Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Nja, nå ville jeg tatt twitch streamere med en klype salt, de fleste er analfabeter som ikke vet forskjellen mellom gpu og cpu og er man stor streamer så er man helt sikkert blitt sponset til de grader og alt de bruker er best etc, nei, twitch folk er nok ikke de jeg ville hørt på ;)

Alltid prøve selv, og legge ut egen erfaring gir diskusjon.no bedre. Det er sikkert. Da har dere en jobb å gjøre :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NVENC ble litt bedre med Touring, men ikke nok til at det ser ut på lav bitrate.

Precis, och det finns bara låg bitrate på twitch även om 8k nu är fullt möjligt stora delar av dygnet.

 

 

I min situasjon sitter jeg nå med en gammel i5-2600K PC som skal bli dedikert streaming PC. Om jeg skal oppgradere CPU, må jeg også ha hovedkort og RAM. Dette blir dyrere enn 5000kr. Om jeg kjøper RTX 2070 har jeg da i tillegg en ekstra gaming PC også, ikke bare en PC uten skjermkort.

 

Ser ju den, absolut. I tillägg har du ju ett reservkort skulle något hända med main. Aldrig fel det. Men en R7 1700, B350 HK och 16GB 2666 ram borde man få på svartefredag för 3-4000. Vanvittigt bra streamingcpu för x264. Värt en tanke i alla fall.

Nja, nå ville jeg tatt twitch streamere med en klype salt, de fleste er analfabeter som ikke vet forskjellen mellom gpu og cpu og er man stor streamer så er man helt sikkert blitt sponset til de grader og alt de bruker er best etc, nei, twitch folk er nok ikke de jeg ville hørt på ;)

Du kastar alla på twitch under en sten med andra ord? Right....

Lenke til kommentar

6Mpbs som er grensen til Twitch, hjelper ikke å kjøre høyere enn det, og på video der så ser du at nvenc gjør det nesten bedre.

Har du i tillegg spill som er CPU krevende så kan det hende man vil se på performance problemer med x264, det skjer ikke med nvenc. 

 

Nå var det vel du som tok Twitch opp så jeg brukte det som eksempel. Dessuten, hvem er de "alla" som har gått tilbake til x264? Høres ut som mange streamere, så her burde det ikke være noe problem og angi noen.

Jeg er klar over CPU vil være bedre på mange steder ved fast preset, kommer selvsagt av settings men i twitch så er man begrenset hvilke settings man kan bruke, eller er vits å bruke.

EDIT:

 

Er det ingen 2080ti på lager før 1nov?

Endret av nagina
Lenke til kommentar

RTX2070 trekker omtrent like mye strøm som GTX1080, så en blower style kjøler på noe slikt er ikke for alle. Noen gamer jo kun med headset på, og merker ikke så mye til det. Men jeg vil tro også bruktsalgs verdien er lavere. Rent ytelsesmessig vil neppe noen av de dyrere kortene kunne måle seg i ytelse per krone, ikke i nærheten en gang. Men om blower style kjøler er en deal breaker, så hjelper jo ikke det.

 

Selv bestilte jeg Gigabytes Windforce for ~5500Kr, ute av sortimentet nå, men kommer sikkert tilbake. Gaming OC er vel samme kortet, bare overklokket, altså med 400A chip. Disse er altså 2 slot's tykke kort på 40,24mm, og kan være alternativer for deg om du er "allergisk" mot støy..

:thumbup:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

*allerede besvart* 

 

Ellers kan man si mye om twitch men de som ser på streamer har også variert teknisk kunnskap og mange av de kan sakene sine og gir beskjed når noe ikke er bra. Mannskapet til noen  av de store casterne har også god kunnskap og vet at "best mulig hardware - sponset" ikke alltid gjør jobben godt nok alene. Selv når man kjører dedikerte stream rigger.

 

Selv er jeg bare "overstadig" interessert i alt det tekniske som rører seg rundt PC. (in it for lifetime)

 

EDIT:

Oppblåst på min 38" 3840x1600 ser faktisk Nvenc i eksemplet mye bedre ut de sekundene jeg tittet. Klarere, bedre i mørke områder, mindre compression artifacts etc. Stanser man avspillingen ser x264 helt jævlig ut mot nvenc. Så det spørs hva du mener med "bedre".

Det eneste jeg ser tendens til at er bedre på x264 er at overflatetexturer kan komme bedre frem i enkelte frames og virker noe glattet over på nvenc (eks. på ballen) som om man brukte et filter.

 

Mckanz, er du sikker på at du ikke ser denne på en 15" gammel LCD? x264 ser jo 10 år eldre ut i klarhet og overall kvalitet. Fryktelig mye støy i bildet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 Ikke på lager. 50+ stk. forventes sendingsklare 1.nov.2018 (usikker dato)

 

 

Kall meg gammeldags men dette begynner å bli idiotisk. Er det virkelig så mange som har bestilt 2080 ti kortene at 500+ blir revet vekk ifra komplett alene hver eneste uke før folk i det hele tatt at rukket å våkne? 

Greit nok at Nvidia er å skylde på men å skrive 500+ på vei inn hver eneste uke i 5 uker (selv med usikker dato) blir bare idiotisk for min del.

 

Jeg ser på dette som en sleip strategi ifra komplett der de gir potensiele kjøpere en trygghet at "vi får masse kort inn neste uke så bare bestill nå" 
 

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Paul's Hardware bekrefter det vi nok mistenkte; at de billigste RTX2070 har fått en egen chip, akkurat som på 2080Ti. Han skal til med litt OC testing for å se om den billigste kan komme like høyt som den dyreste, eventuelt hvor langt unna den stopper..

