Gå til innhold

TEST: Huawei P20 Pro


Anbefalte innlegg

Helt utrolig at denne ikke har noe så basic som å få endre lyd på meldingsappen, eller bruke live wallpaper på låseskjermen.

 

Fy f. hvor Huawei har voldtatt Oreo. Denne går rett i retur.

Hva mener du med lyd på meldingsappen? Varsellyden på meldinger/kalender osv kan man endre. Live wallpaper kan du sikkert bruke, hvis ikke er det bare å kjøre Nova launcher. 

 

 

Virker som små ting å returnere en telefon for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med lyd på meldingsappen? Varsellyden på meldinger/kalender osv kan man endre. Live wallpaper kan du sikkert bruke, hvis ikke er det bare å kjøre Nova launcher. 

 

 

Virker som små ting å returnere en telefon for.

Hva om jeg vil ha forskjellig lyd på meldinger, kalender og generelle varsler. Skal ikke det gå an på en telefon til 8500kr?

Kommer uansett på det samme hva jeg setter varslingslyden til, når jeg får en tekstmelding spiller den lyden jeg har som ringetone av en eller annen grunn.

 

Her er bilde fra stock Oreo. Hvorfor har Huawei bestemt seg for å FJERNE disse mulighetene? Idioti på høyt nivå.

post-3895-0-27729400-1524321770_thumb.png

 

 

Har ikke funnet en måte å bruke live wallpaper på låseskjermen nei, kun på bakgrunn når telefonen er opplåst. Nova launcher har jeg ikke prøvd, foretrekker pixel 2 launcher. Men regner uansett launcheren ikke endrer låseskjermen?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke ute etter kamera, men mobil. Grundig test av mobilen hadde vært fint. Det er småfeil ved lansering av nye mobiler.

 

Har en p9 lite med dual-sim som fungerer utmerket på ferie, ikke hatt problemer med BT.

 

Sverget til Samsung, men etter s5, bare tull. Kjøpte S8+ og kommer til å bytte den inn til denne. Den blir så varm at jeg ikke kan snakke i den, laget for arktiske forhold. Først ba de meg om å resette den, så bruke strømsparing... Sendte inn inn, fikk ny, men samme greia. Siste gang jeg kjøper Samsung.

 

Er androidfan, men all bloat fra samsung og nå varmeutvikling under samtale... Nei.

 

Dette tullet med spionering og backdoor, det er det på alle telefoner, uansett. Jorda er ikke flat.

Lenke til kommentar

Denne mobilen har nok fått full score pga unormalt bra mørkebilder.

 

Å gi en mobil 10/10 fordi den tar bra mørkebilder, men har flust av andre mangler henger ikke på greip, spør du meg.

 

TEK.no sine mobiltester går under katergorien tvilsomt.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

 

Denne mobilen har nok fått full score pga unormalt bra mørkebilder.

Å gi en mobil 10/10 fordi den tar bra mørkebilder, men har flust av andre mangler henger ikke på greip, spør du meg.

 

TEK.no sine mobiltester går under katergorien tvilsomt.

Å si at en telefon har tatt igjen Galaxy S9 når det eneste den gjør bedre er å ta bedre mørkebilder er ihvertfall feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å si at en telefon har tatt igjen Galaxy S9 når det eneste den gjør bedre er å ta bedre mørkebilder er ihvertfall feil.

Regner med du mener S9+. De er ganske like, men jeg og mange jeg kjenner synes P20 Pro er et mye bedre kjøp enn S9+. P20 er bedre på flere områder enn bare bilder i mørket. Mindre bloatware, ikke så kurvet glass (utrolig plagsomt). EMUI og Samsung experience er like slitsomt og for langt unna stock så der er det uavgjort. Og kanskje aller viktigst så er batteritiden bedre på P20.

 

 

Når det gjelder vanlige S9 så er P20 mye bedre.

