Gå til innhold

TEST: Huawei P20 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er det andre som erfarer at programvaren i telefonen behandler bildene slik at det virker som at alle bilder blir tatt med "skjønnhetsfilteret" i snapchat? På dette bildet her som artikkelforfatteren bruker kan man se hva jeg mener.

 

https://tek.vgc.no/2286/2286009/IMG_20180404_232203.1250x938.jpg

 

Ja, dette er umulig å slå av.

Det er helt idiotisk software på så mange punkter i denne telefonen..

 

Men man kan ta bilder i RAW, da er det uten dette filteret.

 

Bilder av min baby ser jo helt latterlig ut. Ikke akkurat nødvendig å glatte ut den huden med filter..

Lenke til kommentar

 

 

Er det andre som erfarer at programvaren i telefonen behandler bildene slik at det virker som at alle bilder blir tatt med "skjønnhetsfilteret" i snapchat? På dette bildet her som artikkelforfatteren bruker kan man se hva jeg mener.

 

https://tek.vgc.no/2286/2286009/IMG_20180404_232203.1250x938.jpg

 

Ja, dette er umulig å slå av.
Det er helt idiotisk software på så mange punkter i denne telefonen..

 

Men man kan ta bilder i RAW, da er det uten dette filteret.

 

Bilder av min baby ser jo helt latterlig ut. Ikke akkurat nødvendig å glatte ut den huden med filter..

Da får man håper det kommer programvareoppdatering som bedrer dette, men det er vel tvilsomt. Det var vanskelig ta bra bilde i proffmodus!

Lenke til kommentar

 

Er det andre som erfarer at programvaren i telefonen behandler bildene slik at det virker som at alle bilder blir tatt med "skjønnhetsfilteret" i snapchat? På dette bildet her som artikkelforfatteren bruker kan man se hva jeg mener.

 

https://tek.vgc.no/2286/2286009/IMG_20180404_232203.1250x938.jpg

Ja, dette er umulig å slå av.

 

Sikker på at det er umulig å slå av? Jeg har dette faenskapet på min P9 også. Om jeg drar slideren ned til 0 er den fortsatt aktiv, men jeg kan slå det helt av med en egen "knapp" øverst på skjermen.

 

Helt korka om de faktisk har gjort det umulig å slå av, da..

Lenke til kommentar

Da får man håper det kommer programvareoppdatering som bedrer dette, men det er vel tvilsomt. Det var vanskelig ta bra bilde i proffmodus!

 

 

Ja, og skyter man RAW så er det i utgangspunktet lagt opp til etterarbeid i programmer som kan jobbe med disse filene, men det er man jo ikke interessert i med mobilbilder. Jeg vil si at Pixel 2 har et middelmådig kamera som blir bra pga software. Huawei har et overlegent kamera som blir hindret av software. For uten nattmodusen som er ganske imponerende skulle jeg likt å se hva Google kunne gjort med kameraene i Huaweien.

 

Tar mye RAW med kameraet mitt, men det er et helt annet formål..

Lenke til kommentar

Blir litt feil å si at pixel har et dårligere kamera.

Huawei valgte helt ubegripelig en 40mp sensor, som kun tar 10mp bilder. Altså den samler data fra 4 piksler for å lage en større.

P20 bruker heldigvis en større enn vanlig sensor, på 1/1.7", så pikslene blir litt større.

 

Google valgte derimot en 12mp 1/2,6 sensor på pixel 2.

Noe som er dårligere enn den de hadde på pixel 1.

 

Begge har 1,8 blendere og 27mm brennvidde.

 

Dette gir pixel 1,4µm store piksler, mot 1,55µm.

Så huawei får en liten mengde mer lys.

(pixel 1 hadde også 1,55µm)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...