Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Kan litt tysk, men litt vanskelig å holde følge, han snakker fort. I tillegg veksler han stadig mellom ZF9 og AF9 eller snakker om begge samtidig, så man må konsentrere seg om man skal få med seg hvilken modell han omtaler. 

 

Men bladet HDTV tester begge i siste nummer, og virker å være de samme som står bak Digitalfernsehende på Youtube. I bladet konkluderer man med følgende; 

 

65ZF9; Flytter grenser for bevegelseskarphet for 4K generelt og på innsynsvinkel for LCD, men får kritikk for panelkontrast/svartnivå og får 1.7 i karakter (lavt tall er best). 

 

65AF9; Pluss på vanlige OLED fordeler, litt kritikk på Motionflow at den ikke gir så god utjevning/glatthet i bevegelser, i tillegg til typiske OLED ulemper som lysstyrke. Karakter 1.4. 

 

Så kort, 65ZF9 blir beskrevet mer som en XE9305 erstatter enn ZD9 erstatter. AF9 et lite løft for OLED generelt (lysstyrke fra 2018 panel, kombinert med Sonys bildebehandling), men uten at man får like god bevegelseskarphet som med ZF9. 

 

Til sammenligning får TX-65FZW804 1.6, OLED55E8 1.5, 65AF8 1.6, 65XF9005 1.8 og 65NU8049 2.1 i samme blad. Q9FN har fått 1.5 i tidligere test.

 

Ser på HDTV test unboxing video Sony har fjernet diverse motion innstillinger og andre innstillger A1 of AF8 har ....

Uff blir utrolig intresangt på tv shootout på Søndagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei ser etter tv til stue med en vinduer både på en side og bak. Bruk 70% Netflix o.l. Resten vanlig TV og fotballkamper.

 

Ser for meg Samsung 8-serie, 55` eller 65`

Er det noen forskjell på de ulike som f.eks. UE55NU8005, 8055, 8045, 8075?

Ser ut som Elkjøp kjører 05, Netonnet 55 (mye lavere priset, akkurat nå i alle fall)

 

Kommentarer og tips til andre modellforslag tas i mot med takk  :)

 

Tore

Lenke til kommentar

Hvor dumt er det å kjøpe ny TV nå, ca 2 mnd før Black Friday? Den jeg har lyst på er en Samsung 75" Q9F QLED (QE75Q9FNAT). Er det ikke mest 65" og modeller under som kommer på tilbud da?

 

Det at jeg tenker å handle nå, har litt med denne handelskrigen mellom USA og Kina. Rykter sier at blandt annet eletronikk produkter kan bli 25% dyrere. Hvis det skjer, så blir denne Samsung TV'n uaktuell iallefall (eller noen slik stor TV).

Lenke til kommentar

Du kan jo se historiske priser på Prisjakt sin prishistorikk. F.eks. QE75Q7F dumpet fra 44k til 30k rundt Black Friday/Cyber Monday, så opp igjen til 40k frem mot julesalget og stabiliserte seg deretter under 30k fra nyåret av.

 

https://www.prisjakt.no/product.php?pu=4205857

 

Hmm ja ut fra det kan det lønne seg å vente. Litt av greia er også at jeg har bestemt meg for å kjøpe fra Elkjøp grunnet den 50. dager returrett greia. Vet at Komplett har også noe sånt, men enklere for meg å levere den hos Elkjøp her i byen om jeg skulle ønske det, enn å måtte sende den til Komplett med Posten eller Postnord liksom.

Lenke til kommentar

Hmm ja ut fra det kan det lønne seg å vente. Litt av greia er også at jeg har bestemt meg for å kjøpe fra Elkjøp grunnet den 50. dager returrett greia. Vet at Komplett har også noe sånt, men enklere for meg å levere den hos Elkjøp her i byen om jeg skulle ønske det, enn å måtte sende den til Komplett med Posten eller Postnord liksom.

Komplett har fri returrett de betaler returen tilbake og henter store ting som TV gratis. Elkjøp da må man ordne retur og betale returen selv.

Lenke til kommentar

Oled fungerer topp i dagslys de har blitt mye bedre på lysstyrke, Oled er det beste alternativet så sant man ikke har direkte sollys mot skjermen.

Det er ikke min erfaring, sitter med 2018-modell LG. Det er sånn at jeg foretrekker å se ordentlig bra ting (f.eks. Dolby Vision-materiale) på kveldstid for å kunne nye det bedre. Nå er det jo som sagt uansett ikke noe stort problem som norskboende arbeidstaker med ordinære arbeidstider.

Lenke til kommentar

Komplett har fri returrett de betaler returen tilbake og henter store ting som TV gratis. Elkjøp da må man ordne retur og betale returen selv.

 

Joda, men jeg trenger da ikke betale frakt for å levere TV på retur til Elkjøp når det tar meg 5-10 min i bil fra der jeg bor til Elkjøp. Klart at hvis Komplett alene får et supertilbud på Q9F modellen snart, så kan det hende jeg slår til der fordet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, men jeg trenger da ikke betale frakt for å levere TV på retur til Elkjøp når det tar meg 5-10 min i bil fra der jeg bor til Elkjøp. Klart at hvis Komplett alene får et supertilbud på Q9F modellen snart, så kan det hende jeg slår til der fordet.

Vel bruker du egen bil og leverer selv da står DU for kostnaden... For mange i vårt langstrekte land som ikke bor 5 min fra Elkjøp er fri frakt kjærkommet.

Lenke til kommentar

Det er ikke min erfaring, sitter med 2018-modell LG. Det er sånn at jeg foretrekker å se ordentlig bra ting (f.eks. Dolby Vision-materiale) på kveldstid for å kunne nye det bedre. Nå er det jo som sagt uansett ikke noe stort problem som norskboende arbeidstaker med ordinære arbeidstider.

Ok hvordan tv har du? Hvor finner du mye Dolby Vision-materiale?

Lenke til kommentar

Nytt leke tøy dukket opp en Royole Moon 3D Home cinema headset.

1080p oled skjermer PR øye ingen Screen door effekt ,har eid 3stk Sony Hmz 1/2/3 og Royole knuser disse til grader i bilde kvalitet. Mulig jeg kobler til en darbee i fremtiden som ga et bra resultat på Sonys hmzs.

 

 

post-240853-0-52423200-1537652983_thumb.jpeg

Endret av samco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...