Gjest Slettet-376f9 Skrevet 22. januar 2018 Skrevet 22. januar 2018 Programmere vinterhjul? Får feilmelding hver gang en legger om pga TPMS. Bil må inn for omprogrammering hver sesong om en ikke setter inn universale sensorer i hjulene. Må du betale for det?
Kahuna Skrevet 22. januar 2018 Skrevet 22. januar 2018 Er det en *god* teknisk begrunnelse for at Zoe ikke kan lade på IT-nett? Er det fordi Renault er så j***a stolte over chameleon-laderen de har utviklet at de nekter å gjøre noe så banalt som å tilby en IT-nett kombatibel 2kW-lader som tilvalg? Den *burde* jo selge som nystekte croissanter her til lands men 'noe' holder den igjen, til tross for at det er den modellen som gir best rekkevidde per krone..
Durango Farer Skrevet 22. januar 2018 Skrevet 22. januar 2018 Kunnskapsløse folk kjøper denne. Og de som ikke bryr seg om estetikk.
Eide'n Skrevet 22. januar 2018 Skrevet 22. januar 2018 minus med Renault Zoe: Ser ikke bra ut. Ikke støtte for IT-nett Ikke støtte for DC-hurtiglading Kun 68kW motor, med 41kWh burden det kunne levers med 120kW motor. Interiøret er ikke like fint some de tysker eller Tesla Renault har et dårlig merkenavn i Norge. Ikke "over luften oppdateringer" de fleste overflatene og materialene ser billig ut. Infotainmentsystemet ser ut som det er fra 2000 tallet. Bryter ved kne plassering? Dårlig varmeanlegg for norske forhold? 5
Karstein H Skrevet 22. januar 2018 Skrevet 22. januar 2018 Renault zoe med 41 kW-time batteri er glimrende om man har TN nett 400 Volt. I nye hus vil du skjelden kunne lade mer enn 15 ampere 1-fas 230 volt, ca 3,5 kW. Etter 5 år med LEAF var jeg lei så treg lading. Zoe gir mulighet for opptil 11 kW hjemmelading i 400 volt nett på 3-fas. Kun Tesla og Renault tilbyr det. Rekkevidde med motorveikjøring ca 24 mil på sommeren, og 16 på vinteren. Godt og varmt i kupé, ikke hatt problemer med varmeapparat gjennom ett år, i typisk Østlandsk klima. Parkerer riktignok i garasje som sjelden er under 0. Om man lader andre steder, og venter i bilen, så går det an å trykke på knappen for forvarming på nøkkelen, ingen grunn til å fryse. Varmesetet varmer også godt, og kan også være på under lading. 22 kW lading gir ganske hurtig lading, så vil ofte hjelpe til å strekke rekkevidden en del, uten at det blir veldig mye venting. Kjørte rundt Oslofjorden, via Strømstad - Sandefjord, 15 minutter lading på 22 kW var alt som trengtes... 1
Karstein H Skrevet 22. januar 2018 Skrevet 22. januar 2018 Zoe er en typisk nr 2 bil, en småbil, med de begrensninger som følger med. Mtp dekktrykk sensorer, så er det bare å klone de man har på sommerdekkene over til vinterdekkene, så er det bare å bytte mellom sommer og vinter, uten mer om og men. Kloningen fikser forhandleren. 1
Karstein H Skrevet 22. januar 2018 Skrevet 22. januar 2018 Kunnskapsløse folk kjøper denne. Og de som ikke bryr seg om estetikk. Eller folk MED kunnskap! Utseende er vel helt greit, slår vel LEAF og I3 ned i støvler...
Viggo Stenbekk Skrevet 22. januar 2018 Skrevet 22. januar 2018 ZAPTEC har vel en norsk løsning for bilen?
