Gå til innhold

Posten feilleverer i postkasse konstant!


Anbefalte innlegg

Hei, usikker på hvor jeg skulle poste denne.

 

For noen mnd siden ventet jeg på en pakke som endte opp som en rekommandert sending når den ankom Norge. Ventet og ventet på pakken til jeg endelig fikk hentelapp. 2. Gangsvarsel var dette, med senest hentefrist 5 dager før. Da har det i teori forsvunnet en hentelapp og lapp #2 ble enten feilsendt, eller bare rotet bort.

 

Endte opp med mye styr, pakken ble returnert tilbake til andre siden av jordkloden og jeg måtte få det sendt på nytt, har fortsatt ikke sett noe eller hørt om pakken. (hadde sporing helt til den forlot USA)

 

Også, får levert post og små pakker som skulle til noen andre som bor litt lengre unna, med samme husnummer bare, men helt annen adresse. Da tenker jeg, hvor mye får de, som jeg skulle fått?

 

Ender opp med å ikke få hentelapper, får andres hentelapper og ofte får regninger som har gått rett til inkasso, uten å ha sett noe til den originale. 

 

Er sinnssykt kjedelig å må forholde seg til dette på en daglig basis. Har sendt inn klage angående pakken for mnd siden, men også i dag angående akkurat dette, idet jeg fikk feillevert 2 pakker i går.

 

Noen andre som har erfart det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

2. Gangsvarsel var dette

Ja, det skjer hele tiden. All annen post kommer frem, så jeg lurer på om de rett og slett ikke får sendt det første varselet.

 

For øvrig må du bare klage.

 

Kanskje nyttig info om det er et vedvarende problem for deg, nå kan du velge å få hentemeldinger digitalt, om du huker av boksen "Bruk denne kontaktinformasjonen til å varsle meg om postsendinger"

 

Vet ikke hva som er standard, men de sa akkurat den instillinga der var ganske ny, så antar det gjelder rekommandert brev også, som alltid har blitt varslet om i postkassa (I vårt tilfelle, ikke)

 

https://www.posten.no/adresseendring/minside/index.html

Lenke til kommentar

Postkassene er samlet i 20 ca, spredt gjennom nabolaget.

 

Tall er helt tydelig og er satt opp helt likt gjennom hele området her.

 

Problemet er gatenavn, "veien" og "marka" for eksempel blir byttet konstant, og noen ganger er det ikke likhet i gatenavn engang, men samme nummer.

 

Har selvfølgelig sporingsapp til alt mulig, digipost og alt. Hender seg det kan være regninger på noe som ikke er fast, og dermed vanskelig å få på efaktura eller avtalegiro.

 

Rekommanderte sendinger kan ikke spores ifølge min samtale med posten, og idet har også ikke sporingsnummer. Er litt rart, fordi når jeg fikk hentelappe var det sporingsnummer der, som posten ikke hadde gitt meg på noen som helst måte, ikke kundeservice heller.

 

Har vært helt plettfritt i alle år helt til nå nettopp, er bare slurv for tiden.

Lenke til kommentar

Sist jeg flyttet fikk jeg tilbud om gratis navnskilt til postkassen med full adresse det eneste jeg måtte gjøre var i si jeg ikke ville ha flere tjenester.

Ellers har du sikkert noen kjente med en Dymo som kan skrive ut full adresse.

Det skader heller ikke å kjøpe en lås til postkassen eller kjøp en med lås.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...