Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når kan vi regne med å se neste "eyecandy" tittel til PC med unntak av CP2077? Er flust av dem på konsoll men går tregt på PC fronten.

 

BFV er pent og pusher grensene men jeg er ikke helt i den leieren dessverre for min del. Håper virkelig ikke Rockstar har tenkt til å drøye 1 år med RDR2 på PC men det skjer nok.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Når kan vi regne med å se neste "eyecandy" tittel til PC med unntak av CP2077? Er flust av dem på konsoll men går tregt på PC fronten.

 

BFV er pent og pusher grensene men jeg er ikke helt i den leieren dessverre for min del. Håper virkelig ikke Rockstar har tenkt til å drøye 1 år med RDR2 på PC men det skjer nok.

 

Metro Exodus ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vet det er en useriøs kilde.. Men tror dere det er noe hold i disse ryktene?

 

https://wccftech.com/nvidia-geforce-gtx-1160-and-geforce-rtx-2060-launch-specs-rumor/

 

Jeg tror et "GTX1160" ville blitt "døden", eller ihvertfall en grundig utsettelse for Ray Tracing's utbredelse. Nvidia teller kanskje på fingrene nå, basert på skuffende salg av Turing, om de tør satse 100% videre, eller om de heller hiver seg på et "hvileskjær". Deres erfaring , er at folk heller kjøpte Pascal for å spare så lite som en 1000 lapp, og dreit i RT. Og da blir spørsmålet for Nvidia; "Hva om AMD slipper skjermkort uten RT, som er 1000 - 2000 Kr billigere, men gir tilsvarende ytelse som de dyrere Nvidia kortene i titler uten RT?". Og det er et godt spørsmål. Hvorfor skulle folk kjøpt RTX kort da? DLSS gir artifacts, og det er bare ett spill på markedet med RT per i dag, og i det skrur alle funksjonen av på grunn av all fps'en den stjeler. Og innen Tomb Raider får RT, så kommer det til å ligge i en "bargain bin", fordi alle som ville spille det, allerede har spilt det til døde.

 

Om Nvidia slipper rimeligere GTX skjermkort (at de ikke finnes i GPU-Z kan være fordi det er re-brands), så vil de med stor sannsynlighet utkonkurrere sine RTX "storebrødre", så lenge det ikke finnes spill på markedet som utnytter RTX funksjonalitet...

 

Magefølelsen min er imidlertid at Jensen Huang, som er en litt "all in" type fyr, vil gjøre nettopp det. Han har vært "all in" flere ganger før, og selskapet har overlevd likevel. Ved minst en anledning; på grunn av... :)

Lenke til kommentar

Så lenge Nvidia selger skjermkort så er det ikke så nøye om produktet de topper salgslisten med heter 1170 eller 2080. De lar selvsagt ikke AMD ta markedsandeler uten å ha et svar klart.

 

Jeg kunne vurdert et GTX 1180Ti som var et 2080Ti uten tensor og rt cores.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare å glemme.

Kommer ikke noen kort uten RT til konsumenter hvis ikke man ser bort fra eventuelle low-end kort hvor ytelsen vil bli for dårlig uansett.

 

For OEM er det mulig at det blir noen Pascal rebrands.

 

Edit:

Hvis Nvidia er "skuffet" med salget av Turing, så er det ganske enkelt å sette ned prisen...

 

Når det gjelder fall i aksjekursen så er det noen som har skjedd med flere tech-selskaper (Apple, AMD, med flere) og skyldes andre grunner.

Endret av HKS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg har en msi 2070 gaming z og tenkte å prøve msi oc scanner. Jeg satt først core voltage, power og temp limit til maks, så kjørte jeg den. Tok da "scan". Etter ca 15 min var den på step 3 av 4 og den crashet, skjermen fikk signal og så fortsvant det, sånn holdt det på til jeg restartet pcen. Så oppdaterte jeg til build 10 fra 9. Da crashet den på step 1 av 4 etter ca 5 min, noen som vet hva dette er?

Lenke til kommentar

Når det gjelder fall i aksjekursen så er det noen som har skjedd med flere tech-selskaper (Apple, AMD, med flere) og skyldes andre grunner.

 

Når markedet totalt går nedover, så leder ofte tech aksjene an. Men det er ikke til å komme forbi at Nvidia gjør det enda dårligere enn de det er naturlig for dem å sammenlikne seg med.

 

Nvidia startet året på ~200USD, og er nå nede i ~130USD, som putter dem på rundt -35% for året.

 

På ~47USD, startet Intel året på nesten nøyaktig samme kurs som de er på i dag.

 

Mens AMD derimot, startet året på ~11USD, og ligger nå på ~17,50USD. Altså, de er fremdeles nesten 60% opp for året.

 

Nvidia har også nettopp blitt saksøkt i "class action" for å ha hevdet at de hadde "god kontroll" på crypto markedet, og dermed villedet investorer. Kanskje bare sure investorer som har satset mer enn de burde, og trenger noen andre å skylde på? Men det kan uansett ofte være negativt for firmaer å være involvert i slike saker, dersom investorer tror det er sjanse for at selskapet kan tape saken.

 

jeg har en msi 2070 gaming z og tenkte å prøve msi oc scanner. Jeg satt først core voltage, power og temp limit til maks, så kjørte jeg den. Tok da "scan". Etter ca 15 min var den på step 3 av 4 og den crashet, skjermen fikk signal og så fortsvant det, sånn holdt det på til jeg restartet pcen. Så oppdaterte jeg til build 10 fra 9. Da crashet den på step 1 av 4 etter ca 5 min, noen som vet hva dette er?

 

Samme skjedde med mitt 2070 Gaming Z, da var det PSU som var for dårlig. Byttet fra standard 80+ 700W, til 850W 80+ Gold, og så funket det fint. Jeg har imidlertid ikke testet i den rekkefølgen du gjorde. Jeg kjører Scanner X med powertarget på 100%. Og når den er ferdig, setter jeg opp powertarget etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...