Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Hvor dumt er det å kjøpe ny TV nå, ca 2 mnd før Black Friday? Den jeg har lyst på er en Samsung 75" Q9F QLED (QE75Q9FNAT). Er det ikke mest 65" og modeller under som kommer på tilbud da?

 

Det at jeg tenker å handle nå, har litt med denne handelskrigen mellom USA og Kina. Rykter sier at blandt annet eletronikk produkter kan bli 25% dyrere. Hvis det skjer, så blir denne Samsung TV'n uaktuell iallefall (eller noen slik stor TV).

Om du er storkar nok til å tenke 75 Q9FN, ville jeg nok ventet til potensielle 75-tommer MicroLED fra Samsung neste år. Da snakker vi TV-revolusjon. :)

 

Tipper at enten Q9FN 75" eller Q8DN 75" kommer til Black Week. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er storkar nok til å tenke 75 Q9FN, ville jeg nok ventet til potensielle 75-tommer MicroLED fra Samsung neste år. Da snakker vi TV-revolusjon. :)

 

Tipper at enten Q9FN 75" eller Q8DN 75" kommer til Black Week. 

 

Ny teknologi som MicroLED, vil sannsynligvis være veldig dyrt i starten. 55K som 75" Q9F koster i dag, er i grunn MER enn dyrt nok for meg. Prisen på 55 tommerene er mer hva jeg synes er fornuftig for et TV, men jeg strekker mer langt for å få 75". Bare ikke for langt heller. F.eks 77" LG C8 OLED til nesten 90K er galskap.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Da fikk jeg solgt min gamle TV og bestilt ny. Slo til på LG OLED 65" C8 modellen på tilbud hos Elkjøp i dag til 32990 kr. Litt morsomt at dette er samme sum som jeg betalte for min Panasonic VT30 65" tilbake i 2011  :D

 

Så håper jeg dette med innbrenning ikke blir noe problem.... Skal ta hensyn og se variert innhold og det der, men selv om jeg gjør dette og den får problemer, så blir det ikke OLED neste gang.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg solgt min gamle TV og bestilt ny. Slo til på LG OLED 65" C8 modellen på tilbud hos Elkjøp i dag til 32990 kr. Litt morsomt at dette er samme sum som jeg betalte for min Panasonic VT30 65" tilbake i 2011  :D

 

Så håper jeg dette med innbrenning ikke blir noe problem.... Skal ta hensyn og se variert innhold og det der, men selv om jeg gjør dette og den får problemer, så blir det ikke OLED neste gang.

Grattis... ta litt fornuftig hensyn så blir det 0 problemer med inbrenning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tv shootout ... bra forklart av sparechange.

 

Jeg lurte litt på den Sony AF9 også, men valget ble LG C8 siden jeg fikk den "billig" i dag. Jeg hadde sikkert ikke sett forskjell på bildekvaliteten mellom de to der uansett. Vet jeg bør få min C8 Isf kalibrert, men litt usikker om jeg skal. Bør vel gå an å få til noe brukende selv? Jeg trenger ikke 100% korrekt bilde...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Da fikk jeg solgt min gamle TV og bestilt ny. Slo til på LG OLED 65" C8 modellen på tilbud hos Elkjøp i dag til 32990 kr. Litt morsomt at dette er samme sum som jeg betalte for min Panasonic VT30 65" tilbake i 2011 :D

 

Så håper jeg dette med innbrenning ikke blir noe problem.... Skal ta hensyn og se variert innhold og det der, men selv om jeg gjør dette og den får problemer, så blir det ikke OLED neste gang.

Grattis!

 

Har VT30 65" selv, lyst på noe større men tror jeg venter en liten stund til. Du har vel ikke fått brukt OLED'en enda men om du har; Hvordan er den sammenlignet med VT30?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Grattis!

 

Har VT30 65" selv, lyst på noe større men tror jeg venter litt.. Du har vel ikke fått brukt OLED'en enda men om du har; Hvordan er den sammenlignet med VT30?

 

VT30 er jo fortsatt en bra TV da! Ikke fått den enda. Jeg hadde jo egentlig mest lyst på 75", og derfor så jeg på Q9FN til Samsung også. Da jeg så tilbudet i dag til Elkjøp, så ble valget lett. Kanskje neste gang, så blir det 75+ tommer  :wee:

Lenke til kommentar

Jeg lurte litt på den Sony AF9 også, men valget ble LG C8 siden jeg fikk den "billig" i dag. Jeg hadde sikkert ikke sett forskjell på bildekvaliteten mellom de to der uansett. Vet jeg bør få min C8 Isf kalibrert, men litt usikker om jeg skal. Bør vel gå an å få til noe brukende selv? Jeg trenger ikke 100% korrekt bilde...

En proff kalibrering gir Max ut av en tv anbefales sterkt. Vurderer en Sony AF9 selv har en kjenning som får sin 65 søndagen så får litt hands on info om panel grådkala jevnhet og farvestikk på hvitt fra han.

Lenke til kommentar

En proff kalibrering gir Max ut av en tv anbefales sterkt. Vurderer en Sony AF9 selv har en kjenning som får sin 65 søndagen så får litt hands on info om panel grådkala jevnhet og farvestikk på hvitt fra han.

 

Joda, men frister ikke mye at en Isf kalibrator fyr skal sitte å styre i stua mi i 3++ timer... introvert som jeg er :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...