Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Aetius said:

Noen som tror denne kommer på (nærmere 50% rabatt) tilbud til Black Friday?
https://prisguiden.no/produkt/samsung-qe85q80t-434747

Jeg kan overleve 25-30k for den, men hvis det er usannsynlig at den blir vesentlig billigere enn den er nå, går jeg heller for 75"-versjonen av samme, som nå er på tilbud for 19 990,-.

Jeg vil tro du får den, eller en bedre tv til under 30k i november.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
freddyha skrev (3 timer siden):

Jeg har kjøpt meg en Samsung Q95T TV og ser at fjernkontrollen kommer med dedikerte knapper for innhold, typisk egen knapp for Netflix. Er det mulig å programmere inn andre tv-apper på de knappene, typisk NRK, Plex og annet?

Jeg har LG-tv og lurer på det samme. Jeg lurer også på om det er mulig å få til og caste NRK, Altibox og andre apper til apparatet?
(til enkelte apper må jeg bruke chromecast og det er ikke ønskelig)

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe meg ny tv.. så trenger litt hjelp fra dere. 
Har tenkt litt på LG CX modellen.. men er litt usikker. 
Bruken blir PS5, Sport(Fotball og basketball) og filmer/serier. 
Hva anbefaler dere?
 

er også litt usikker på hvilken størrelse jeg skal kjøpe, blir enten 55 eller 65 tommer. Jeg sitter ca. 2.5 meter fra TV-en. Blir det litt for nærme for 65 tommer tro? 
 

Lenke til kommentar

Hehe, dere har kommet med noen gode forslag. Prisklasse er litt vanskelig å si, jeg er fleksibel. Men jeg føler at det er tull å bruke mye penger på noe som vil gå ned i verdi med 70% om en måned uansett. 
 

ellers tror jeg det er smart å sikte mot 10-20k? Jeg ønsker å ha TV som kan brukes som hjemmekino, fotball og PS5

 

som en har anbefalt LG, lurer jeg fælt på hvorfor er det prisforskjell på de to modellene:

https://prisguiden.no/produkt/lg-oled65cx6la-434954
 

https://prisguiden.no/produkt/lg-oled65b9sla-434963

Endret av fox
Lenke til kommentar
uggy skrev (10 timer siden):

Jeg skal kjøpe meg ny tv.. så trenger litt hjelp fra dere. 
Har tenkt litt på LG CX modellen.. men er litt usikker. 
Bruken blir PS5, Sport(Fotball og basketball) og filmer/serier. 
Hva anbefaler dere?
 

er også litt usikker på hvilken størrelse jeg skal kjøpe, blir enten 55 eller 65 tommer. Jeg sitter ca. 2.5 meter fra TV-en. Blir det litt for nærme for 65 tommer tro? 
 

PS5, sport, film og serier er vel det man kan kalle klassiske mikset bruk. LG CX passer helt ypperlig. 2,5 meter er litt for nært til en 65 tommer, men litt for langt fra til en 55 tommer. Da snakker jeg om mikset bruk. Til sport og TV-serier utelukkende ville jeg gått for 55, men til film og gaming ville jeg definitivt gått for 65. Personlig tror jeg flere angrer på at de ikke kjøpte større TV enn motsatt vei, så jeg ville gått for 65.

fox skrev (25 minutter siden):

som en har anbefalt LG, lurer jeg fælt på hvorfor er det prisforskjell på de to modellene:

LGs OLED-modeller kategoriseres med årstall og bokstaver. B er den rimeligste modellen, C er midt på treet og de andre (E, Z osv.) er ulike high-end modeller som ikke er særlig aktuelle for oss dødelige. X(romertall for 10) er årets modell. B9 er derfor fjorårets rimelige modell, mens CX er årets midt på treet modell. Alle OLED-TV-ene til LG er dog i entusiastsegmentet, så B-serien er en god TV selv om det er den rimeligste blant de. Det sagt: Forskjellen mellom fjorårets og årets modeller er ganske små, og ikke alle går riktig vei. Noen ting er bedre enn i fjor, noen ting er dårligere enn i fjor. B9 er en svært bra TV, og jeg vil kanskje tro det ikke er verdt å gå for CX for din del.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (7 minutter siden):

PS5, sport, film og serier er vel det man kan kalle klassiske mikset bruk. LG CX passer helt ypperlig. 2,5 meter er litt for nært til en 65 tommer, men litt for langt fra til en 55 tommer. Da snakker jeg om mikset bruk. Til sport og TV-serier utelukkende ville jeg gått for 55, men til film og gaming ville jeg definitivt gått for 65. Personlig tror jeg flere angrer på at de ikke kjøpte større TV enn motsatt vei, så jeg ville gått for 65.

LGs OLED-modeller kategoriseres med årstall og bokstaver. B er den rimeligste modellen, C er midt på treet og de andre (E, Z osv.) er ulike high-end modeller som ikke er særlig aktuelle for oss dødelige. X(romertall for 10) er årets modell. B9 er derfor fjorårets rimelige modell, mens CX er årets midt på treet modell. Alle OLED-TV-ene til LG er dog i entusiastsegmentet, så B-serien er en god TV selv om det er den rimeligste blant de. Det sagt: Forskjellen mellom fjorårets og årets modeller er ganske små, og ikke alle går riktig vei. Noen ting er bedre enn i fjor, noen ting er dårligere enn i fjor. B9 er en svært bra TV, og jeg vil kanskje tro det ikke er verdt å gå for CX for din del.

Takk for godt svar! 
hva ville du ha gått for idag, CX65 eller C965 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...