Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Hvordan er det mulig å la et bombefly få 280 kills? Jeg tenker at det dreier seg om tyske Junkers JU-88. Er du alliert så har du tilgang på kraftig mobil AA-skyts. Så om folk lar Junkern herje er jo det dumt av dem. Både Spitfire og AA-tanks er kapable til å kontre bombefly.

 

Det er det jeg vil frem til, at folk ikkje gidder å ta ut flya. Klage på at flya er OP, det gjør dem.

 

Akkurat som i andre BF spill. Er noen gode med tank/fly, så er de OP. Tingen er at hvis noen gidder, så er det ikkje så fryktelig vanskelig å ta dem ut. Teamplay kalles det. Det er heller ikkje meningen at èn mann skal ta ut tanks/fly lett alene som infanterist.

 

PS: Jeg er selv mest infanterist, og trives med det. Har flere andre i platoonen som er helt konge på tank/fly, så de får den jobben.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det jeg vil frem til, at folk ikkje gidder å ta ut flya. Klage på at flya er OP, det gjør dem.

 

Akkurat som i andre BF spill. Er noen gode med tank/fly, så er de OP. Tingen er at hvis noen gidder, så er det ikkje så fryktelig vanskelig å ta dem ut. Teamplay kalles det. Det er heller ikkje meningen at èn mann skal ta ut tanks/fly lett alene som infanterist.

 

PS: Jeg er selv mest infanterist, og trives med det. Har flere andre i platoonen som er helt konge på tank/fly, så de får den jobben.

Husker I BF3 rett etter launch, sjukt mye prospillere med G3 og dart, inkl meg. Jeg var rett og slett sjukt god med den komboen helt til noe merkelig skjedde..

 

Det viktigste er å få ting balansert slik at gode spillere får "rom" til å være gode, og dårlige spillere trenger trening. Slik det er nå er det litt ubalansert slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Synes ikke fly er noe problem på Conquest annet enn at de kan bombe så fort man capper første flagget. Det gjør at jeg ofte skipper første flagg å heller springer til neste. På Operation er det noe annet siden man står så nært objective at det er veldig lett for bombere å ta ut halve laget. Kanskje bare fjerne fly helt fra den modusen er løsningen?

Lenke til kommentar

Mine observasjoner til nå er at scout kittet er ubrukelig (flares, et stk uten radius) og alle håndpistolene må buffes samt for lav draw speed.

Eks 1, skyter en med bolt rifle, men har ikke kjangs å bytte våpen før han smelter meg.

Eks 2: har droppen på en med smg, men jeg har lav hp. Han vil brenne meg ned lett som bare det.

Lenke til kommentar

Mine observasjoner til nå er at scout kittet er ubrukelig (flares, et stk uten radius) og alle håndpistolene må buffes samt for lav draw speed.

Eks 1, skyter en med bolt rifle, men har ikke kjangs å bytte våpen før han smelter meg.

Eks 2: har droppen på en med smg, men jeg har lav hp. Han vil brenne meg ned lett som bare det.

Høres ut som om det er helt riktig som det er. Hvorfor involverer du deg i nærkamp om du vil være sniper?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man er ikke noob fordi man sier noe er OP, at fly skal ha muligheten og drepe ti stk ut av spawn i starten av vise kart er ikke annet enn galskap, samme med disse insta kill våpna. Nok "klaging" for i dag :)

Ja, det er et problem på kart som Hamadas hvor flyet spawner inn før infantry. Det burde ha så klart vært motsatt :) Jeg velger å alltid bombefly og teppe bombe 10-20menn + kjøretøy i ett jafs.

 

Mine observasjoner til nå er at scout kittet er ubrukelig (flares, et stk uten radius) og alle håndpistolene må buffes samt for lav draw speed.

Eks 1, skyter en med bolt rifle, men har ikke kjangs å bytte våpen før han smelter meg.

Eks 2: har droppen på en med smg, men jeg har lav hp. Han vil brenne meg ned lett som bare det.

 

Uenig. Pistolene gjør masse skade.

 

Du har halv-automatiske rifler dersom du synes boltaction går for sakte.

 

Jeg er enig med at switch våpen ikke samsvarer med hvor fort alt annet går. Weapon switch og reloading burde egentlig å ha gått raskere :p Men det trengs ikke å endres for min del, jeg synes ting går fort nok som det gjør nå.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Er tross alt de som klager og forteller hva som ikke funker som sørger for endringer i spillet. Bare se på "season pass" og handikappede figurer. 

 

Det er lett å si at folk må slutte å klage, men om folk ikke klager mangler gjerne selskapene den inputen de trenger for å gjøre spillene bedre. 

Men så er det forskjell på konstruktiv kritikk og de mange mange innleggende med "one liners" med syting(syting som ofte ikke stemmer engang :p), er vel helst de folk er lei av. 

 

ang flyene så har han som klaget imo et reelt poeng. F.eks på Fjell 652 eller hva det heter så kommer gjerne flyet frem så tidlig at det får 8-10 kills nærmest i spawn. LENGE før første flagget om piloten vet hvor han skal. Dette blir for dumt og bør fikses :) 

 

Synes switch til pistol går relativt fort. Man kan merkelig nok skyte første kula LENGE før pistolen er oppe på skjermen :p

 

edit: enkelte våpen har vel 15% raskere switch og.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Akkurat som i andre BF spill. Er noen gode med tank/fly, så er de OP. Tingen er at hvis noen gidder, så er det ikkje så fryktelig vanskelig å ta dem ut. Teamplay kalles det. Det er heller ikkje meningen at èn mann skal ta ut tanks/fly lett alene som infanterist.

