Gå til innhold

TEST: Huawei P20 Pro


Anbefalte innlegg

I testen du linker til har de fått samme karakter, de jeg hadde lest til nå har vist Huawei foran.

 

Uansett, poenget står. En P20 Pro koster idag 5000.- ny.

 

S10 har et merkverdig lite batteri, et dårligere (eller like bra) kamera, dårlige sikkerhetsfunksjoner og koster 5000 kroner mer.

 

Faktisk er P20 Pro en bedre telefon om den hadde kostet det samme, noe den ikke gjør.

 

Med P30 får vi ny teknologi igjen, mest sannsynlig til en svært god pris. Jeg ville ventet istedet for å betale for Samsung-merket (og en dårligere telefon)

Poenget ditt om vesentlig bedre kamera står altså? At du får mye for penga med P20 Pro til 5000kr derimot er helt innafor.

 

Selv opp mot S9+ Har P20 Pro ganske mange mangler.

 

Trådløs lading, bedre skjerm, raskere chipset, klarer videostabilisering i 4K, mulighet for SD kort og AUX. "Superslowmotion" ser også bedre ut på S9+

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget ditt om vesentlig bedre kamera står altså? At du får mye for penga med P20 Pro til 5000kr derimot er helt innafor.

 

Selv opp mot S9+ Har P20 Pro ganske mange mangler.

 

Trådløs lading, bedre skjerm, raskere chipset, klarer videostabilisering i 4K, mulighet for SD kort og AUX. "Superslowmotion" ser også bedre ut på S9+

Uten en nattmodus, ja. Jeg vil kalle det en vesentlig mangel. I godt lys stiller de fleste toppmodeller likt, når lyset er dårlig stikker Huawei ifra resten. Samsung S10 tar dårlige bilder i dårlig lys.

 

Det du nevner er relativt små forskjeller, men burde ikke S10 være et skritt frem på alt når man sammenligner med en gammel telefon til halve prisen?

 

Om vi hopper opp til Mate 20 får du en telefon som er bedre på "alt", men da sparer du kun 3000.-

 

Det interessante er at Samsung leverer en så dyr telefon med så lite wow-faktor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så nattmodus er en vesentlig mangel, mens mangel på videostabilisering i 4k, mangel på trådløs lading, sd kort og aux er ikke det? S9(+) Har også som jeg nevnte bedre super slowmotion, raskere CPU og bedre skjerm. Dette er vesentlige mangler spør du meg.


Greit nok å ikke like et merke men dette blir for dumt.

 

Så prøver du å sette S10 opp mot Mate 20 Pro, med Mate 20 får du bedre kamera (i mørke omgivelser) og større batteri, thats it. Alt annet er bedre på Samsung.

 

S10+ har forøvrig betraktelig bedre batteritid enn Mate 20 Pro selv om det er mindre

 

 

Dog, P30/Mate30 blir spennende, vi trenger konkurranse, og ikke Samsung/Apple monopol.

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Har fått meg en P20 Pro og etter ca en mnd vil jeg si meg fornøyd med flere ting. Bra batteritid. Ikke revolusjonerende bra, men helt greit. Kameraet er bra på bilder. Heller svakere på video opptak. Behagelig skjerm. Men ikke spesielt solid, da baksiden sprakk da den falt ned fra stuebordet. Det er ca 40 cm ned til tregulv. Hadde håpet at den ville tåle såpass. Heldigvis er det enkelt og billig å få tak i ny bakside.

Lenke til kommentar

Zoom og nattmodus på S10 er vesentlig dårligere enn på P20 pro, om kamera er førstepri ville jeg ikke valgt S10. I endel scenariorer med dagslys, selfies etc kan S10 ta bedre bilder, men om det veier opp for elendig nattmodus og dårligere zoom er en annen diskusjon. Som andre har påpekt har S10 flere andre styrker.

Lenke til kommentar

Har tenkt å bytte ut P20 Pro som jeg har i dag, men er litt i tvil om jeg skal vente på nye P30 Pro eller gå for S10+.

Tror dere P30 Pro bringer mye nytt i forhold til dagens Mate 20 Pro? Hvis ikke, så er det litt fristende å gå for Samsung ?

 

Hva tror dere?

Det spiller egentlig liten rolle. Mate 20 Pro har fortsatt tilsvarende kamera, mye bedre ansiktsopplåsing, lader raskere, og har bedre batteri. Dessuten er Huawei raskere ut med oppdateringer enn Samsung.

Lenke til kommentar

Det spiller egentlig liten rolle. Mate 20 Pro har fortsatt tilsvarende kamera, mye bedre ansiktsopplåsing, lader raskere, og har bedre batteri. Dessuten er Huawei raskere ut med oppdateringer enn Samsung.

S10+ har betraktelig bedre batteritid enn Mate 20 Pro. Se video over her.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

S10+ har betraktelig bedre batteritid enn Mate 20 Pro. Se video over her.

Usikker på om det er betraktelig bedre i virkeligheten. De youtuberne som jeg følger har ikke sagt at S10+ presterer bedre på batterifronten, men fortsatt leverer veldig bra. 

 

Kan hende også at i testen over så er S10+ helt ny mens de andre telefonene er litt eldre. Med andre ord må man kanskje se hvordan den presterer etter et par måneder i bruk. 

 

Sier dette kun fordi Samsung har generelt aldri vært noe spesielt bra på batteri, noe som mest sannsynlig har vært knyttet til software. Kan hende de har fikset det nå, men det er verdt å ikke dømme alt utifra den testen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ut i fra det som et lekket av specs på P30 Pro idag kan jeg ikke se at den bringer så mye nytt i forhold til Mate 20 Pro, annet enn mer zoom. Ser også ut som om P30 Pro bare får 1080P. Full HD holder vanligvis, men det er noe med at hvis man først skal kjøpe seg et flaggskip, så ønsker man gjerne at det skal være det beste av det beste. Kanksje like greit å vente på neste Mate modell.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...