Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Hvorfor er dette 2080 så mye rimeligere enn de andre? https://www.komplett.no/product/1112077/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gainward-geforce-rtx-2080-triple-fan#

 

Og hvorfor er det ingen tester av dette? Mistenker at det da er et kort med veldig støyende vifter eller andre ulemper som ikke beskrives.

 

Boost hastighet er 1710MHz, altså neppe "A" chip, og dermed rundt 10% lavere ytelse og OC potensial en de "ordentlige" RTX 2080 kortene. MSRP på slike kort som dette skal være 699 USD, ikke 799 USD som FE kortene. Prisen til Komplett er ikke billig i det hele tatt. Men forhåpentligvis et skritt mot mer fornuftig prising...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Boost hastighet er 1710MHz, altså neppe "A" chip, og dermed rundt 10% lavere ytelse og OC potensial en de "ordentlige" RTX 2080 kortene. MSRP på slike kort som dette skal være 699 USD, ikke 799 USD som FE kortene. Prisen til Komplett er ikke billig i det hele tatt. Men forhåpentligvis et skritt mot mer fornuftig prising...

Sikker på at det finnes "b" chip på 2080 da? Har enda tilgode å se en til 2080ti, selv om det ble sagt at det skulle komme?

Lenke til kommentar

Verkar ju som om "alla" 2080ti klockar rätt så lika så länge grader är max 84. De allra flesta jag sett, oavsett märke och modell, ser ut att klara 2070'ish eller mer. Har det billigaste Windforce själv, och det är inte annorlunda. Hör bara fläkten när den går på 75% eller mer, och det är inte ofta i spel.

Lenke til kommentar

Kanskje litt på siden av trådens tema, men har noen hatt anledning til å titte på Nvidia NGX SDK? 

Denne pakken skal bla. inneholde forhåndstrente modeller for bla. Nvidia super slomo videobehandling (fancy interpolering), for AI oppskalering mm.

Utnytter tensor cores i Titan V, Titan RTX og RTX 20XX-serien.

Lenke til kommentar

Med ny 2k skjerm, så har jeg bestemt for å handle inn et 2080 kort også. Men vil min cpu (i7 5820k) være noe flaskehals, eller holder den et par år til? I så fall, hva burde jeg oppgradere til?

 

Mvh n00b

 

Jeg har den CPUen, ikke overklokket, og har nylig kjøpt 2070 kort. Kan ikke se at CPUen er en flaskhals i noen spill/test så langt.

Med 1440p monitor, g-sync.

Endret av JarleGutt
Lenke til kommentar

Har dei verkeleg dårlegare overklokkingspotensiale? Eg har alltid meint at OC er bare tull. Sjølv om eg sitter på ein sjølv, så var det meir fordi eg ikkje gadd å vente.

 

Paul's Hardware overklokket et MSI RTX2070 Armor, og nådde da nesten samme ytelse som deres MSI RTX2070 Gaming Z på stock. Det samme gjorde Gamers Nexus (mener jeg å huske) med deres EVGA RTX2070 Black, men husker ikke hvilket "A" baserte kort de brukte (tror det var Gaming Z der også). De overklokket ihvertfall "A" kortet også (i motsetning til PHW), som altså hadde rundt 10% ekstra i seg det også. En "smule" for liten "sample size" til å uttale seg så bombastisk som jeg nettopp gjorde sikkert. Men jeg tenker det er en grunn til at chip'ene eksisterer i "A" og "non-A" versjoner. Man kan sikkert være heldig med en non-A chip, men jeg tipper oddsene er enda mer imot deg da, enn om du håper på en "Golden Sample" og kjøper et "A" chip basert kort.

 

En tydelig forskjell på Armor, og Gaming Z, var at de brukte samme PCB, men at Gaming Z kortet hadde en ekstra strøm fase. På Armor kortet var det tomt der komponentene til siste fasen skulle vært. Så det kan være at det er den siste strømfasen som gjorde Gaming Z kortet bedre. Men det kan selvsagt være at det uansett måtte hatt en "A" chip også. Som sagt; jeg tror det er en grunn til at de selges i 2 versjoner. Og jeg tror det er en grunn til at tredje parts produsentene kjøper de dyrere "A" chip'ene (utover tvang).

 

@Nizzen

 

Man kan kikke på forskjellige modeller av både RTX 2080 og 2080Ti i databasen til TPU, og se at de tidligere er rapportert å ha "A" chip, men senere har blitt korrigert. Som betyr at de kan ha vært bestykket med "A" chip alle sammen i begynnelsen, eller ihvertfall noen. Men også ganske enkelt at de er feilrapportert som å ha "A" chip i utgangspunktet.

