Gå til innhold

Se de første bildene fra Samsungs superkamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så mate 10 pro gruser begge?!

 

Spøk? Mate 10 Pro var desidert værst etter min mening.

Jeg synes S9 viser i gjennomsnitt mest detaljer på de få bildene artikkelen inneholder, men ikke så veldig revolusjonerende fra iPhone X.

Bilde nummer 4 synes jeg så mest skuffende ut fra S9.

 

- Note 8 bruker

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Lurer på hvor mye Samsung har betalt redaksjonen for denne useriøse bildesammenligningen. Ville det ikke være mest realistisk å ta bildene på stativ, samme posisjon for alle bildene?

Når det er sagt, ingen av bildene imponerer, S9 fremstår som en oppskrytt og overpriset telefon, på lik linje med iPhoneX

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lurer på hvor mye Samsung har betalt redaksjonen for denne useriøse bildesammenligningen. Ville det ikke være mest realistisk å ta bildene på stativ, samme posisjon for alle bildene?

Når det er sagt, ingen av bildene imponerer, S9 fremstår som en oppskrytt og overpriset telefon, på lik linje med iPhoneX

Ærlig talt, fatter du hvor alvorlig det er å anklage en journalist eller redaksjon for å være kjøpt og betalt, uten å ha et snev av bevis for det?

 

Tydeligvis ikke.

 

Anklag dem gjerne for å ta feil eller å ha gjort slett arbeid - og fremsett argumenter for ditt syn - men å uten grunnlag si at en norsk redaksjon som følger redaktørplakaten og vær varsom-plakaten er korrupt, er faktisk ganske alvorlig.

 

Så til bildene:

 

Dette var en kjapp forhåndskikk, slik jeg ser det. Som sådan er den var begrenset verdi, og mest for moro skyld, og for å tilfredsstille de ekstra interessertes nysgjerrighet. Metodisk har den sine svakheter, og man kan dermed heller ikke konkludere endelig på basis av den, men den er mer enn nok til å gi leserne en viss idé om hvor bra eller dårlig kameraet på S9 er.

 

I likhet med deg ble jeg ikke imponert over bildene - men jeg konkluderer heller ikke på det grunnlaget med at Tek-redaksjonen er kjøpt og betalt. Om ikke annet: Hvorfor skulle Samsung betalt for en sammenligning der de kommer DÅRLIG ut?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Når skal dere slutte å kalle det for ting som superkamera osv? Til å være mobil er det bra, men i det store og det hele er 98% av bildene som blir tatt med disse tre mobilene ubrukelige i dårlig lys.

 

Det ser man også på bildene dere har tatt. Det er rett og slett latterlig dårlig, og maken til grums i bildene tatt utenom dagslys til spesielt Iphone X skal man lete lenge etter.

 

andre merker er ikke noe særlig bedre, men å kalle dette for superkameraer blir bare amatørmessig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

så mate 10 pro gruser begge?!

 

Spøk? Mate 10 Pro var desidert værst etter min mening.

Jeg synes S9 viser i gjennomsnitt mest detaljer på de få bildene artikkelen inneholder, men ikke så veldig revolusjonerende fra iPhone X.

Bilde nummer 4 synes jeg så mest skuffende ut fra S9.

 

- Note 8 bruker

Mate 10 er klart best totalt her. S9 er veldig mye bedre enn Iphone X, men taper mot Mate 10 i denne testen.

 

Hilsen fotograf

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mobilkamera er vanligvis langt i fra å være det de blir omtalt og markedsført som. De forbedrer seg over generasjonene men det er fremdeles begrenset hva man kan gjøre med så små sensorer og optikk. Med det sagt er det et greit kamera man for det meste har med seg og som derfor blir brukt, men det skal mye til for min del å oppgradere en smartmobil fordi bildene blir så mye forbedret.

 

Hvis mobilprodusentetene virkelig brydde seg om kvalitet hadde de greit skippet megapixel-racet og heller valgt en høyere kvalitet på mindre megapixler, noe som vil forbedre mørke bilder.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mobilkamera er vanligvis langt i fra å være det de blir omtalt og markedsført som. De forbedrer seg over generasjonene men det er fremdeles begrenset hva man kan gjøre med så små sensorer og optikk. Med det sagt er det et greit kamera man for det meste har med seg og som derfor blir brukt, men det skal mye til for min del å oppgradere en smartmobil fordi bildene blir så mye forbedret.

 

Hvis mobilprodusentetene virkelig brydde seg om kvalitet hadde de greit skippet megapixel-racet og heller valgt en høyere kvalitet på mindre megapixler, noe som vil forbedre mørke bilder.

 

Ja, men det samme sa dem om speilløse systemkameraer også for noen år siden, og se nå. "Dinosaurene" Canon og Nikon har tapt enorme markedsandeler til både Sony og MfT (Panasonic og Olympus), og i USA har nå Sony gått forbi Nikon allerede hva gjelder salg av full-frame systemkameraer.

 

Når du ser hva resultater du kan få med de relativt små sensorene hos MfT, så bør det ikke være så lenge til vi kan få brukbare resultater i "mobilstørrelse" også. Men idag er det selvsagt milevis fra å være godt nok.

Lenke til kommentar

Mobilbilder er ofte bra nok for folk flest, ellers blir bildekvalitet alltid et kompromiss på hva man er villig til å betale og hvor mye stash en gidder å drasse på. Personlig ligger mitt punkt på gode kompakter eller små systemkamera som MfT. Mobilkameraet er dog veldig praktisk til en hel haug med ting. Alt fra huskelapper til notatblokk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...