Gå til innhold

TEST: Huawei P20 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synest etter hvert fokuset i tester av mobiltelefoner handler for mye om kameradelen. Det er greitt å nevne om kamerafunksjonen er bra eller dårlig, men føler snart dette tar alt fokus, og andre funksjoner blir glemt.

Blir nesten som å lese test av en Ferrarri, der journalisten skriver 8 sider om kvaliteten på ryggekameraet, og 4 linjer om motor og kjøreopplevelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må man taste PIN hver tredje dag på denne også?

 

Etter den siste oppdateringem på min P9 må jeg det. Finner ikke noe sted å fjerne dette irritasjonsmomentet. Ringte support hos Huawei Norge, men det var ikke noe hjelp å få der.

 

Har lyst på en P20 Pro, men jeg vil selv bestemme om telefonen min trenger mer sikkerhet enn fingeravtrykk.

Lenke til kommentar

Synest etter hvert fokuset i tester av mobiltelefoner handler for mye om kameradelen. Det er greitt å nevne om kamerafunksjonen er bra eller dårlig, men føler snart dette tar alt fokus, og andre funksjoner blir glemt.

Blir nesten som å lese test av en Ferrarri, der journalisten skriver 8 sider om kvaliteten på ryggekameraet, og 4 linjer om motor og kjøreopplevelse.

 

Dette skyldes nok mye at det er lite som skiller toppmodellene fra hverandre på ytelsesfronten, derfor må man se på andre områder for å finne forskjeller.

Lenke til kommentar

 

 

Forhåndsbestilte uten å lese nok.. Ser først nå at den ikke har plass til eksternt minnekort. Var nå så naiv at jeg trodde det ikke skulle være en sak. Nå heller jeg mot å avbestille.. :(

Aldri vært et problem.....
Kanskje ikke for deg, men for meg er det er særdeles stort problem. :(
Sikkert, sitter på 256gb uten å være i nærheten av å bruke det. Spotify tar ikke mye plass, bilder tar noe, men det kan lagres både her og der, spill er jeg for gammel til og appene jeg har bruker, bruker jeg kontra samle på dem. Da går jeg sykt i pluss på lagring ( iPhone x 256 )

NB, har bestilt Huawei i mate rs utgave å den kommer i 256gb(eller 512gb) + minnekortmulighet. Men det blir mer enn jeg trenger

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

 

 

Det skal også sies at i Bluetooth-land er det ofte trøbbel med fabrikkmonterte håndfriløsninger i bil. 

 

Er det egentlig det? Jeg har koblet til telefonen min i et tresifret antall biler, og har ytterst sjeldent opplevd særlig vanskeligheter. Bortsett fra i Mitsubishi. Det systemet Mitsubishi bruker er tragisk.

 

Edit: Mitt telefongrunnlag er iPhone 4, Nokia Lumia 920, Microsoft Lumia 950, Samsung S6 og Elephone S8.

Ja da har du ikke prøvd huawei mot vw golf 7 (15) den er tragisk, nå har jeg android 7 og telefonen min er glemt av huawei (mate 8).

 

Jeg bruker mate 10 pro i min E-golf. Ikke noe spesielt problem der. Syns den kobler til bilen kjappere og mer stabilt enn Galaxy S7 Edge

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja da har du ikke prøvd huawei mot vw golf 7 (15) den er tragisk, nå har jeg android 7 og telefonen min er glemt av huawei (mate 8).

 

 

Jeg har Golf 7 (14). Fruen og jeg har hver vår P9, og har ingen problemer med BT. Har bestilt to stk P20Pro, og håper ikke problemene starter nå...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Synest etter hvert fokuset i tester av mobiltelefoner handler for mye om kameradelen. Det er greitt å nevne om kamerafunksjonen er bra eller dårlig, men føler snart dette tar alt fokus, og andre funksjoner blir glemt.

Blir nesten som å lese test av en Ferrarri, der journalisten skriver 8 sider om kvaliteten på ryggekameraet, og 4 linjer om motor og kjøreopplevelse.

 

Men dersom bilprodusenten påsto at denne bilen er enklere å parkere enn alle andre biler, så hadde det vært på sin plass.

Lenke til kommentar

Dere har lett for å gi toppkarakter. Trekker det ikke ned at telefonen mangler:

 

- AUX-inngang.

- Trådløs lading.

- Optisk bildestabilisering ved filming i 4K.

- Fremdeles ikke når igjen Samsung på skjerm.

- IP 68

 

 

Ellers har vi ting som at EMUI fortsatt er veldig dårlig programvare.

 

Har ikke testet telefonen selv, men finner tester på YouTube hvor Galaxy S9 i flere tilfeller tar bedre bilder enn P20 Pro.

 

Har telefonen alltid-på display? Finner ingen som har testet det. 

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

To showstoppers for meg

- EMUI

- Fingerprint på forsiden

 

EMUI synes jeg er en av de bedre skallene jeg har vært borti. Foretrekker likevel Nova som launcher.

Fingeravtrykksleser på baksiden er nesten showstopper for min del. Ganske ofte ligger mobilen på et bord eller en pult på jobb og da trenger jeg ikke tukle med baksiden for å låse den opp. Og den er ekstremt rask (på min "gamle" Mate 9 pro).

 

Kan dere teste om Strava fungere eller om strømstyringen dreper denne fortsatt uansett innstillinger og tweaking. Var sånn på P9 og P10

 

Har du forsøkt å sette appen til høy pri? Dette løste problemet hos meg.

Lenke til kommentar

Ingen har ellers nevnt at ytelsen tilsvarer Snapdragon 835, altså fjorårets modeller. Det er bra til Huawei å gjøre, men de ligger fortsatt bak hvis man sammenligner mot f.eks. Sony XZ2. Når så minnekort og minijack mangler, synes jeg det er vanskelig å forsvare prisen opp mot andre toppmodeller som har det. Pro burde kostet 2000 kroner mindre, og P20 1500 mindre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...