 

 

Da var han ferdig med å teste... Små skuffende overfladisk. Han har bokstavelig talt bare sjekket om han kunne få det "billige" kortet til å kjøre på samme hastighet som det fabrikkoverklokkede. Og man skulle tro det var første gangen han overklokket et Nvidia skjermkort. Endret bare offset i afterburner slik at boost hastigheten matchet i GPU-Z, som altså ikke er det samme som at de kjører på samme hastighet. Uansett kom han seg da opp i nesten samme Time spy score som det dyre kortet (~2% unna), men når han så øket power target til 110% krasjet det billige kortet... Satte viften på 60% og overlevde testen, med score enda litt nærmere det dyre kortet... Og da var han visst ferdig på jobb for dagen... Uten å ha sjekket hvor høyt han kunne overklokke det dyre kortet...  :huh:

 

Lenke til kommentar

 Ikke på lager. 50+ stk. forventes sendingsklare 1.nov.2018 (usikker dato)

 

 

Kall meg gammeldags men dette begynner å bli idiotisk. Er det virkelig så mange som har bestilt 2080 ti kortene at 500+ blir revet vekk ifra komplett alene hver eneste uke før folk i det hele tatt at rukket å våkne? 

 

Greit nok at Nvidia er å skylde på men å skrive 500+ på vei inn hver eneste uke i 5 uker (selv med usikker dato) blir bare idiotisk for min del.

 

Jeg ser på dette som en sleip strategi ifra komplett der de gir potensiele kjøpere en trygghet at "vi får masse kort inn neste uke så bare bestill nå" 

 

Situasjonen burde ikke komme som en overaskelse etter de første par ukene men ellers enig med deg :)

 

Skulle jeg hatt kort selv ville jeg kjøpt når Nizzen gjorde eller slått meg til ro med bestillingen til tilgangen er stabil.

Selv tenkte jeg å titte igjen i november/desember, allerede i august, hvis jeg skulle ha et kort.

 

Kanskje man er heldig og ting har stabilisert seg til BF. Men det er ingen garanti for det med backloggen ant. alle har nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da var han ferdig med å teste... Små skuffende overfladisk. Han har bokstavelig talt bare sjekket om han kunne få det "billige" kortet til å kjøre på samme hastighet som det fabrikkoverklokkede. Og man skulle tro det var første gangen han overklokket et Nvidia skjermkort. Endret bare offset i afterburner slik at boost hastigheten matchet i GPU-Z, som altså ikke er det samme som at de kjører på samme hastighet. Uansett kom han seg da opp i nesten samme Time spy score som det dyre kortet (~2% unna), men når han så øket power target til 110% krasjet det billige kortet... Satte viften på 60% og overlevde testen, med score enda litt nærmere det dyre kortet... Og da var han visst ferdig på jobb for dagen... Uten å ha sjekket hvor høyt han kunne overklokke det dyre kortet...  :huh:

 

Jeg har ikke satt meg inn i saken. Er det snakk om binning eller faktiske chipforskjeller? Altså 400 vs 400A.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nå bestilte jeg 7 min senere enn Nizzen og jeg kan tydeligvis bare drømme om å få kortet levert i år kan det virke som  :tease:

Nizzen har jo som regel litt mer flaks enn oss andre i forumet :D

 

Men japp køsystemene i nettbutikker kan være litt Lotto. Du kan risikere å havne i en kø hvor ting går raskt eller stå lenge i en annen kø.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

6Mpbs som er grensen til Twitch, hjelper ikke å kjøre høyere enn det, og på video der så ser du at nvenc gjør det nesten bedre.

Har du i tillegg spill som er CPU krevende så kan det hende man vil se på performance problemer med x264, det skjer ikke med nvenc. 

 

Nå var det vel du som tok Twitch opp så jeg brukte det som eksempel. Dessuten, hvem er de "alla" som har gått tilbake til x264? Høres ut som mange streamere, så her burde det ikke være noe problem og angi noen.

 

Jeg er klar over CPU vil være bedre på mange steder ved fast preset, kommer selvsagt av settings men i twitch så er man begrenset hvilke settings man kan bruke, eller er vits å bruke.

 

EDIT:

 

Er det ingen 2080ti på lager før 1nov?

6mbps är absolut inte gränsen på twitch nej, men det spelar i sammanhanget ingen roll. Det är för låg bitrate oavsett. Jag är bara en sketen affiliate, och 8k sustained är inga problem till de tider jag streamar. I detta fall var det en dedikerad streamerbox så det spelar ingen roll om du är cpu bound i spel.

 

Lär dig läsa pojk. Jag skrev av alla de jag sett, inte alla som finns på twitch med RTX. See the difference?

 

Twitch ger märkbar kvalitetskillnad ned till slow, men medium ser ut till att vara bäst kvalitet sett till kostnad av hårdvara.

 

Däremot, som du säger, det varierar från titel till titel. Unreal engine titlar är lite cpu krävande generellt, medans Snowdrop är det bara att glömma medium på min rig.

Lenke til kommentar

Tror vi at de som kjøpte det for 4995,- (var vel det som var pris før korrigering), faktisk får det for denne prisen? Eller er det for åpenbart siden det var ca 1500 kr billigere enn alle andre steder?

Usikker, men nå har feks elkjøp et blower style kort ute til 4495,-

Asus GeForce RTX 2070 Turbo HDMI 2xDP 8GB

 

Ellers så ligger det nå fem forskjellige 2070 ute for under 5100,-

https://www.prisjakt.no/category.php?m=s334879697&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista

dif merker og typer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...