Gå til innhold

SAMLETEST: Trippelkamp mellom rimelige telefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sist jeg kjøpte telefon (tidlig 2014) fikk man en toppmodell til den prisen. Dagens toppmodeller er etter min mening så overprisede at jeg sliter med å forstå at mange kjøper dem. Folk flest bruker ikke telefonen til noe som krever spesielt mye kraft uansett.

Endret av Dellers
  • Liker 3
Lenke til kommentar

ing.300x169.jpg

Galaxy A8 får selskap av tre nye mellom 3000 og 4000 kroner.

 

SAMLETEST: Trippelkamp mellom rimelige telefoner

Hvorfor har dere ikke inkludert denne telefonen i en sånn test? 

https://www.tek.no/artikler/test-sony-xperia-xa2/428331

 

Den får jo relativt veldig gode skussmål i testen deres ellers, og sitter med akkurat samme score som f.eks Huawei P20 i samme prisklasse.

 

Om så er tilfelle at denne telefonen ikke er god nok til at dere føler den kan være med i en slik sammenligningstest høres det ikke så veldig konsekvent ut, og da bør dere endre litt på hvordan dere rangerer telefonene også mtp score. Spesielt siden de kom ut med bare et par måneders mellomrom.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Jeg savner en mobil med god/bedre lyd. Har i dag en moto z play med høytaler addon men jeg synes det er en del å hente enda

Den nye LG G7 skal visst være ganske kvass på lydfronten. Både for høyttalere i telefonen og for hodetelefoner

 

 

Men til en helt annen pris nå da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sist jeg kjøpte telefon (tidlig 2014) fikk man en toppmodell til den prisen. Dagens toppmodeller er etter min mening så overprisede at jeg sliter med å forstå at mange kjøper dem. Folk flest bruker ikke telefonen til noe som krever spesielt mye kraft uansett.

Helt enig. Kjøpte Nexus 5 i 2013, og den funker ganske så bra enda (begynner å bli litt treg enkelte ganger, men ikke i nærheten av så treg den forrige mobilen jeg hadde ble etter et år...). Nexus 5 var vel på linje med andre toppmodeller den gang, bare 2000kr billigere...

 

Å betale 7-8000 kroner for en mobiltelefon syntes jeg er helt sykt. Har inntrykk av at de som gjør det gjerne kjøper neste modell året etter også...

Endret av Sjulimann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg savner en mobil med god/bedre lyd. Har i dag en moto z play med høytaler addon men jeg synes det er en del å hente enda

Den nye LG G7 skal visst være ganske kvass på lydfronten. Både for høyttalere i telefonen og for hodetelefoner

 

 

Men til en helt annen pris nå da...

Ja. Det er lite fristende.

Lenke til kommentar

 

Sist jeg kjøpte telefon (tidlig 2014) fikk man en toppmodell til den prisen. Dagens toppmodeller er etter min mening så overprisede at jeg sliter med å forstå at mange kjøper dem. Folk flest bruker ikke telefonen til noe som krever spesielt mye kraft uansett.

Helt enig. Kjøpte Nexus 5 i 2013, og den funker ganske så bra enda (begynner å bli litt treg enkelte ganger, men ikke i nærheten av så treg den forrige mobilen jeg hadde ble etter et år...). Nexus 5 var vel på linje med andre toppmodeller den gang, bare 2000kr billigere...

 

Å betale 7-8000 kroner for en mobiltelefon syntes jeg er helt sykt. Har inntrykk av at de som gjør det gjerne kjøper neste modell året etter også...

Kan jo være greit å tenke på det faktum at dersom du kjøper en telefon til 8000 og gjør dette hvert år, så har du i praksis egentlig kun brukt 4000 ca på telefonen, da toppmodeller er utrolig lette å selge etter ett år til en ganske grei pris.

 

Jeg solgte nylig en Note 8 til 7000,- som jeg kjøpte for 10 000,-. Ikke en særlig dårlig deal. Nå er ikke denne 1 år enda (er vel.. 8-9 måneder) men om jeg hadde ventet til september/oktober kunne jeg nok lett ha solgt den for 6-7000.

Lenke til kommentar

Er 4k billig for en telefon nå, trodde det var midlevel klassen.

Ga under 2k for min Moto G5 og det takler det meste, utrolig bra telefon til prisen.

Har inntrykk av at mange bare er ute etter statussymbol, det å bli sett med en iPhone til 10k innebærer visstnok status. Jeg tenker noob når folk tror de må gi så mye for en OK telefon. Men mange har vel fått den gratis, fått penger til det gratis eller tatt den ut på jobben.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes ikke konkurransen er like hard i segmentet 2 000 - 3 000. 

64 GB og vannavstøtende eller vanntett? Én modell. Neste konkurrent koster 1 000 mer. 

 

 

 

 

Å betale 7-8000 kroner for en mobiltelefon syntes jeg er helt sykt. Har inntrykk av at de som gjør det gjerne kjøper neste modell året etter også...

Kan jo være greit å tenke på det faktum at dersom du kjøper en telefon til 8000 og gjør dette hvert år, så har du i praksis egentlig kun brukt 4000 ca på telefonen, da toppmodeller er utrolig lette å selge etter ett år til en ganske grei pris.

Jeg solgte nylig en Note 8 til 7000,- som jeg kjøpte for 10 000,-. Ikke en særlig dårlig deal. Nå er ikke denne 1 år enda (er vel.. 8-9 måneder) men om jeg hadde ventet til september/oktober kunne jeg nok lett ha solgt den for 6-7000.

 

 

At andre folk er flinke til å selge og lure folk til å kjøpe en telefon til 7 000,- når det er bare måneder igjen av garantert oppdateringssyklus, betyr ikke (for meg) at ikke det er sløsing å kjøpe en telefon til 10 000 som du veit ikke er god nok for deg neste år.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...