Lenke til kommentar

 

Å si at en telefon har tatt igjen Galaxy S9 når det eneste den gjør bedre er å ta bedre mørkebilder er ihvertfall feil.

Regner med du mener S9+. De er ganske like, men jeg og mange jeg kjenner synes P20 Pro er et mye bedre kjøp enn S9+. P20 er bedre på flere områder enn bare bilder i mørket. Mindre bloatware, ikke så kurvet glass (utrolig plagsomt). EMUI og Samsung experience er like slitsomt og for langt unna stock så der er det uavgjort. Og kanskje aller viktigst så er batteritiden bedre på P20.

 

 

Når det gjelder vanlige S9 så er P20 mye bedre.

 

 

At folk liker P20 Pro bedre enn S9+ er forsåvidt greit nok.

 

Men vi kan ta det en gang til:

 

S9+ har: IP68, Iris Scanner, trådløs lading, bedre skjerm, raskere chipset, klarer videostabilisering i 4K, mulighet for SD kort og AUX. "Superslowmotion" ser også bedre ut på S9+.

 

Så hvordan P20 Pro er et mye bedre kjøp er for meg en gåte, da det P20 Pro er bedre på er bilder (selv om S9+ i flere tilfeller tar bedre bilder) og større batteri.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

 

 

Å si at en telefon har tatt igjen Galaxy S9 når det eneste den gjør bedre er å ta bedre mørkebilder er ihvertfall feil.

Regner med du mener S9+. De er ganske like, men jeg og mange jeg kjenner synes P20 Pro er et mye bedre kjøp enn S9+. P20 er bedre på flere områder enn bare bilder i mørket. Mindre bloatware, ikke så kurvet glass (utrolig plagsomt). EMUI og Samsung experience er like slitsomt og for langt unna stock så der er det uavgjort. Og kanskje aller viktigst så er batteritiden bedre på P20.

 

 

Når det gjelder vanlige S9 så er P20 mye bedre.

At folk liker P20 Pro bedre enn S9+ er forsåvidt greit nok.

 

Men vi kan ta det en gang til:

 

S9+ har: IP68, Iris Scanner, trådløs lading, bedre skjerm, raskere chipset, klarer videostabilisering i 4K, mulighet for SD kort og AUX. "Superslowmotion" ser også bedre ut på S9+.

 

Så hvordan P20 Pro er et mye bedre kjøp er for meg en gåte, da det P20 Pro er bedre på er bilder (selv om S9+ i flere tilfeller tar bedre bilder) og større batteri.

For å si det slik, P20 har ikke videostabilisering i det hele tatt i filming i 4K. Kanskje det største minuset med hele telefonen. Dessuten overeksponerer kameraet mye som ikke S9 gjør, så kameraet er ikke utvilsomt bedre.

 

Du glemte å nevne at S9+ har bedre alltid-på display. Huawei skjuler sin under innstillingene, men selv om du aktiverer denne er det kun notifikasjoner for SMS og tapte anrop, mens S9+ viser alt.

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

 

Å si at en telefon har tatt igjen Galaxy S9 når det eneste den gjør bedre er å ta bedre mørkebilder er ihvertfall feil.

Regner med du mener S9+. De er ganske like, men jeg og mange jeg kjenner synes P20 Pro er et mye bedre kjøp enn S9+. P20 er bedre på flere områder enn bare bilder i mørket. Mindre bloatware, ikke så kurvet glass (utrolig plagsomt). EMUI og Samsung experience er like slitsomt og for langt unna stock så der er det uavgjort. Og kanskje aller viktigst så er batteritiden bedre på P20.

 

 

Når det gjelder vanlige S9 så er P20 mye bedre.

Kurvet glass en kjekt. Det får en ellers stor telefon til å virke mindre. Og jeg er en stor fan av menyen man kan dra opp fra høyre.