Bernt2 Skrevet 22. januar 2018 Skrevet 22. januar 2018 Programmere vinterhjul?Får feilmelding hver gang en legger om pga TPMS. Bil må inn for omprogrammering hver sesong om en ikke setter inn universale sensorer i hjulene.Må du betale for det? At man uansett må oppsøke verkstedet for å gjøre det, kan være irriterende nok. #franske biler er franske biler. 2
hekomo Skrevet 22. januar 2018 Skrevet 22. januar 2018 Så de skjønner virkelig ikke hvorfor den ikke selger bedre i Norge? 3
Simen1 Skrevet 22. januar 2018 Skrevet 22. januar 2018 At den ikke kan lades hjemme i vanlig stikkontakt er et stort minus. Overhørte forleden en mann med ei fortvilet datter på tlf. som hadde kjøpt seg en Zoe, og nå stod der uten å få ladet hjemme. Strøm er strøm for folk flest. De færreste vet forskjellen på TN og IT. "Bøtte" eller svinedyr kladd retter ikke opp inntrykket. Her må jeg bare påpeke at problemet er Norges IT-nett, ikke Renault. IT er like håpløst og baklengs som lengdemåleenheten tommeltotter. USA er alene om de alt for mange tommeltottene sine, Norge er alene om håpløse IT. Selv Albania har fått lagt om til TN etter noen tiår i bakevja som særingene sammen med Norge. TN burde vært det eneste som ble bygget etter 1980, men så hadde vi noen kraftige bakoverstrevere i alt for mektige posisjoner til at det ble gjort. Baksmellen har vart i minst 30 år og kommer til å vare i minst 30 til. 3
High-Fidelity Skrevet 22. januar 2018 Skrevet 22. januar 2018 I tillegg til de åpenbare manglene denne bilen har så er det en Renault. Og Renault er blant de merkene med desidert flest feil. Bilen er dessuten forferdelig stygg.
molna Skrevet 23. januar 2018 Skrevet 23. januar 2018 F.eks NAF gir ikke merknad på feilmelding på TPMS lengre. Har selv kjørt med error i 2 år nå. Null problem.
Espen Hugaas Andersen Skrevet 23. januar 2018 Skrevet 23. januar 2018 Her må jeg bare påpeke at problemet er Norges IT-nett, ikke Renault. IT er like håpløst og baklengs som lengdemåleenheten tommeltotter. USA er alene om de alt for mange tommeltottene sine, Norge er alene om håpløse IT. Selv Albania har fått lagt om til TN etter noen tiår i bakevja som særingene sammen med Norge. TN burde vært det eneste som ble bygget etter 1980, men så hadde vi noen kraftige bakoverstrevere i alt for mektige posisjoner til at det ble gjort. Baksmellen har vart i minst 30 år og kommer til å vare i minst 30 til.Problemet er Renault. De vil ikke tilpasse seg til realitetene. Å skylde på kunden for å ha feil behov er sjeldent spesielt konstuktivt. 2
unik42 Skrevet 23. januar 2018 Skrevet 23. januar 2018 At den ikke kan lades hjemme i vanlig stikkontakt er et stort minus. Overhørte forleden en mann med ei fortvilet datter på tlf. som hadde kjøpt seg en Zoe, og nå stod der uten å få ladet hjemme. Strøm er strøm for folk flest. De færreste vet forskjellen på TN og IT. "Bøtte" eller svinedyr kladd retter ikke opp inntrykket. Her må jeg bare påpeke at problemet er Norges IT-nett, ikke Renault. IT er like håpløst og baklengs som lengdemåleenheten tommeltotter. USA er alene om de alt for mange tommeltottene sine, Norge er alene om håpløse IT. Selv Albania har fått lagt om til TN etter noen tiår i bakevja som særingene sammen med Norge. TN burde vært det eneste som ble bygget etter 1980, men så hadde vi noen kraftige bakoverstrevere i alt for mektige posisjoner til at det ble gjort. Baksmellen har vart i minst 30 år og kommer til å vare i minst 30 til. IT-nett er mer driftssikkert enn TN-nett. Du kan ha drift på første jordfeil, noe som er grunnen til at sykehus fremdeles sverger til IT-nett. Avbruddsfrie strømforsyinger er utelukkende IT-nett. Men, ja. For vanlige husstander er IT-nett gammeldags. 1
Hallvard The Horrible Skrevet 23. januar 2018 Skrevet 23. januar 2018 Finnes det andre EL-biler enn Leaf og Tesla? Har en KIA Soul. Fornøyd. 1
Arne Magnus Berge Skrevet 23. januar 2018 Skrevet 23. januar 2018 At bilen er sperret for lading i IT nett skyldes at det ikke kan fastslås at det foreligger en god jordforbindelse uten avansert måling. God jording er essensielt fordi bilen ikke har et galvanisk skille i laderen Den benytter motorstyringen som likeretter. Dette gjør at den kan lade på store effekter rett fra strømnettet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå