Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilt en del maps i kveld og jeg liker ikke den nye TTK`en i det hele tatt. Semi auto`s er blitt meh. SMG har blitt tatt hardt. 

 

4 skudd i brystet med gewehr når man har 10 i magasinet. Jobber man på litt avstand så rekker jo mot spilleren LETT stikke av eller heale før du får landa så mange skudd. 

 

Også er det no kødd med panzerfaust og kanonene. Vet ikke om det har kommet med denne patchen eller siste. Masse skudd som ikke bli registrert. Sto 3M bak en tiger på Arras og skøyt 2 i ræva på han uten hit. Virker som det skjer oftere om man fyrer i hipfire, men etter det skjedde første gangen mot den tigerenen så brukte jeg ADS og fortsatt fikk jeg ingen hit. Samme skjedde 2-3 ganger på Panzerstorm tidligere på kvelden og. 

 

edit: typ 2400 kommentarer på reddit. sitti og lest i 20 min og enda ikke sett en eneste som er positiv til endringene. Dice wake the fuck up. fix it. chop chop. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Bare å la spillet ligge å ruge noen uker til hører jeg :p For og være helt ærlig kjenner jeg interessen for dette spillet dabber av en del uke for uke, nå har jeg knapt spilt det på 2-3 uker pga. jobb og reise,

 

Det har liksom ikke vært noe særlig savn, siden det i utgangspunktet har vært ett litt skuffende spill for min del.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Spilt en del maps i kveld og jeg liker ikke den nye TTK`en i det hele tatt. Semi auto`s er blitt meh. SMG har blitt tatt hardt. 

 

4 skudd i brystet med gewehr når man har 10 i magasinet. Jobber man på litt avstand så rekker jo mot spilleren LETT stikke av eller heale før du får landa så mange skudd. 

 

Også er det no kødd med panzerfaust og kanonene. Vet ikke om det har kommet med denne patchen eller siste. Masse skudd som ikke bli registrert. Sto 3M bak en tiger på Arras og skøyt 2 i ræva på han uten hit. Virker som det skjer oftere om man fyrer i hipfire, men etter det skjedde første gangen mot den tigerenen så brukte jeg ADS og fortsatt fikk jeg ingen hit. Samme skjedde 2-3 ganger på Panzerstorm tidligere på kvelden og. 

 

edit: typ 2400 kommentarer på reddit. sitti og lest i 20 min og enda ikke sett en eneste som er positiv til endringene. Dice wake the fuck up. fix it. chop chop. 

Det er drillinger, sniper og eksplosiver som gjelder nå :p

 

Jeg skjøt en dude i går fra avstand med Sten, jeg gjorde 10dmg per skudd. Og jeg traff ham 9 ganger altså 90dmg før han rundet hjørnet, etter par sekunder dukket han opp igjen. Så skjøt mot han igjen traff han 7 ganger før han omsider falt. Så jada flott det, 16 skudd for å få ned en person med SMG.

Lenke til kommentar

Bare å la spillet ligge å ruge noen uker til hører jeg :p For og være helt ærlig kjenner jeg interessen for dette spillet dabber av en del uke for uke, nå har jeg knapt spilt det på 2-3 uker pga. jobb og reise,

 

Det har liksom ikke vært noe særlig savn, siden det i utgangspunktet har vært ett litt skuffende spill for min del.

Veldig synd. Begynner jo muligens å spøke litt for hele serien vil jeg tro dersom de ender opp med to 'stinkers' på rad nå? Håper ikke EA plutselig finner på at de skal kansellere hele driten eller noe slikt og at Dice ihvertfall får en siste sjanse til å lage noe med en mer moderne setting og vise at de kanskje fortsatt har litt av 'magien'.
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd å spille med nye TTK'n.. men merker at jeg ikke har så lyst heller. Syntes det var bra som det var. Ser jeg er top 20% på headshots ift antall kills, noe som egentlig vil tilsi at dette burde være positivt for meg. Jeg tåler mer, og dreper i teorien fienden raskere da jeg treffer headshot oftere. Men allikevel.. dette frister lite. Faktisk ikke giddi å fyre opp spillet etter updaten.

Endret av blcmn
Lenke til kommentar

Veldig synd. Begynner jo muligens å spøke litt for hele serien vil jeg tro dersom de ender opp med to 'stinkers' på rad nå? Håper ikke EA plutselig finner på at de skal kansellere hele driten eller noe slikt og at Dice ihvertfall får en siste sjanse til å lage noe med en mer moderne setting og vise at de kanskje fortsatt har litt av 'magien'.

 

 

BF1 var vel rake motsetningen til dette både i form av hype og salgstall? BF V tryna jo allerede etter første avduking..og etter det ble det vel noe bedre trailere som såg ut til å gjøre opp for en del, ikke at det har betydd å mye ut i fra salgstall og omtale akkurat. Men det er trist å se DICE går på smell etter smell altså.

 

Personlig syns jeg BF1 var så utrolig mye mer gjennomført og bedre enn det vi har sett så langt av BF V. Det var en helt annen stemning i venneflokken før og etter BF1. Med BF V er det ca. helt dødt.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

BF1 var vel rake motsetningen til dette både i form av hype og salgstall? BF V tryna jo allerede etter første avduking..og etter det ble det vel noe bedre trailere som såg ut til å gjøre opp for en del, ikke at det har betydd å mye ut i fra salgstall og omtale akkurat. Men det er trist å se DICE går på smell etter smell altså.

 

Personlig syns jeg BF1 var så utrolig mye mer gjennomført og bedre enn det vi har sett så langt av BF V. Det var en helt annen stemning i venneflokken før og etter BF1. Med BF V er det ca. helt dødt.

