Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Jobber sikkert bare idioter i LG så går sikkert til dundas.

Skulle godt ha gitt Lg endel råd om 2018 oled line up håper 2019 blir et bedre Lg oled år.

Slutt å fokuser på folke billig oled tvne og legg mere i high end produktene. Lg har nesten ødelagt oled statusen fra high end tvr til entry level tvr for folk med B og C serien i 2017 og 2018.

 

Lg peak så langt var i 2016 med innovative designs og skille mellom high end og low end. Mega tabbe i 2017 å bruke samme innmat i hele line up som de har lært litt med 2018 men ...

Helt håpløst ...

 

Bruker ikke en kr på en Lg igjen før de kommer tilbake med produkter som skiller seg ut igjen folke oled tvne er jeg 0 interessert i kun high end seriene.

Endret av samco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt over normal interessert så jeg holder meg oppdatert med omtaler og trenger nesten ikke å lese forum poster får jeg får bilder og quotes sent til med flere gang dagelig om plusser og minuser ....

Sorry det blir ikke i nærheten av og ha egenerfaring dette burde du skjønne. De fleste holder seg oppdatert man blir ikke nærheten kjent med et produkt på samme måten som å eie det,bruke det og å ha det i sin egen stue. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sorry det blir ikke i nærheten av og ha egenerfaring dette burde du skjønne. De fleste holder seg oppdatert man blir ikke nærheten kjent med et produkt på samme måten som å eie det,bruke det og å ha det i sin egen stue.

 

Med Lg sine oled som har vært på Repeat siden 2015 trenger null stue hands on ....

Har blitt et produkt for mannen i gata de mere interesserte har går til Panasonic Loewe og Sony pga Lg stagnerende de siste årene.

 

Må le av Lg auto calibration som de hypet opp på Ces som ikke fungerte når tvne kom ut ...

Helt latterlig så mye tull Lg klarer å rote til med sine oled. Går fort som med Lcd tvne sine ubrukelig mot konturentene produkter.

 

LG Display som lager tvne og Lg Chem som lager oled panelene er 2 forskjellige selvskaper i Lg gruppen. Og det vises godt.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Har vi diskutert før uten at du svarer en LG Oled som ved lansering koster 55,000,- er en folke tv så er Sony A1 til 58,000 Premium i dine øyne forstå det en som vil.. Nå blir jo den nye Sony Oled tv end billigere kun 44,000 skikkelig fattigsmanns Oled kan da umulig være god nok for deg da... Nei du får bare vente kanskje Apple kommer med Oled vøtt.

Sony A1 var flagg skipet til Sony ... Din Lg oled var bottom end på Lg sin oled serie W8 er Lg high end oled.

Så noen liker Ferrari noen liker en Fiesta ...

 

Min siste Lg oled tv var en G6 65" fra 2016 topp modellen det året... skulle ha kjøpt Loewe sin Bild 7 om jeg fikk tak i en ...

Endret av samco
Lenke til kommentar

Lite tips til Jada er å lese opp om Lg oled C8 norske eieren captein charisma på AVForum.no og se bildene hans om Lg prosessering av bilde .... han er ikke fornøyd med bildestøy og pluss pluss pluss.

 

Lite quote

 

Jeg har også fått problemer med ekstremt mye støy i filmer/serier med lavere bitrate og da spesielt i skyggepartier. Dette la jeg heller ikke merke til med B7.

 

Det føles ut som om jeg nå sitter med et LCD-TV til 4 000 kroner. Vet at man skal bruke TVet i rundt 200 timer for å se om det blir bedre. Jeg har kjørt en lengre panelrens, uten at det hjalp. Har masseviss av banding, men det er først og fremst det lyse jævelskapet på høyre side som ødelgger perfect black, er grusomt å se på.

 

Noen som har en forklaring på hva dette kan være? Har LG presset panelet for mye med tanke på nits, eller har jeg igjen vært uheldig?

Endret av samco
Lenke til kommentar

Så som jeg har prøvd å forklart på dette forumet med oled ligger alt i prosessering forskjeller fra merke til merke.

Selv om Lg oled eiere tror ikke det er forskjeller er nesten natt og dag forskjell på motion og bildestøy ut infra Sort.

Nits er viktig men for min del et rent bilde betyr så mye mer viktig med 4K innhold spesielt med mørke filmer med god bruk av grå skala filmer som Blade runder 2049 og Ready player one...

Endret av samco
Lenke til kommentar

Det blir relativt usaklig å tolke en stikkprøve på 1 som et bevis på at alle x antall millioner eksemplarer er like.

 

Husk at de som deler erfaringer på nett gjerne er folk som er misfornøyde/har et defekt produkt, eller som er over gjennomsnittet interesserte og dermed kanskje også har høyere forventninger og er mer kritiske, ikke det stille flertall som er fornøyde og ikke opplever noen feil.

