Gå til innhold

TEST: Huawei P20 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

P20 Pro har jo en Kirin 970, så hva forventer folk? Det er jo forrige generasjon. Snapdragon er basert på A75 + A55, Kirin er A73+A53. I tillegg har du en del andre forbedringer i forhold til minne osv. fra ARM. 

 

Det er som å si at S9 er raskere enn S8. Det er en selvfølge, S9 er jo en generasjon nyere. Om S8 hadde vært raskere så må det være noe galt med S9. 

 

Huaweis HiSilicon lanserer nye SoCer på høsten ikke våren, rundt samme tid som Apple. Så om en skal ha raske Huawei telefoner er høsten tidspunktet å kjøpe. Når våren kommer så er Snapdragon baserte telefoner oftest raskere, da de er nye generasjon. 

Lenke til kommentar

Tipper det er på grunn av svakere CPU at telefonen ikke takler stabilisering under 4K-filming, noe telefonen helt klart burde få trekk for.

Du bruker ikke CPU til stabilisering av video. Du har andre brikker til dette på SoCen, men jeg vet ikke om noen test som måler disse.

Lenke til kommentar

Jeg vurderte denne, men siden den mangler mini jack, SD kort og trådløs lading, har jeg bestilt S9 Plus  Ser en fordel med å kunne bruke SD kort opp til 400GB når man filmer i 4K  :hmm: Bestilte cover på ebay til en 50 lapp  :) Ser at Telia selger det samme for 500. God butikk for de  :ohmy:

post-20348-0-07164800-1523285824_thumb.jpg

Endret av Junk Inbox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vurderte denne, men siden den mangler mini jack, SD kort og trådløs lading, har jeg bestilt S9 Plus  Ser en fordel med å kunne bruke SD kort opp til 400GB når man filmer i 4K  :hmm: Bestilte cover på ebay til en 50 lapp  :) Ser at Telia selger det samme for 500. God butikk for de  :ohmy:

 

Det er nok ikke det samme....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vurderte denne, men siden den mangler mini jack, SD kort og trådløs lading, har jeg bestilt S9 Plus  Ser en fordel med å kunne bruke SD kort opp til 400GB når man filmer i 4K  :hmm: Bestilte cover på ebay til en 50 lapp  :) Ser at Telia selger det samme for 500. God butikk for de  :ohmy:

 

Med P20 er det liten vits å filme i 4K, fordi det er absolutt null bildestabilisering.

Lenke til kommentar

 

Jeg vurderte denne, men siden den mangler mini jack, SD kort og trådløs lading, har jeg bestilt S9 Plus  Ser en fordel med å kunne bruke SD kort opp til 400GB når man filmer i 4K  :hmm: Bestilte cover på ebay til en 50 lapp  :) Ser at Telia selger det samme for 500. God butikk for de  :ohmy:

 

Med P20 er det liten vits å filme i 4K, fordi det er absolutt null bildestabilisering.

De har det i hardware, men må vel en firmware oppdatering til for å aktivere det.

Lenke til kommentar

 

Jeg vurderte denne, men siden den mangler mini jack, SD kort og trådløs lading, har jeg bestilt S9 Plus  Ser en fordel med å kunne bruke SD kort opp til 400GB når man filmer i 4K  :hmm: Bestilte cover på ebay til en 50 lapp  :) Ser at Telia selger det samme for 500. God butikk for de  :ohmy:

 

Det er nok ikke det samme....

Mulig ikke. Det får jeg vite om en uke eller to.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vurderte denne, men siden den mangler mini jack, SD kort og trådløs lading, har jeg bestilt S9 Plus Ser en fordel med å kunne bruke SD kort opp til 400GB når man filmer i 4K :hmm: Bestilte cover på ebay til en 50 lapp :) Ser at Telia selger det samme for 500. God butikk for de :ohmy:

Med P20 er det liten vits å filme i 4K, fordi det er absolutt null bildestabilisering.

De har det i hardware, men må vel en firmware oppdatering til for å aktivere det.

For svak HW.

 

https://www.google.com/amp/s/forum.xda-developers.com/huawei-p20-pro/help/image-stabilisation-4k-resolution-t3776382/amp/

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg vurderte denne, men siden den mangler mini jack, SD kort og trådløs lading, har jeg bestilt S9 Plus Ser en fordel med å kunne bruke SD kort opp til 400GB når man filmer i 4K :hmm: Bestilte cover på ebay til en 50 lapp :) Ser at Telia selger det samme for 500. God butikk for de :ohmy:

Med P20 er det liten vits å filme i 4K, fordi det er absolutt null bildestabilisering.

De har det i hardware, men må vel en firmware oppdatering til for å aktivere det.
For svak HW.

 

https://www.google.com/amp/s/forum.xda-developers.com/huawei-p20-pro/help/image-stabilisation-4k-resolution-t3776382/amp/

Var det jeg skrev tidligere, og allikevel er det null kritikk å hente for eldre maskinvare i telefonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter at jeg fikk fingersensor på baksiden av telefonen, men min Honor 8, så er jeg utrolig skeptisk mot å bytte til en telefon som er vesentlig større, med fingersensor under skjermen, noen som har erfaring rundt dette? Vil jeg venne meg til det, eller kommer dette til å gnage sjela mi i etterkant? Utenom dette er jeg utrolig gira på p20 pro.

Lenke til kommentar

Etter at jeg fikk fingersensor på baksiden av telefonen, men min Honor 8, så er jeg utrolig skeptisk mot å bytte til en telefon som er vesentlig større, med fingersensor under skjermen, noen som har erfaring rundt dette? Vil jeg venne meg til det, eller kommer dette til å gnage sjela mi i etterkant? Utenom dette er jeg utrolig gira på p20 pro.

Du har ansiktsgjenkjenning som hjelper på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...