Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Synes det er litt komisk at folk bestandig skal klage over akkurat dette. 

 

DICE er overhode ikke pinglete, og det var faktisk aldri hakekors i noen av de tidligere spillene deres heller.. Folk har jo påstått at det var i 1942, men det var faktisk ikke det. 

 

Så snakker vi om politikk.. Men DICE velger jo å være upolitisk, de velger å ikke inkludere den forjævelige idelogien som er nazisme i spillet. 

 

Kampanjen har også ingen symboler fra Nazismen, men symboler som representerer weimark, og tyskland, ikke nazismen. Ganske sikker på at tyskerne ikke hadde så mye nazi symboler under krigføringen, kanskje de satt opp flaggene sine der de tok over osv, men soldatene vet jeg ikke om faktisk hadde det på uniformen. 

 

Utifra det jeg kan se så var det få på fronten som hadde det, men mer folk av høyere rang.. Denne her var dog litt interessant: https://en.wikipedia.org/wiki/Uniforms_of_the_Heer_(1935%E2%80%931945)

Som du ser, så er "ørnen" en signature, noe de har utelatt i spillet. Ørnen står vel også på et hakekors? BF42 hadde ikke hakekors, men de hadde fortsatt ørnen.

 

 

 

Det er litt for få våpen og man føler ikke noe progresjon i spillet, føler seg ferdig veldig fort om man er ute etter et spill der man må grinda for og få noe. Sku gjerne vært ting i spillet ikke "alle" andre også har. Som gir litt bragging rights :p

 

Progresjon er nesten fullstendig fraværende. Du dinger lett maks rank, og våpenskins du får er ikke noe streve etter. Ting du faktisk vil ha koster cc, men det får jeg jo ikke siden jeg er rank 50 ser bortifra de 300cc fra dailies...

Endret av Heradon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker at om man er rank 50 allerede så har man jo spilt veldig veldig mye på kort tid. Da er det ikke rart om man føler at man har gjort det meste. For min del føler jeg ikke at jeg har gjort særlig mer enn å skrape overflaten, og spiller egentlig ikke så mye for upgrades og stæsj heller. Motivasjonen er mer på lagspill og strategi her.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Jeg tenker at om man er rank 50 allerede så har man jo spilt veldig veldig mye på kort tid. Da er det ikke rart om man føler at man har gjort det meste. For min del føler jeg ikke at jeg har gjort særlig mer enn å skrape overflaten, og spiller egentlig ikke så mye for upgrades og stæsj heller. Motivasjonen er mer på lagspill og strategi her.

Det tar jo maks 50 timer om man ikke bare roter rundt i matchene og bli Max lvl, synes ikke 50 timer på en måned er ekstremt mye spilling om man har gledet seg og er litt fan av BF.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tenker at om man er rank 50 allerede så har man jo spilt veldig veldig mye på kort tid. Da er det ikke rart om man føler at man har gjort det meste. For min del føler jeg ikke at jeg har gjort særlig mer enn å skrape overflaten, og spiller egentlig ikke så mye for upgrades og stæsj heller. Motivasjonen er mer på lagspill og strategi her.

Jeg tror det tok meg litt over 30 timer å nå rank 50 :p Jeg har aldri nådd maks rank i BF2, BFC2, BF3, BF4, BF:H eller i BF1.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig jeg bare snakker for en liten del men for min del må jeg ha progresjon i spill, uten progresjon går jeg lei uansett hvor bra er spill er. Iallefall ha noe man "jakter" etter lenge. Her har man ingenting og gå etter utenom de tingene alle andre løper rundt med. Lurer fælt hvorfor dette er veien de har valgt og gå.

Helt enig. Er ikke noe å jobbe for lengre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Må iallefall ha høyere maks lvl, ser virkelig ikke grunnen til at 50 skal være maks når det tar så lite tid. Er vel for at alle skal kunne bli maks lvl, gir jo mening :)

Har du spillt BF før? :p

 

Max levelcap kommer til å stige for hver "dlc". Sammen med nye våpen, fartøy, skins og shit :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har du spillt BF før? :p

 

Max levelcap kommer til å stige for hver "dlc". Sammen med nye våpen, fartøy, skins og shit :D

Vil ikke kalle meg noe ekstremt stor BF spiller, men spilt alle BF spill en del siden BC1. Det er ikke det at det bare er 50 lvl, er hvor kort tid man blir Max lvl som er en gåte. Hvorfor skal alt være opplåst etter en måned med middels spilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Som du ser, så er "ørnen" en signature, noe de har utelatt i spillet. Ørnen står vel også på et hakekors? BF42 hadde ikke hakekors, men de hadde fortsatt ørnen.

