Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kompis av meg slet med dette i bf1 ble aldrig fikset måtte kjøpe seg nytt... for lite vram?er nok ikke noe bedre i BF V 

 

https://forums.geforce.com/default/topic/972627/geforce-drivers/battlefield-1-directx-crashes-mostly-gtx770-/1/

 

Ser den. 2 gb, er ikke akkurat noe å skryte av. Var et ikke-problem i Bf 1, men i V har dette

presentert seg som en aldri så liten pest og plage. Nå blir det snart lønning, og da påfølgende Black Friday,

så jeg håper på en eller annen "ok" deal på et 1080 Ti eller lignende. 

 

Er ikke helt overrasket at et fire år gammelt midrange-kort sliter i dagens nyeste spill..  :rofl:

Lenke til kommentar

Dette er ikke ment som nok en "sutrepost", men mer som et spørsmål om jeg bare er ekstremt uheldig, eller at andre opplever noe av det samme. 
Hadde en runde på Hamada i går kveld (prøver å kunne like alle baner), hvor det var flere i level 1 med sniperen Lee Enfield. Det pussige da er at uansett fra hvilken avstand disse sniperene står så ender det opp med et "pling i bollen" hvorpå jeg tar av hatten i all høfflighet for å dø. Siden jeg var en habil bruker av sniper børser i BF1 så tenker jeg som så at det kan være smart å prøve dette som virker så lett. Hiver børsa inn i spawnscreen og tar en deploy på C, sikter godt inn, knekker litt på nakken og klagjør dagens første sniperkill, kjenner latteren sitter godt nede i stolen avventende på å frigjøres etter killet. Med ett biter latteren meg hardt og ender i en fjert når jeg ser kula dropper ned omtrent midt i dalen, haka deiser i bordkanten og resten av knotten skjønner lite, før det nok en gang plinger i bollen og hatten/hjelmen tas høfflig av. Nå enda en level 1 med samme fantastisk rifle jeg bruker, blir brått dratt tilbake i livet av en koselig frøken, får summet meg og må jo prøve igjen. Sikter så omtrent mot månen, og ser kulen gjør brutal skade på ingenting, setter nok engang sikte himmelhøyt og treffer nå på baksiden av målet (dette var trolig en AFK eller en som bare hadde sovnet i stående stilling) legger an og sikter på nytt, nå i bane mot en satelitt eller 3 og av alle undrenes under så treffer jeg denne saltstøtten. Tenker saå at det nok bare var å sikte litt over så er alt i orden, men etter å ha tømt flere magasin i en haug med stein og grus kan jeg konstatere at det kan da pokker ikke være sååå enkelt for andre å treffe med et klink treff midt i pannelappen hver pokkers gang.
Jeg har spilt mot Youtuberen "Stodeh", og selv om det naturlig nok gikk dårlig for meg så bommet han med flere skudd, brukte også flere treff for å få en kill etc. At alle som kommer inn som level 1 skulle være ikke bare litt, men mye bedre enn en som driver å spiller som en "profesjonell" nær døgnet rundt finner jeg det hardt å tro.

Etter å ha fått skrudd "Field of wiev" i riktig retning (takk Dice for å snu denne) så er det i det minste en liten mulighet for å se den man skal skyte. Da ble spillet litt mer interessant også, men er det blitt slik at det på grunn av en såpass lav pris som en mnd nå koster så vil det bli flere av de som jukser som er her tidlig (og forhåpentligvis vil forsvinne)?

Har ingen tro på at man vil bli kvitt de som jukser noensinne, dog er det vel lov å si at man er trist over å høre at utviklere av "cheat modes" tjener like mye om ikke mer enn de som utvikler spillene (Fortnite kan ikke medregnes)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nå var det jo en helt annen verden i DX12 ja!

 

Prøvde nettopp DX12. Først funka det fantastisk, så døde jeg og da plutselig ble det helt horribelt.. Gikk fra 80 til 30 på 1 minutt.. -.-

Lenke til kommentar

Bruk spotting tool for å finne avstand også trykker du på V for å endre avstand på rifla. Sniping i BF1 var for enkelt da man nesten ikke hadde bullet drop utenom på extreme avstander

Blir litt dumt når man legger seg ned med en Lewis gun på samme sted rett etterpå og meier ned soldater på eksakt samme avstand med null bulllet drop. Gir jo god mening at en ertepistol skal fungere bedre på litt avstand enn en sniper rifle. Ikke rart det tok 5 år og overvinne tyskerne i sin tid ;-)

Lenke til kommentar

Hvilke innstillinger endrer dere på in game for å forbedre følelsen?

 

Jeg gjør følgende:

- skrur opp sensitivitet (ps4)

- endrer headshot markør

- skrur på kill log (nearby)

- øker strs på minimap til 125

- kjører 3D headset lyd

 

Kjekt om andre har tips til noe jeg har oversett :)

 

Spille på PC  :xmas:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

ryktes vel at headshot hitboxen er noe stor? men burde jo være likt for deg og de. 

 

Spilt ganske lite sniper selv, men bruker en del semi auto på assault. Har ikke opplevd store problemer der, men jeg pleier jo forsåvidt ikke være på de villeste avstandene heller :p

 

I BF5? Synes det er ganske vanskelig, men har blitt enklere. :)

Lenke til kommentar

Noen som har tips til hvilke settings jeg har misset på?

Har i7  7700K, RTX 2080 og 16gb 2400MHz ram, ligger på 65-100 fps på ultra 1080p :/

 

100% cpu load, 60% GPU load

 

Minnet ditt er garantert en flaskehals, og cpuen bør overklokkes... Spillet bruker 12 tråder av cpu også, så 6 core+ anbefales. HT=off anbefales også nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...