle kjøpte AMD cpu da det var best til gaming.

 

Kommer AMD med et 7nm grafikkort straks som knuser 2xxx serien på pris/ytelse blir det lett kjøp på meg. 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke sett noen indikasjoner på at 2060 kommer med annet enn 6GB VRAM, 30 SM, og 192-bit minnekontroller?

 

Det ble tidligere linket til en artikkel i IT-avisen. Jeg kan ikke fordra den nettsiden med all reklame som spretter opp over alt. Kommentarfeltet er heller ikke alltid like nyttig å lese.

Her er Videocards side om Gigabyte's kommende kort:

 

https://videocardz.com/79452/gigabyte-submits-geforce-rtx-2060-6gb-4gb-and-3gb-variants-to-eec

 

3 - 4 og 6 GB og både GDDR5 og GDDR6

 

Har noen her (HKS?) noe info om en eventuell GTX 1180 ti? GTX 2080 ti? Jeg vil ha 2080 ti ytelse, men bryr meg hverken om DLSS eller raytracing.

 

https://videocardz.com/newz/nvidia-geforce-gtx-1180-spotted-on-gfxbench

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Om NVIDIA lanserer versjoner med mindre minne blir jeg veldig skuffet, mange vil jo tro det yter som et 2070 nesten mens sannheten er at det blir forskjeller mellom 2060 3 4 og 6 GB versjonen.

En 4GB-utgave har nok stort potensiale for å bli en skikkelig taper. GDDR6 kommer foreløpig bare i 8 Gbit-pakker med 32-bit buss, det betyr at for å få 4GB GDDR6 på et kort må minnebussen være på 128-bit.

Samme gjelder egentlig for 3GB GDDR6 som blir 96-bit, men et slikt produkt kan ikke kalles 2060.

Lenke til kommentar

En 4GB-utgave har nok stort potensiale for å bli en skikkelig taper. GDDR6 kommer foreløpig bare i 8 Gbit-pakker med 32-bit buss, det betyr at for å få 4GB GDDR6 på et kort må minnebussen være på 128-bit.

Samme gjelder egentlig for 3GB GDDR6 som blir 96-bit, men et slikt produkt kan ikke kalles 2060.

Vi må vell da trolig konkludere med at 3 og 4GB-utgavene blir GDDR5-utgaver med minst 192-bit? Får ikke håpe de kjører en ny fadese ala GT1030 med GDDR4.

Lenke til kommentar

Ytelsesproblemer - i4770K, 8GB 1866 og RTX 2080 Duke OC

 

Oppgraderte fra GTX 780TI, men er en smule skuffet over ytelsesøkningen.

 

Jeg får rundt 100-110 FPS på medium i BVF, og omtrent det samme i BO4 på low, - lå vel på 80-90 med 780TIen, men ifølge denne siden burde jeg hatt mye mer?

 

https://www.gpucheck.com/gpu/nvidia-geforce-rtx-2080/intel-core-i7-4770k-3-50ghz/medium#mainads

 

Noen som har innspill? - Jeg kjørte DDU og installerte ny driver, men det hjalp bare marginalt.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

En 4GB-utgave har nok stort potensiale for å bli en skikkelig taper. GDDR6 kommer foreløpig bare i 8 Gbit-pakker med 32-bit buss, det betyr at for å få 4GB GDDR6 på et kort må minnebussen være på 128-bit.

Samme gjelder egentlig for 3GB GDDR6 som blir 96-bit, men et slikt produkt kan ikke kalles 2060.

 

 

Vi må vell da trolig konkludere med at 3 og 4GB-utgavene blir GDDR5-utgaver med minst 192-bit? Får ikke håpe de kjører en ny fadese ala GT1030 med GDDR4.

Det er vel for tidlig å si. Og som artikkelen også nevner: "A huge leak or a futureproof entry to EEC registry?". Er ikke sikkert at det blir.

 

De registrete navnene har begge minnetypene til alle tre variantene. Så vi får se...

 

 

 

- GIGABYTE RTX 2060 6GB GDDR6 AORUS Xtreme

- GIGABYTE RTX 2060 6GB GDDR5 AORUS Xtreme

- GIGABYTE RTX 2060 4GB GDDR6 AORUS Xtreme

- GIGABYTE RTX 2060 4GB GDDR5 AORUS Xtreme

- GIGABYTE RTX 2060 3GB GDDR6 AORUS Xtreme

- GIGABYTE RTX 2060 3GB GDDR5 AORUS Xtreme

 

 

Lenke til kommentar

Gigabyte ass! Skulle til å si at om de vanner ut sin "AORUS Xtreme" linje med et føkkings 3GB kort... Da er de håpløst dumme... Men så falt det meg inn at de faktisk allerede kan ha gjort det da, om de vurderer det for RTX2060, hvorfor ikke 1060? Var jo bare å sjekke på siden deres det. Riktignok fant jeg heldigvis ikke et 3GB kort der, men 4GB RX 580 har de faen meg! Så...

Lenke til kommentar

Gigabyte ass! Skulle til å si at om de vanner ut sin "AORUS Xtreme" linje med et føkkings 3GB kort... Da er de håpløst dumme... Men så falt det meg inn at de faktisk allerede kan ha gjort det da, om de vurderer det for RTX2060, hvorfor ikke 1060? Var jo bare å sjekke på siden deres det. Riktignok fant jeg heldigvis ikke et 3GB kort der, men 4GB RX 580 har de faen meg! Så...

 

Folk er kjipe, derfor finnes det billigere modeller av budsjettmodeller. 

Lenke til kommentar

Ytelsesproblemer - i4770K, 8GB 1866 og RTX 2080 Duke OC

 

Oppgraderte fra GTX 780TI, men er en smule skuffet over ytelsesøkningen.

 

Jeg får rundt 100-110 FPS på medium i BVF, og omtrent det samme i BO4 på low, - lå vel på 80-90 med 780TIen, men ifølge denne siden burde jeg hatt mye mer?

 

https://www.gpucheck.com/gpu/nvidia-geforce-rtx-2080/intel-core-i7-4770k-3-50ghz/medium#mainads

 

Noen som har innspill? - Jeg kjørte DDU og installerte ny driver, men det hjalp bare marginalt.

Jeg regner med du spiller multiplayer?

Du må ha mye kraftigere CPU for å få skikkelig høy framerate i Battlefield multiplayer, i7-9700k eller bedre

Lenke til kommentar

Ytelsesproblemer - i4770K, 8GB 1866 og RTX 2080 Duke OC

 

Oppgraderte fra GTX 780TI, men er en smule skuffet over ytelsesøkningen.

 

Jeg får rundt 100-110 FPS på medium i BVF, og omtrent det samme i BO4 på low, - lå vel på 80-90 med 780TIen, men ifølge denne siden burde jeg hatt mye mer?

 

https://www.gpucheck.com/gpu/nvidia-geforce-rtx-2080/intel-core-i7-4770k-3-50ghz/medium#mainads

 

Noen som har innspill? - Jeg kjørte DDU og installerte ny driver, men det hjalp bare marginalt.

 

Cpuen din er flaskehals, og sikkert minnet ditt også...

 

BF V elsker cpukraft, og helst 6 kjerner +. Raskt minne er også å foretrekke.

 

Kjapp test av nye 3dmark Port Royal med Raytracing

 

http://www.3dmark.com/pr/2293

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...