Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Subsidiere barneproduksjon


Anbefalte innlegg

Regjeringen vil subsidere norsk barneproduksjon.

Dette i en verden som går loddrett til helvete

fordi det er minimum 6 milliarder for mange mennesker på kloden.

 

Og det er en ren illusjon å tro skitt i Norge, leve Toten

eller skitt i verden, leve Norge er en reell mulighet.

For en ekstra nordmann øker verdensbefolkningen

med negative konsekvenser for hele verden inklusive Norge.

 

Uheldig aldersammensetning i befolkningen med for få unge mennesker

kan mest rasjonelt endres med import fra deler av verden med 

for mange unge mennesker. Disse finnes i bøtter og spann.

 

Det er hevet over enhver tvil at det beste du kan gjøre for

både dine etterkommere og for verden som helhet,

er ikke sette de inn i verden og med det spare de for

de i beste fall gigajævlige levevilkårene som verdensbefolkningen

har i 2100 og i verste fall en klode umulig å leve på for mennesker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem skal tørke ræva di når du ligger på gamlehjem? Tror du ungdom fra en helt annen kultur kommer til å være skikkelig keene på å vaske deg, mate deg og ta vare på deg når det allerede er slik i deres kultur at dette er noe de skal gjøre for sine foreldre? Utenlendinger er også hardere mot ungene sine, målet deres er oftere høyere utdanning, og da kan du også se laaangt etter noen som kommer til å ta vare på deg når du blir gammel og grå og ute av stand til å gjøre noe som helst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem skal tørke ræva di når du ligger på gamlehjem? Tror du ungdom fra en helt annen kultur kommer til å være skikkelig keene på å vaske deg, mate deg og ta vare på deg når det allerede er slik i deres kultur at dette er noe de skal gjøre for sine foreldre? Utenlendinger er også hardere mot ungene sine, målet deres er oftere høyere utdanning, og da kan du også se laaangt etter noen som kommer til å ta vare på deg når du blir gammel og grå og ute av stand til å gjøre noe som helst. 

 

Med mange nordmenns negative holdning til det å få egne barn, synliggjort gjennom de fallende fødselsratene, er det sannsynlig at dagens 20-40 åringer må stå i arbeid mer eller mindre inntil de dør. For når de en dag ikke lenger er i stand til å jobbe, vil døden komme raskt. For samfunnet har hverken råd eller lyst til å ta vare på dem. Uten egne barn er det ingen som bryr seg om dem.

 

Lag barn! Det hjelper ikke Norge at det flommer over av mennesker andre steder i verden. Det er derimot en trussel mot Norge.

Endret av Løgn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er hevet over enhver tvil at det beste du kan gjøre for

både dine etterkommere og for verden som helhet,

er ikke sette de inn i verden og med det spare de for

de i beste fall gigajævlige levevilkårene som verdensbefolkningen

har i 2100 og i verste fall en klode umulig å leve på for mennesker.

 
Dersom global oppvarming er sann og ikke blir tatt på alvor, også for sikkerhets skyld, da får du rett!
Lenke til kommentar

Dette er det vel meg bekjent tverrpolitisk enighet om at er ønskelig, barnefamilier mottar en rekke subsidier både direkte og indirekte selv om de fleste ikke går direkte på unnfangelse eller perioden rundt fødsel.

Når Krf hadde mer makt, veltet det inn med subsidier, ingen hadde bedt om kontantstøtte engang, men jaggu dukket den opp som et jævla mirakel.

Lenke til kommentar

Regjeringen vil subsidere norsk barneproduksjon.

Dette i en verden som går loddrett til helvete

fordi det er minimum 6 milliarder for mange mennesker på kloden.

 

Du har rett i at overbefolkning er eit problem generelt sett.

Uutfordringa er ikkje antallet mennesker, men fordeling av dei 6 milliardane.

 

I Norge har vi for få mennesker til å drifte samfunnet, framtidsutsiktene med at vi har ein stor generasjon som no blir pensjonistar og svært få unge personar som står klar for å ivareta alle samfunnets funksjonar.

 

For Norge er det to måtar å løyse det på, enten må vi få folk til å få fleire barn. Eller så må vi importere arbeidskraft frå land som er overbefolka.

Det siste alternativet er svært utfordrande, ikkje berre på grunn av logistikken og samfunnsendringa vi vil få gjennom eit stort antall innvandrarar, men også fordi sjølve grunnen til at enkelte land er overbefolka er at dei økonomiske forholda har tvinga fram mange barn for at kvar famile skal ha flest mulig arbeidsføre som kan skaffe inntekter og pleie dei gamle.

 

Så alternativet til å legge til rette for lokal barneproduksjon er at vi i Norge må gå vesentlig ned i levestandard slik at vi kan bruke mesteparten av statskassa til å subsidere utviklingsland slik at dei får høg nok levestandard til å kunne redusere behovet for å få mange barn. Deretter må vi i Norge bruke ytterligare ressursar på å flytte folk frå utviklingslanda til Norge.

Og sjølv om det skulle være politisk vilje til at vi i Norge skal gå ned i levestandard for å "redde verden" så er det mange skjær i sjøen, då vi blant anna ikkje har garantiar for at eventuelle subsidier til utviklingsland går dit pengane trengs og ikkje rett i lomma på ein eller anna korrupt samfunnstopp.

