Gå til innhold
Noe nedetid og ustabilitet mellom 11:40 - 11:55 ×

Sette nye begrensninger i forumet?


Anbefalte innlegg

Slutt å slenge rundt diagnoser uten videre. Det devaluerer de som har faktiske lidelser.

Manisk er vel ikke en diagnose.. i denne sammenheng...

 

 

Mani brukes også i dagligtale som betegnelse for sterk religiøs ekstase eller heftige lidenskaper (å være manisk opptatt av noe). Denne bruken av ordet mani må skilles fra den psykiatriske betydningen. Sitat https://sml.snl.no/mani

 

Endret av Krozmar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

De er populistiske i god gammel Frp ånd før de kom til makten.

 

Jeg kunne også spydd ut 20 nye emner på 5 minutter hvis jeg ville.

 

- Bør pedofile drive barnehager siden de liker barn?

- Bør vi ha venstrekjøring siden England og Uganda har det?

- Bør ananas forbys på pizza?

 

Bare å bruke de hvis noen kjeder seg.

Svar til det siste spørsmål: NEI!

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Et høyst kontroversielt tema der altså.

Ja stemmer det. Har alltid lurt på hvorfor det er krig i verden? 

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er skuffet over tilbakemeldingene Moderatorene har gjort her, enten angriper de enkeltbrukere for å kalle "noen" manisk, ellers så blir det forklart at de ikke kan fjerne problemet fordi de vil få mindre brukere i forumet...

 

Det er altså viktigere med mengde innhold i forumet, fremfor kvalitet?¨¨

 

Edit:

 

Det var en gang vi hadde flere logger og hvor man brukte Diskusjon.no til å fremme byggeprosjekter og vise frem diverse prosjekter man gjorde... Det virker som den tid er over...

Endret av Krozmar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Jeg er skuffet over tilbakemeldingene Moderatorene har gjort her, enten angriper de enkeltbrukere for å kalle "noen" manisk, ellers så blir det forklart at de ikke kan fjerne problemet fordi de vil få mindre brukere i forumet...

 

Det er altså viktigere med mengde innhold i forumet, fremfor kvalitet?

Har ikke fått tilbakemelding så ikke vet jeg.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Sånn jeg ser det er det ikke en type spøsmål man bare kan gi svar på uten videre. Men må absolutt si jeg ser problemstillingen.

Dette er nok noe en admin evt. må uttale seg om.

 

Det er relativt store endringer på forumet du snakker om, uavhengig av om man ser på det som positivt eller negativt.

 

edit. Men er det egentlig noe problem at slikt blir gjort i lekeplassen?

Det er jo faktisk en kategori laget for akkurat dette.

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser at jeg var så heldig (?) å bli avbildet i en av de første kommentarene her i denne tråden. Så da må jeg vil gi en eller annen form for respons.

 

Jeg er mest aktiv på lekeplassen her inne, da det for meg er et enkelt tidsfordriv som i et lite øyeblikk fjerner meg fra dagliglivets stress og utfordringer. Når jeg er inne bruker jeg som regel å legge inn en kommentar i alle de forskjellige trådene jeg er med i, for å holde både meg og trådene oppdatert. Derfor kan det sikkert se ut som om jeg "spammer" forumet. Men gjør jeg egentlig det?

 

Ser ikke helt hva jeg har gjort galt her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lekeplassen har ikkje dukka opp i listene mine på årevis etter at eg fjerna den, så det er ikke noko problem for min del. Nye brukarar finn kanskje ikkje den funksjonen like lett. Det hadde kanskje vore praktisk med ein knapp øvst i kvar kategori med Følg/Avfølg. Det er ganske mange kategoriar på forumet og favoritterlista er litt klomsete å bruke. (Med mindreårig den har blitt endra i seinare tid).

 

Når det gjeld VK18 så observerer eg at det ofte er stor aktivitet i trådane. Enkelte fordi fleire brukarar vil poengtere kor teit dei synest tråden er, men det blir òg gode diskusjonar. Det er ofte trådar om aktuelle nyhende, og det gjev brukarane ein alternativ arena å diskutere artiklar frå nettaviser, utan å måtte diskutere med Facebook-konto eller i andre kommentarfelt med helleristninger dårleg struktur og moderering.

 

På Reddit er det heilt greit, det er eit enormt forum. På diskusjon.no ser egentlig ikkje på det som noko problem. I mi tid som administrator vart der kanskje eit par tilfelle der eg spurte nokre brukarar om å tenker over kva dei posta sidan det vart mykje meinigslaust innhald, men eg synest ikkje det er sånne tilfelle i dag.

 

Får du framleis opp trådane frå ein brukar du har ignorert i listene? Det er ikkje heldig at mange ignorerer ein brukar av den grunn, men eg veit heller ikkje kor mange brukarar som ser på trådens problemstilling som eit problem.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Burde det være begrensninger på hvor mange tråder man kan starte daglig/ukentlig. Som eksempelvis som det vesentlig større forumet Reddit? Hvor det er begrensninger på å kunne poste nye tråder etter man nylig har opprettet en ny tråd, denne begrensningen blir gradvis redusert etter hvert som brukerne oppnår positiv tilbakemelding fra andre brukere i form av aktivitet og karma og begrensingen blir da gradvis mindre for eldre medlemmer med ingen negative tilbakemeldinger..

