Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Jeg regner med du spiller multiplayer?

Du må ha mye kraftigere CPU for å få skikkelig høy framerate i Battlefield multiplayer, i7-9700k eller bedre

 

 

Cpuen din er flaskehals, og sikkert minnet ditt også...

 

BF V elsker cpukraft, og helst 6 kjerner +. Raskt minne er også å foretrekke.

 

Ja jeg regnet ikke med noe annet enn at den ville begrense ting - men så er det altså dette at i forhold til diverse benchmarks rundt omkring så burde jeg ikke ha noe problem med å nå godt over 120fps stabilt med dette - som var målet :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg regnet ikke med noe annet enn at den ville begrense ting - men så er det altså dette at i forhold til diverse benchmarks rundt omkring så burde jeg ikke ha noe problem med å nå godt over 120fps stabilt med dette - som var målet :hmm:

Multiplayer krever også mye mere cpukraft.

https://www.diskusjon.no/uploads/monthly_01_2019/post-42975-0-04538900-1546684833.png

 

Altså 4770k med 1866mhz minne er en voldsom flaskehals i bf V.

 

4770k har vært god nok lenge, men nå er den tia forbi :)

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gigabyte ass! Skulle til å si at om de vanner ut sin "AORUS Xtreme" linje med et føkkings 3GB kort... Da er de håpløst dumme... Men så falt det meg inn at de faktisk allerede kan ha gjort det da, om de vurderer det for RTX2060, hvorfor ikke 1060? Var jo bare å sjekke på siden deres det. Riktignok fant jeg heldigvis ikke et 3GB kort der, men 4GB RX 580 har de faen meg! Så...

Tenkte du på 2060 og 3 GB minne? Det er bare navnet som er registrert? Så det er ikke sikkert det er planer om det i heletatt? De sender vel en registrering for alle tilfeller.

Lenke til kommentar

Tenkte du på 2060 og 3 GB minne? Det er bare navnet som er registrert? Så det er ikke sikkert det er planer om det i heletatt? De sender vel en registrering for alle tilfeller.

 

Ja, klar over det. Og kanskje det er noe fornuftig i å registrere navnet for sikkerhets skyld. Poenget mitt var at det er ikke så stas å si at man har et Aorus Xtreme, og så få til svar: "Så gøy! Det har jeg også!". Når du tross alt har et RTX2080Ti, mens de har kjøpt seg et 3GB RTX2060. Er liksom ikke så eksklusivt lenger... :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er MSI 2080 Ti Gaming X forsatt et av dem bedre 2080Ti kortene man kan kjøpe? Eller er det andre kort som er mer å anbefale?

MSI 2080 Ti Gaming X virker å være best ja. Asus strix er nok hakk i hæl. MSI Duke virker også å være like bra.

 

Zotac 2080ti AMP! har jeg testet, og det suger kjølemessig i forhold til MSI gaming

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Multiplayer krever også mye mere cpukraft.

https://www.diskusjon.no/uploads/monthly_01_2019/post-42975-0-04538900-1546684833.png

 

Altså 4770k med 1866mhz minne er en voldsom flaskehals i bf V.

 

4770k har vært god nok lenge, men nå er den tia forbi :)

 

Det hjalp faktisk en god del å overklokke til 4.4GHz, da ligger jeg stort sett over 120 og hopper opp mot 150fps.

 

Dessverre kjører den ikke stabilt uten ytterligere justeringer der. 4.3 går bra - men da havner snittet under 120fps igjen. :hrm:

Lenke til kommentar

Det hjalp faktisk en god del å overklokke til 4.4GHz, da ligger jeg stort sett over 120 og hopper opp mot 150fps.

 

Dessverre kjører den ikke stabilt uten ytterligere justeringer der. 4.3 går bra - men da havner snittet under 120fps igjen. :hrm:

Ikke å spore helt av, men har samme CPU og den klarer uten problem uansett om du ikke har vunnet i silisiumlotteriet 4.5GHz, bare å justere spenningen frem til du får et stabilt system, har du vunnet i silisiumlotteriet så klarer den 4.8-4.9GHz :)

 

Men dette blir off topic å anbefaler deg å lage en tråd om dette viss du trenger hjelp.

Lenke til kommentar

Frista å gå fra 1070 til 2060, særlig hvis komplett bruker stort lengre på å feilsøke kortet mitt (sendte inn for en måned siden..!). Verd oppgraderinga? 

Ytelsesmessig er det svært lite å hente, så ville ikke gjort det selv. Ville minimum gått for et 2080 om du skal ha en merkbar ytelsesøkning. 1070 er et knallbra kort med mindre du sitter på en 4k-skjerm :)

Lenke til kommentar

Ytelsesmessig er det svært lite å hente, så ville ikke gjort det selv. Ville minimum gått for et 2080 om du skal ha en merkbar ytelsesøkning. 1070 er et knallbra kort med mindre du sitter på en 4k-skjerm :)

 

Ja, var først og fremst tenkt ift futureproofing og å få et kort med en annen kjøler enn det jeg har (EVGA Hybrid... dritt!). 

 

Får vente å se hva komplett finner ut først og fremst. Takk for svar tho! :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...