Lenke til kommentar

Vi har allerede massevis av subsidier til barn i Norge

Sliter du økonomisk? Få barn..

 

Kunne du gi en punktvis fremstilling av alle disse massevis av subsidier en barnefamilie får i Norge? Min situasjon var slik: Jeg ble alene med fem barn da deres far plutselig døde. De var da i alderen 7-15 år. Jeg fikk barnetrygd for 5+1. Barnetrygden opphørte etterhvert som barna fylte 16 år. Videre fikk de barnepensjon tilsvarende farsbidrag. Opphør ved fylte 18 år. Ettersom vi var relativt nyinnflyttet, hadde jeg foreløpig ikke lønnet arbeid, så jeg fikk etterlattestønad (som vel kan betegnes som minstelønn for en ufaglært), som etterhvert ble beskåret til den falt bort etterhvert som lønnen økte da jeg kom i arbeid. Bostøtte har jeg aldri hatt, heller ikke andre ytelser. Virker dette som et slaraffenliv, synes du?

 

Til din orientering: Alle med barn får barnetrygd.

Endret av Hermosa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I Norge har vi for få mennesker til å drifte samfunnet, framtidsutsiktene med at vi har ein stor generasjon som no blir pensjonistar og svært få unge personar som står klar for å ivareta alle samfunnets funksjonar.

 

Særlig at det stemmer, det er bare å omprioritere og få opp effektiviteten.

 

Norge har byråkrater nok til å drifte et land med 25 millioner innbyggere, så hva alle disse gjør er nok et mysterium vi aldri får svar på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kunne du gi en punktvis fremstilling av alle disse massevis av subsidier en barnefamilie får i Norge? Min situasjon var slik: Jeg ble alene med fem barn da deres far plutselig døde. De var da i alderen 7-15 år. Jeg fikk barnetrygd for 5+1. Barnetrygden opphørte etterhvert som barna fylte 16 år. Videre fikk de barnepensjon tilsvarende farsbidrag. Opphør ved fylte 18 år. Ettersom vi var relativt nyinnflyttet, hadde jeg foreløpig ikke lønnet arbeid, så jeg fikk etterlattestønad (som vel kan betegnes som minstelønn for en ufaglært), som etterhvert ble beskåret til den falt bort etterhvert som lønnen økte da jeg kom i arbeid. Bostøtte har jeg aldri hatt, heller ikke andre ytelser. Virker dette som et slaraffenliv, synes du?

 

Til din orientering: Alle med barn får barnetrygd.

Er ingen vits i å mate trollet - det mennesket der har aldri fått barn etter all sannsynlighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forskjell på å få barn og få 5 barn..

 

Hvis du leste innlegget mitt, må du ha sett at jeg ikke har ligget noen til byrde. Jeg har mottatt av staten det jeg hadde rett til i den situasjonen jeg kom i. Dessuten har jeg arbeidet og betalt skatter og avgifter i alle år, bortsett fra ca. tre år i forbindelse med flytting til et nytt sted.

 

Har du selv barn, Dubious? Du har fremdeles ikke svart meg på hvilke massevis av subsidier vi med barn får, som du skriver i ditt innlegg nr. 6.

Endret av Hermosa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den vesentlige forskjellen mellom å få barn og å få 5 barn,

er ikke et spørsmål om å ligge samfunnet til byrde eller ikke.

 

Det er et spørsmål om du har oppfattet at bioarten menneske sitt forhold

til kloden den bor på og fullstendig dominerer,

er en lukket Petri Dish som yngler seg til sin egen undergang.

 

Brutalt sagt: 

Jo flere barn du setter inn i verden, jo verre kommer det til å gå

både med barna dine og med menneskeheten som helhet.

Lenke til kommentar

Den vesentlige forskjellen mellom å få barn og å få 5 barn,

er ikke et spørsmål om å ligge samfunnet til byrde eller ikke.

 

Det er et spørsmål om du har oppfattet at bioarten menneske sitt forhold

til kloden den bor på og fullstendig dominerer,

er en lukket Petri Dish som yngler seg til sin egen undergang.

 

Brutalt sagt: 

Jo flere barn du setter inn i verden, jo verre kommer det til å gå

både med barna dine og med menneskeheten som helhet.

 

Dette var dystre utsikter. Jeg er ferdig med barneproduksjon. Hva for noe forferdelig vil komme til å vederfares mine barn?

 

Har ikke menn noe som helst ansvar for barnebegrensning, synes du?

Endret av Hermosa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du selv barn, Dubious? Du har fremdeles ikke svart meg på hvilke massevis av subsidier vi med barn får, som du skriver i ditt innlegg nr. 6.

Noen av subsidiene dere mottar:

-Foreldrepenger (100% av lønnen i 44 uker eller 80% i 54 uker)

-Barnetrygd

-Innenfor en gitt aldersgruppe kan man velge mellom kontantstøtte og subsidiert barnehageplass, subsidiert barnehageplass har man krav på helt til barnet skal begynne på skole.

-Diverse andre stønader.

 

I 2014 var de direkte overføringene til barnefamilier på hele 36,4 milliarder kroner (kr 32300,- pr. barn pr. år).

Subsidiert barnehageplass er en av tingene som kommer i tillegg.

 

Når det er sagt står jeg ikke inne for påstanden om at man får en romsligere økonomi av å få barn.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...