 

Ellers tenker jeg litt på dette å svare flere spørsmål i en og samme tråd med å skrive flere innlegg fremfor å sitere hvert enkelt spørsmål i ett og samme innlegg..  Tenker også på nye tråder når trådstarter svarer på sin egen tråd flere ganger med oppfølgingsspørsmål få timer eller minutter senere. Det i stedet for å følge reglene i å skrive «bump» eller å redigere eget innlegg når trådstartere føler de mangler respons.

 

Jeg tenker også at å sette inn automatikk i en moderat setting, med for at eksempelvis nye brukere kan maks legge ut nye tråder hver time, og svare på tråder hvert 2minutt.. Dette vil da sørge for at botter som til tider dukker opp på forumet med å spamme hele forsiden full av søppel i løpet av noen minutter vil bli eliminert.

Hei, og beklager så mye for sent svar.

 

Jeg oppfatter det ikke som et stort problem pr. i dag at det ikke eksisterer noen begrensninger på antall poster/tråder brukere kan lage i uken/daglig eller i timen. Vi har heller ikke noe stort problem med spamboter, og i den grad de klarer å poste, er moderatorene våre som regel svært raske med å fjerne innleggene og utestenge botene.

 

Jeg mener at dersom vi setter en begrensning på antall innlegg som postes, så vil det kunne begrense aktivitet. Det vil derfor være uheldig, spesielt når vi heller ikke anser det som et stort problem.

 

Dette er ikke noe stort problem, men jeg rynker litt på panna når jeg stikker innom forumet og ser de siste 10 trådene laget av en og samme bruker, hvor det stilles banale men også provoserende spørsmål, hvor brukeren selv gjør bare en eneste ting, å kverulere og stille nye spørsmål.

 

Retningslinjene for siden vår sier følgende:

 

1. Innleggets Innhold

  • Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende:
Dersom ordinære brukere spammer provoserende innlegg, vil det i enkelte tilfeller kunne regnes som brudd på retningslinjene. Jeg kan naturligvis ikke kommentere enkelttilfeller eller -brukere, og snakker derfor bare generelt.

 

Dette er ett diskusjonsforum, og det skal brukerne gjøre flittig, men hvor går grensen til trolling og spam? Burde ikke trådene ha en slags nytteverdi? Og om ikke burde de iallefall flyttes over til Sandkassen eller OT? Slik det er nå kan en enkelt bruker kan skrive 20 nye tråder i løpet av en time, hvor alle er banale spørsmål selv en 4åring kan svare på…

 

Ellers skal jeg vel innrømme at jeg ikke er verdens beste i å skrive tråder eller innlegg selv, men jeg prøver iallefall å være litt innafor fornuften det meste av tiden..

Det er vanskelig å sette en fast og bestemt grense på hva som regnes som trolling og spam, men jeg synes det er fint at man tar debatten om det. Vi ønsker heller ikke å sensurere meninger og ytringer som i seg selv er innenfor retningslinjene, og skaper debatt.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Jeg har lest igjennom svarene til mange her nå og forstår at det ikke er ett større problem. Ønsker man å være bruker på Diskusjon.no må man bare tåle å lese mye propeganda i alle retninger, man må finne seg i å få svar og respons av de samme brukere hver gang man legger ut en tråd (Noe man vegrer seg for grunnet konstant negativ tilbakemelding), og det er hovedsaklig ønskelig at de brukerne skal få bli værende på forumet fordi det skaper debatt.. (Jeg hørtes veldig negativ ut her og nesten satirisk, men er ikke helt meningen :p)

 

Aktiviteten har falt ekstremt her på Forumet, og jeg ønsker at Diskusjon.no skal forbli ett forum.. Men slik utviklingen er, er jeg redd det vil enda opp med bare Moderatorer, Adminstratorer og noen få individer som gjør sitt beste for å skape noe aktivitet på en posetiv måte, men det blir trolig bare et forum for å diskutere artikler og ingen ting annet.. 

 

Min oppfatning er at det er for mye fjas, og tråder som er på topp hver eneste dag handler om religion eller politikk.. Enten hater man tråden, ellers så elsker man det.. Men det skremmer vekk 50% av nye brukere...

 

Om ikke stramme inn reglene på å poste nye tråder, hva om man fjerner diverse underforum fra å vises i Feeden automatisk..  Dette vil iallefall forhindre at aktuelle og gode tråder blir spammet vekk av unyttig ting.. 

 

Edit: Hva om man kunne gi moderatorer en enkel knapp.. "Fjern fra Feed" fremfor å slette eller redigere tråden.. Tråden eksisterer, men Moderator kan enkelt fjerne tråder som ikke virker så fornuftig fra forsiden...

Endret av Krozmar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

kan du være grei og fortelle hvordan man fjerner den fra hovedmenyen?

Der får du nok ikkje fjerna den er eg redd. I så fall må det vel ein Userstyle til, som kun er på PC. Eg meinte Mine Innlegg og Nytt Innhold sidan det er det eg brukar 99.9% av tida. At underkategorien står i Off Topic plagar meg ikkje stort. Endret av Zeph
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Får vekke opp denne litt igjen. Mulig det bare er tilfeldig, men vedkommende som ble diskutert her sluttet helt å poste etter denne tråden ble laget, og nå er oppslagstavlen mer eller mindre stein dødt igjen. Jeg synes i hvert fall ikke diskusjon er stort nok til å begynne med masse begrensninger som nevnt i andre poster her, noe oppslagstavlen bør være bevis på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...