Lenke til kommentar

Dere har faktisk glemt noe VELDIG viktig med denne telefonen.. et gedigent nedtrekk. 4K video, eller video generelt, er bokstavelig talt elendig sammenlignet med konkurrentene. Video, spesielt med stabilisering, kan vel bokstavelig talt kalles søppel. Moto G5 er på samme nivå.

 

Samtidig, er AIen overkill på mange måter, slik at mange bilder ofte kan bli helt overkill.. noe som ikke alltid er så bra, da det gir null muligheter for redigering i etterkant uten å ødelegge bildet helt.

 

Ellers er jeg enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere har faktisk glemt noe VELDIG viktig med denne telefonen.. et gedigent nedtrekk. 4K video, eller video generelt, er bokstavelig talt elendig sammenlignet med konkurrentene. Video, spesielt med stabilisering, kan vel bokstavelig talt kalles søppel. Moto G5 er på samme nivå.

 

Samtidig, er AIen overkill på mange måter, slik at mange bilder ofte kan bli helt overkill.. noe som ikke alltid er så bra, da det gir null muligheter for redigering i etterkant uten å ødelegge bildet helt.

 

Ellers er jeg enig.

Som tidligere nevnt er det mange nedtrekk i forhold til de beste konkurrentene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et pluss er jo at det *ikke* er Samsung eller iPhone. Bedre for markedet at flere produsenter lager topptelefoner.

Enig at det er bra det kommer flere gode konkurrenter, og Huawei lager gode telefoner. Dette er nok en veldig god telefon, men jeg tror nok karakteren den får, både her og andre norske nettsteder, er litt i overkant.

Ikke misforstå, det virker som en god telefon, men toppkarakter?

Det viktigste er jo at de som kjøper den er fornøyd, og det blir de sikkert.

Lenke til kommentar

 

Et pluss er jo at det *ikke* er Samsung eller iPhone. Bedre for markedet at flere produsenter lager topptelefoner.

Enig at det er bra det kommer flere gode konkurrenter, og Huawei lager gode telefoner. Dette er nok en veldig god telefon, men jeg tror nok karakteren den får, både her og andre norske nettsteder, er litt i overkant.

Ikke misforstå, det virker som en god telefon, men toppkarakter?

Det viktigste er jo at de som kjøper den er fornøyd, og det blir de sikkert.

Er enig i at det nok er mer enn bare selve telefonen som gjør at den får toppkarakter. Jeg hadde ikke brydd meg om det sto 9/10, men den er ikke god eller billig nok til å få full score. Det mener jeg egentlig ikke iPhone X eller galaxy S9 er heller.

Lenke til kommentar

Litt interessant det med karakterer og mobiltelefoner..

Føler litt at de har litt andre regler, enn f.eks. spill..

 

Et spill blir jo vurdert etter sine styrker og svakheter, skal bli.

Mobiltelefoner virker å få litt 10 av 10 uansett, i hvert fall toppmodellene, siden de (som regel) "alltid" vil være bedre enn forrige versjon og noen andre som har kommet tidligere på året. "Nyeste vil alltid være best", og derfor 10 av 10, siden vi nå har fått den beste mobilen noensinne. Men, som det blir nevnt, så har telefoner åpenbare mangler (også toppmodellene), selv om kanskje telefonene allikevel er "de beste vi har sett" til nå, sett under ett.

 

Lista for toppscore ser ut til å legge seg etter standarden for den "nyeste som har kommet", og ikke nødvendigvis etter hva som burde ha utgjort en helt topp telefon.

Lenke til kommentar

 Mangel på stabilisering i 4K er noe herk.

 

Vet ikke om det vil bli fikset via firmware update eller om det er CPU som ikke henger med.

Det har allerede blitt postet benkmark av etterfølgeren til Kirin 970 ( Kirin 980 ? )

Link

 

 

2018-04-09-1.png

 

 

 

 

Huawei Mate 20 kan bli heftige saker ...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...