 

Dette kan jo i teorien også være hvorfor Nvidia sleit slik med å levere i begynnelsen. De kan kanskje ha fått for lave "yields" på "non-A" chip'er. At for mange av de chip'ene de håpet skulle bli "non-A", rett og slett bare ble defekte chip'er. Og så måtte de levere "full phat" "A" chip'er i stedet, til de som bestilte "non-A" chip'er...

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Jeg har den CPUen, ikke overklokket, og har nylig kjøpt 2070 kort. Kan ikke se at CPUen er en flaskhals i noen spill/test så langt.

Med 1440p monitor, g-sync.

 

Hvis man får bedre ytelse med overklokket cpu, eller en annen raskere cpu, så er cpuen flaskehals. At du ikkje kan se at cpuen er flaskehals, betyr ikkje at den ikkje er det :) Så lenge man er fornøyd selv, så er det det viktigste.

 

Kan fortelle deg at i f.eks Battlefield V, så er 5820k stock med treigt minne en god flaskehals. Selv med 2070 kort :)

Lenke til kommentar

Boost hastighet er 1710MHz, altså neppe "A" chip, og dermed rundt 10% lavere ytelse og OC potensial en de "ordentlige" RTX 2080 kortene. MSRP på slike kort som dette skal være 699 USD, ikke 799 USD som FE kortene. Prisen til Komplett er ikke billig i det hele tatt. Men forhåpentligvis et skritt mot mer fornuftig prising...

Ok, så kortet klokker dårligere enn andre mener du? Men på normal hastighet er det likt?

 

Ser for øvrig ikke kortet billigere noen andre steder, eller noen tidligere bedre pris på historikken. Men mulig du ikke mente billig for dette kortet, men for 20xx-serien under ett. Og i så fall er det neppe noen som er uenig med deg.

Lenke til kommentar

Sikker på at det finnes "b" chip på 2080 da? Har enda tilgode å se en til 2080ti, selv om det ble sagt at det skulle komme?

Tidligere oppga MSI under spesifikasjoner at Ventus (altså ikke Ventus OC) var TU102-300, i motsetning til Ventus OC og de andre 2080 Ti de produserer som er TU102-300A. Nå står det ingenting om det lenger, uten at det er så greit å vite hva som ligger bak.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Ok, så kortet klokker dårligere enn andre mener du? Men på normal hastighet er det likt?

Nei, "normal" hastighet, altså "stock" hastighet for skjermkortene med "A" chip, er høyere enn "normal" hastighet for "non-A" chip kort (som regel). Nvidia forbyr tredjeparts leverandører å bruke "non-A" chip på kort med fabrikk overklokking. Og om produsenten først har betalt ekstra for å få en "A" chip, så er det lite sannsynlig at de bruker den på budsjett modellene sine... Med mindre de fremdeles kan tjene penger på dem, og tviler på kvaliteten til "non-A" chip, og derfor ser det an med å faktisk ta dem i bruk. Det er jo fryktelig kjedelig for en renomert produsent, å plutselig bli kjent for å lage skjermkort som ryker...

 

Ser for øvrig ikke kortet billigere noen andre steder, eller noen tidligere bedre pris på historikken. Men mulig du ikke mente billig for dette kortet, men for 20xx-serien under ett. Og i så fall er det neppe noen som er uenig med deg.

Mnja, jeg mente at i kjøpers marked, så ville disse kortene segmentert seg selv naturlig. Mens i selgers marked der folk er desperate etter å få kort, så rekker de ikke sette seg inn i kortenes pluss og minus før de uansett er utsolgt. :p Jeg tipper det er mange som ikke en gang er klar over at det er "A" og "non-A" chip'er i sirkulasjon. Det jeg mener er at det bør være rundt en tusenlapp mellom billigste "A" chip baserte skjermkort, og billigste "non-A" chip. Så om dette kortet var 1500 Kr billigere enn billigste "A" chip, så ville jeg også kalt det "billig", relativt sett selvsagt...

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Nope, derfor jeg spør. Det kunne være de var tilgjengelig selv om jeg ikke visste om det.

 

Synes det er ålreight å få høre litt om hvordan produkter selger. Slik vi gjør med spill, konsoller osv.

 

Ja det hadde vært helt konge! Eneste vi får se er kvartalsvis overskudd fra dem... 

Lenke til kommentar

Angående black ops kode som følgte med Asus kortene.

 

Fikk de av dere som fikk dette løst det inn? Jeg har gjort alt riktig på skjemaet, lagt inn bilder og alt, men får ikke valgt noe annet enn "hovedkort" under dropdown-menyen hvor jeg etterpå skal skrive inn serial nr. til kortet.

 

Sendte Asus en mail på dette er for en ukes tid siden med all informasjon, men har ikke fått noe svar. Noen som har tips? Bilde:

 

https://imgur.com/a/DY3XkIg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...