BF1 solgte mye ja, men folk mistet jo tydeligvis tilliten til Dice når de så resultatet. Som nevnt tror jeg det var et stort feilsteg av dem å fortsette i samme retning og tro at de skulle klare å hype opp salgstallene like mye som med BF1 når folk nå satt inne med erfaringen fra BF1.

 

Spilte BF1 svært lite, og syntes det var det absolutt verste jeg har sett i BF-serien. BFV har jeg kun spilt i beta så langt, men det virket ett hakk opp fra BF1 ihvertfall. Kartdesignet var fortsatt ganske uinspirerende riktignok.

Lenke til kommentar

Har fått testet litt mer nå, og er litt usikker på om den nye TTK er en forbedring eller forverring, ja man bruker mer kuler og tid for å ta ut en fiende, men det kreves å holde stødig sikte noe som medfører at man får bedre tid mot dårlige spillere (bortsett fra snipere med 100% acc) Dog føler jeg at TTD ikke er fikset og at det nok er den de burde ta tak i først, men i kjent EA/Dice stil er det om å gjøre å begynne i feil ende, så da må vi vel vente i 2 år før dette spillet fungerer også.

Prøvde meg litt med sniper rifla i går også, og må si at jeg kan skjønne hvorfor det blir så mye headshot, for jeg var og er sikker på at jeg bommet med minst 5 meter på knollen jeg skulle treffe. Kan si forbauselsen var stor når det da dukker opp en kill med headshot, kanskje det bør gjøres noe med hitboxen her, virket jo som det var enklere å få et headshot med sniper enn det er å treffe en tanks

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke utviklerne hos DICE har bestemt dette. Det virker altfor drastisk, med ny TTK. Dette har skjedd spontant. Våpene er overhode ikke blitt balansert. Dette minner meg hva Sony Online Entertaiment (SOE) gjorde med Starwars Galaxies.

 

7619.jpg

 

Toppene hos LucasArt og SOE fikk panikk etter at WoW ble lansert. Så SOE lansert en uferdig oppdatering som forandret hele kampsystemet. Deretter skulle de gjøre det samme igjen etter noen måneder som hadde enda større endringer.  Disse endringene medførte at større deler av brukerbasen forsvant.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Men altså, DICE vil nok prøve å gjøre dette bedre, de har ikke så mye å vinne på å ha en dårlig balanse i spillet.

Vi mennesker er utrolig utakknemmelige og selv om ikke alt er perfekt går det jo fortsatt ann å kose seg med spillet, endringene påvirker alle, er man god så er man fortsatt god selv om det skjer noen uheldige endringer.
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men altså, DICE vil nok prøve å gjøre dette bedre, de har ikke så mye å vinne på å ha en dårlig balanse i spillet.

 

Vi mennesker er utrolig utakknemmelige og selv om ikke alt er perfekt går det jo fortsatt ann å kose seg med spillet, endringene påvirker alle, er man god så er man fortsatt god selv om det skjer noen uheldige endringer.

 

Ja, det er åpenbart at DICE vil gjøre det bedre. SOE også prøvde å gjøre det bedre, og det ble bedre. Men det var ikke spesielt elegant utført og de mistet mange kunder. De har rett og slett driti på leggen.

 

Det er litt fordi jeg ha klart å overbevise flere på jobben å skaffe BFV og joine Discord. Så har fått 5-6 av dem på godfot, de fleste ville gjerne prøve dersom vi spilte sammen. Men jeg har ikke så lyst å introdusere dem til spillet nå som company coins, tides of war unlocks, netcode og nå attpåtil alle vanlige game modes er ødelagt fordi de måtte implentere ny TTK fordi EA mener at spillet ikke appellere for casuals og våpenbalansering ikke ble tatt i betraktning. De kommer igjen til å endre TTK fordi folk er fornøyd.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

BF1 solgte mye ja, men folk mistet jo tydeligvis tilliten til Dice når de så resultatet. Som nevnt tror jeg det var et stort feilsteg av dem å fortsette i samme retning og tro at de skulle klare å hype opp salgstallene like mye som med BF1 når folk nå satt inne med erfaringen fra BF1.

 

Spilte BF1 svært lite, og syntes det var det absolutt verste jeg har sett i BF-serien. BFV har jeg kun spilt i beta så langt, men det virket ett hakk opp fra BF1 ihvertfall. Kartdesignet var fortsatt ganske uinspirerende riktignok.

 

Kanskje du skulle ha spillt litt BF V, og spillt med noen venner? Dermed finner du ut om du liker spillet eller ei :)

 

De som har Origin Access kan gi venner 7 dager gratis Origin Access. Kanskje du kjenner noen som har?

 

JEg har èn igjen. Har gitt bort 2.

Lenke til kommentar

Likt for alle og jeg har ikke noe problem med å få kills selv om det er gjort endring. Er bare å bruke litt andre våpen enn tidligere. Men som sagt tidligere, det beste med BFV var våpen følelsen og den er nå borte. Det gjør for meg spillet mindre gøy å spille.

Tror vi må spille litt "core" i kveld :p

Lenke til kommentar

Likt for alle og jeg har ikke noe problem med å få kills selv om det er gjort endring. Er bare å bruke litt andre våpen enn tidligere. Men som sagt tidligere, det beste med BFV var våpen følelsen og den er nå borte. Det gjør for meg spillet mindre gøy å spille.

 

Dette har jo vært BF for meg i en årreke. Er det gått helt i dass nå altså?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...