Gå til innhold

Det norske FM-nettet gjenoppstår – i Malawi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så Norkring har oppdaget at mobiler har FM-radio?

Da er det tryggest å kvitte seg med senderne slik at ikke politikerne får lyst til å slå på FM igjen...

 

Forøvrig er det et flott tiltak, men vi kommer til å savne FM ennå noen år fremover.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så Norkring har oppdaget at mobiler har FM-radio?

Da er det tryggest å kvitte seg med senderne slik at ikke politikerne får lyst til å slå på FM igjen...

 

Forøvrig er det et flott tiltak, men vi kommer til å savne FM ennå noen år fremover.

 

For 15 år siden byttet jeg til nettradio. Hva pokker er det resten av Norge holder på med?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Skal de ikke bruke frekvensene til noe nytt snart? Har ikke fulgt med på dette, men har bare antatt at det var poenget.

 

Norge ville ha med utlendingane på det, men alle andre beheld fm så slik blir det. Dei "måtte" legge ned for det kosta 200 mill i året å drifte fm, men kunne ikkje desse flotte nye senderane fått vere i bruk til dei blei utslitt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Skal de ikke bruke frekvensene til noe nytt snart? Har ikke fulgt med på dette, men har bare antatt at det var poenget. 

Frekvensene skal jo brukes til FM-senderne i diverse dab-adaptere.

 

 

 

I min fars Peugeot 406 fra år 2000 har jeg bedre erfaring med kassettadapter enn med FM-sender.

 

sku_494887_1.jpg

Behovet for FM-adapter bortfaller idet alle gamle vrak blir omdannet til spiker, og nyere biler har AUX-inngang og/eller blåtann.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

 

Hvem skal eie og drifte FM-nettet i Malawi? Skal det bli et propaganda-redskap for en korrupt regjering, eller forhåpentligvis ikke?

 

Leste du ikke artikkel, eller er du bare så misantropisk at du antar at alt i Afrika blir til korrupsjon?

Jeg leste visst ikke den aller siste setningen :-) Det viktigste skal jo alltid komme først i en artikkel, ikke sist ..

 

Hilsen Misantrop

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så Norkring har oppdaget at mobiler har FM-radio?

Er det vanlig med mobiler som har FM-radio? Jeg har hatt det èn gang, for 10-12 år siden med en Sony Ericsson...

Jeg tror jeg har hatt det på alle mine mobiltelefoner, med unntak av en ganske kjip Siemens C45 fra 2001. Tror ikke så mange barn i Malawi har iPhone eller telefoner fra IT-boblen, så dette skal nok gå bra.

Endret av cbrr6
Lenke til kommentar

 

 

Så Norkring har oppdaget at mobiler har FM-radio?

Er det vanlig med mobiler som har FM-radio? Jeg har hatt det èn gang, for 10-12 år siden med en Sony Ericsson...

Jeg tror jeg har hatt det på alle mine mobiltelefoner, med unntak av en ganske kjip Siemens C45 fra 2001. Tror ikke så mange barn i Malawi har iPhone eller telefoner fra IT-boblen, så dette skal nok gå bra.

FM er valgt som nødnett i testen av verden, så alle mobilprodusenter blir pålagt å låse opp radiotuneren (eller innføre den) i alle mobiler fra 2019.

Så fint at noen har valgt bort dette for oss, jeg er i hvertfall ikke imponert over prosessen..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Skal de ikke bruke frekvensene til noe nytt snart? Har ikke fulgt med på dette, men har bare antatt at det var poenget. 

 

FM-båndet er internasjonalt bundet til radio, så der kan ikke Norge bruke det til noe annet så lenge f.eks Sverige kjører FM.

Avleggs? Radioene mine fungerer i hverfall perfekt ennå, får inn både lokalradio og alle de svenske helt klart!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men så er det jo slik at Norge vet best.

 

Derfor har vi 3 nødnumre istedenfor 1, IT- istedenfor TN/TS-nett, er omtrent det siste land i Europa som ikke er helt med i EU, var ett av de siste landene i Europa som ble med i den europeiske patentorganisasjon og så kan man vel bare fortsette...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...