Problemet er at de som kjører fly synes det er helt greit at alle andre skal måtte spille "teamplay" for å kunne ta dem ut, men det er liksom helt greit at de selv skal kunne dominere spillet solo. Høl i huet.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Når det kommer til flyene så blir dette nerfet etterhvert. Folk driver å gjør dette for å få mest mulig ut av det mens de kan. Det er en skikkelig boost for dem.. 

 

Om jeg ikke tar feil så er dette noe de kommer til å fikse iløpet av de neste ukene, da de uten tvil vil høre dette fra spillerne. 

Lenke til kommentar

Men så er det forskjell på konstruktiv kritikk og de mange mange innleggende med "one liners" med syting(syting som ofte ikke stemmer engang :p), er vel helst de folk er lei av. 

 

ang flyene så har han som klaget imo et reelt poeng. F.eks på Fjell 652 eller hva det heter så kommer gjerne flyet frem så tidlig at det får 8-10 kills nærmest i spawn. LENGE før første flagget om piloten vet hvor han skal. Dette blir for dumt og bør fikses :)

Enig der, men jeg tror vi skal være glade for at det finnes masse fans som klaget på at BF tok en ganske klovnete retning, og at de av oss som spiller mer sporadisk og ikke egentlig deltok særlig kan være glade for at noen sørget for at "gullvåpen" er noe av det verste som kom med. 

Lenke til kommentar

Problemet er at de som kjører fly synes det er helt greit at alle andre skal måtte spille "teamplay" for å kunne ta dem ut, men det er liksom helt greit at de selv skal kunne dominere spillet solo. Høl i huet.

Jeg er en allrounder. Og har selv opplevd gode fiendtlige piloter dominere luft og bakke. Jeg synes det er frustrerende nå laget mitt er så elendig i luft og på bakke at de ikke klare å stoppe fiendtlige bombefly at jeg selv hopper i enten en jager eller i en AA. Aller helst tar jeg den allierte sin luftverskjøretøy, da den har sterkere og mer presise salver.

Lenke til kommentar

Jeg er en allrounder. Og har selv opplevd gode fiendtlige piloter dominere luft og bakke. Jeg synes det er frustrerende nå laget mitt er så elendig i luft og på bakke at de ikke klare å stoppe fiendtlige bombefly at jeg selv hopper i enten en jager eller i en AA. Aller helst tar jeg den allierte sin luftverskjøretøy, da den har sterkere og mer presise salver.

100% enig. Selv har jeg alltid hatt det best på bakken, men i desperate øyeblikk har det hendt at jeg også tatt til luften, bare for å få mose fi tilbake. Poenget mitt er at det er latterlig at at selv en flynoob som meg kan utrette svært stor skade, bare fordi jeg plutselig sitter i et fly/heli. BF serien har alltid hatt store problemer med balanse når det gjelder luft vs bakke. De kom ganske nære en fin balanse i BF4 riktignok, men det virket som om alt av erfaring hadde gått tapt i BF1. (Spilte bare BF1 i ca. 10 timer til sammen)
Lenke til kommentar

Er jo samme med tanks...

 

Du vet vel at det er battlefield? :p

 

Fly skal være som de er, litt mer damage fra Flak så er vi innafor.

 

Det som derimot er kav hakkande gæærnt er autospawn og det faktum at man med fly rekker over til spawnen til fienden akkurat i tide for en killbonanza. Har nå gjort meg den umake at hver gang jeg må på dass, eller ser et fly komme så tar jeg en redeploy. En slik løsning medfører at jeg er AFK litt lengere enn ønskelig, men ikke f... om en no skilled (det finnes mange med gode skills også) pilot skal få seg en easy kill på min bekostning. Mitt forslag til løsning er å fjerne autodeploy (rett og slett hater det), samt gi spawn i fly 5 sekunder etter infanteri (siden dette er omtrent likt som BF1 tviler jeg på at vi får se noen fornuftig endring)

Lenke til kommentar

Fly skal være som de er, litt mer damage fra Flak så er vi innafor.

 

Det som derimot er kav hakkande gæærnt er autospawn og det faktum at man med fly rekker over til spawnen til fienden akkurat i tide for en killbonanza. Har nå gjort meg den umake at hver gang jeg må på dass, eller ser et fly komme så tar jeg en redeploy. En slik løsning medfører at jeg er AFK litt lengere enn ønskelig, men ikke f... om en no skilled (det finnes mange med gode skills også) pilot skal få seg en easy kill på min bekostning. Mitt forslag til løsning er å fjerne autodeploy (rett og slett hater det), samt gi spawn i fly 5 sekunder etter infanteri (siden dette er omtrent likt som BF1 tviler jeg på at vi får se noen fornuftig endring)

Du er en håpløs spiller om du holder på sånn. Du kan bli revivet? Å la laget ditt tape fordi "stoltheten" din får seg en liten smell, Jesus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...