 

I Battlefield 5 har du også ørnen, men hakekorset er erstattet med en sirkel. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvor har du ørnen? Jeg er ganske sikker på at ingen uniformer viser ørnen. Den "flotte" uniformen har vel kun et jernkors som er gjenkjennelig.

 

Sjekka det en ekstra gang. Du har rett, det er ikke en ørn. Må tydeligvis ha vært trøtt her..  :glare:

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd spillet etter nye TTK? Virker ut som folk ikke er så veldig fornøyd, BF folka på YT er ikke veldig fornøyd. Så nå er plutselig gamle TTK blitt hardcore. Masse som burde fikses før de setter i gang dette prosjektet med TTK.

Hva synes du selv da?

 

Jeg synes det var bedre før patchen, men blir vel vant til det. "Extended magazin" ble plutselig enda viktigere.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd spillet etter nye TTK? Virker ut som folk ikke er så veldig fornøyd, BF folka på YT er ikke veldig fornøyd. Så nå er plutselig gamle TTK blitt hardcore. Masse som burde fikses før de setter i gang dette prosjektet med TTK.

 

Ja, jeg hoppet inn på en server i går kveld. Ble ovverasket hvor mange skudd jeg måtte plassere, og jeg merket det veldig fort at min favorittklasse var nerfet. Jeg tenkte "Jøss, har de nerfet medicklassen allerede, det føles som jeg skyter med en ertepistol og nå går jeg snart tom for ammo igjen... Det var voldsomt så mange med sniper og drilling som dreper meg da." Så sjekker jeg Reddit, og det forklarte en hel del hvorfor ting føltes så merkelig ut. De hadde bokstavelig talt nerfet alt utennom sniper og shotguns.

 

Jeg forstår det godt hvorfor folk blir opprørt, og det er ikke så rart fordi dette dreier som om ganske radikale endringer. Hadde de stadig nerfet våpen så ville ikke folk ha reagert, men dette ble litt overveldende. I likhet med når folk klagde over at bomberfly var OP, så nerfet de ALLE flyene i spillet. Og de var ikke spesielt sparsommelige da heller, nå har fly så å si ingen påvirkning med det som skjer på bakken.

 

Uansett jeg endte med å hoppe tilbake til Conquest Core som fortsatt innehar gamle TTK. Det er så tilfredstillende å spille medic med rask TTK, det er så enkelt å flanke fiender og pushe med røykgranater. 

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Ja, jeg hoppet inn på en server i går kveld. Ble ovverasket hvor mange skudd jeg måtte plassere, og jeg merket det veldig fort at min favorittklasse var nerfet. Jeg tenkte "Jøss, har de nerfet medicklassen allerede, det føles som jeg skyter med en ertepistol og nå går jeg snart tom for ammo igjen... Det var voldsomt så mange med sniper og drilling som dreper meg da." Så sjekker jeg Reddit, og det forklarte en hel del hvorfor ting føltes så merkelig ut. De hadde bokstavelig talt nerfet alt utennom sniper og shotguns.

 

Jeg forstår det godt hvorfor folk blir opprørt, og det er ikke så rart fordi dette dreier som om ganske radikale endringer. Hadde de stadig nerfet våpen så ville ikke folk ha reagert, men dette ble litt overveldende. I likhet med når folk klagde over at bomberfly var OP, så nerfet de ALLE flyene i spillet. Og de var ikke spesielt sparsommelige da heller, nå har fly så å si ingen påvirkning med det som skjer på bakken.

 

Uansett jeg endte med å hoppe tilbake til Conquest Core som fortsatt innehar gamle TTK. Det er så tilfredstillende å spille medic med rask TTK, det er så enkelt å flanke fiender og pushe med røykgranater.

De glemte å nerfe "spitfire"

 

Ingen kjører bombefly lengre. Jeg savner det, og kjører ikkje fly engang. Helt dødt i lufta.

 

Var happy med slik det var fra starten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...