 

Min personlige anbefaling er i hvert fall å demoe C7 og C8 mot hverandre i butikken før kjøp, og å selv avgjøre om man mener man kan se 4000 kroner forskjell i bildene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei, noen som har noen tips om brukbar 4k HDR TV til maks 7000. Skal brukes 80% til ps4 og Xbox one x i game mode. Er ikke så nøye på hvor bra den er til film osv. Heller ikke størrelse

 

Kjøpte en LG uj630v for noen måneder siden og har funnet ut at den er helt forferdelig dårlig på hdr spill modus (mørkt og grått) + RGBW display. Eneste brukbare er input lag på ca 13 ms. Skal gi den til dama ;)

 

Er det stor forskjell på feks 22ms og 13ms som jeg har nå? Vurderer: Samsung NU7105, Philips pus6703 og kanskje LG SK7900 men tror den har RGBW også..

Lenke til kommentar

Sikler på nye Sony-oled'en. Sitter i dag 2-2.2 meter fra en 50 tommer tv og happy med det. Noen som har synspunkter eller erfaringer på om 55 tommer blir for stort?

 

2.2m unna en 55" vil tilsi at TV-en dekker et horisontalt synsfelt på ca 31°, dette er nære 30° som er bra for blandet innhold ifølge rtings.

 

Spørsmålet er vel om du måler fra øynene dine eller føttene på stolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Sikler på nye Sony-oled'en. Sitter i dag 2-2.2 meter fra en 50 tommer tv og happy med det. Noen som har synspunkter eller erfaringer på om 55 tommer blir for stort?

Det blir bra, men jeg ville ikke hatt større enn 55"

Kjøpte selv akkurat en LG oled :)

Lenke til kommentar

Hei, noen som har noen tips om brukbar 4k HDR TV til maks 7000. Skal brukes 80% til ps4 og Xbox one x i game mode. Er ikke så nøye på hvor bra den er til film osv. Heller ikke størrelse

 

Kjøpte en LG uj630v for noen måneder siden og har funnet ut at den er helt forferdelig dårlig på hdr spill modus (mørkt og grått) + RGBW display. Eneste brukbare er input lag på ca 13 ms. Skal gi den til dama ;)

 

Er det stor forskjell på feks 22ms og 13ms som jeg har nå? Vurderer: Samsung NU7105, Philips pus6703 og kanskje LG SK7900 men tror den har RGBW også..

Helt ærlig et veldig dårlig tidspunkt å kjøpe TV nå, ettersom de rimelige toppmodellene fra fjoråret har begynt å bli helt utsolgt. Jeg ville kanskje gått for Sony XE8505 55-tommer som HiFiKlubben har til 7000 kr. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det blir bra, men jeg ville ikke hatt større enn 55"

Kjøpte selv akkurat en LG oled :)

 

Takk for svar. Jeg sitter på en 10 år gammel TV, har vært utrolig glad i Kuro-plasmaen min. Men det har vel skjedd endel siden da... Er bekymret for et par ting; fotballsendinger, f.eks. eliteserien på Eurosport HD gjennom Get, oppskalering av middels TV-signaler, og oppskalering av f.eks. 720 og 1080 mediafiler. Ingen grunn til å være engestelig for dette?

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg sitter på en 10 år gammel TV, har vært utrolig glad i Kuro-plasmaen min. Men det har vel skjedd endel siden da... Er bekymret for et par ting; fotballsendinger, f.eks. eliteserien på Eurosport HD gjennom Get, oppskalering av middels TV-signaler, og oppskalering av f.eks. 720 og 1080 mediafiler. Ingen grunn til å være engestelig for dette?

Mange kuro eiere gikk for Sony A1 på AVS forum pga bedre motion på Sony sine oled mot Lg og de virker fornøyde med at A1 var så ganske så lik Kuro nydelige motion.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fremdeles en Samsung Q9FN 55-tommer i handlekurven til Komplett. 20990. Inkl Sumo-abbo og S9. Får vel solgt sumo-abboet for 1800-ish, minimum 1500. S9 får man 5000 for. Med andre ord ender vi på ca 14000. En fantastisk TV, men er den verdt 14? Det er jo selvsagt et godt tilbud, men med Power 20% rabatt kunne man få en LG OLED 65-tommer for 17.000 mener jeg. Det er vel neppe en en dårligere TV.

Så er spørsmålet om det i det hele tatt er lurt å kjøpe TV nå? Dumt å kjøpe TV som ikke har Dolby Vision OG HDR10+? Bruker en del Netflix og der kommer det mer Dolby Vision. Virker som om Dolby Vision er et hestehodet forran HDR10+. Man får heller ikke HDMI 2.1. eARC virker som noe som trengs. Lei tull mellom receiver og TV.

Bør man vente til 2019-modeller kommer? Da er det sikkert flere tv-er med både HDR10+ og DV, samt HDMI 2.1.

Har forøvrig en KS8005 jeg har fått brukt lite pga flytting. Samsung lovet HDR10+ til denne, men virker som de har gått tilbake på det. Irriterer meg. Uansett lite slikt materiale ute.

Noen som har sammenlignet en KS8005 med Q9FN eller Q8FN? Hvor enorm er forskjellen?

 

Ser forresten at man får Samsungs nye 8K TV på tilbud hvis man har OBOS-medlemsskap hos Komplett. De slår av 20%! Da ender den på 40k. Samme pris som Q9FN. Da bør valget være lett.

https://www.komplett.no/product/1099890/tv-lyd-bilde/tv-video/tv/tv-er/samsung-65-8k-qled-tv-q900ratxxc#

Endret av deleder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...