Gå til innhold

Hvilket er det verste musikkinstrumentet du hører?


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Saksofon er mitt valg. Saksofonisten ligger på lur og venter på å få spille sine tilmålte 12 takter. Når det skjer, går de andre instrumentene og gjemmer seg, saksofonen overdøver ALT. På «beat for beat» har de en saksofonist på stand by, som begynner å spille når (ikke hvis) noen synger falskt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Hardingfele og ikke minst sekkepipe som jeg har hørt live ( 2 stk) i et bomberom, er for spesielt interessere.

Det er vel bare Moland & French som har klart å f*cke opp livet sitt mer enn det. Hvordan skjedde det? Ble du tatt til fange av IS?

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

 

Hardingfele og ikke minst sekkepipe som jeg har hørt live ( 2 stk) i et bomberom, er for spesielt interessere.

Det er vel bare Moland & French som har klart å f*cke opp livet sitt mer enn det. Hvordan skjedde det? Ble du tatt til fange av IS?

 

Jeg jobbet for en ungdomsklubb inkl kjørte lyd på flere konserter, og vips stod det 2 jenter i uniform med hver sin sekkepipe der...og det var voksent lydtrykk i det jævelskapet, trengte ikke mikrofoner engang på scena.

Lenke til kommentar

På en bra eller dårlig måte? Skulle gjerne hatt med meg en Tattoo i Edinburgh en gang :)

 

Joda selve showet var artig å overvære. Var naturligvis dyktige de som blåste i vei på sekkepipene også. Men man blir fort susete i hodet når timene går... :)

 

Ta deg turen du. Edinburgh er en fin by i tillegg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke er allergisk til trommer og dens metallblikktilbehør, så blir det innimellom misbrukt til de grader.

 

Etter relativt gode band som f.eks. Nirvana, så spredte det seg en farsott over USA, som ødela nesten alt av musikk som kommer som tilbehør til serier og filmer. Er det noen som er ivrige på å kopiere, så er det i USA. En form for popularisering av den sjangeren som f.eks. Nirvana kom i fra.

 

Den dårlige sammenblandete instrument og vokallyden er ikke hyggelig å høre på. Mange serier når episoden starter opp får slik musikk lagt til, i et forsøk på å få opp stemningen. Men hos meg har det motsatt effekt, for jeg har heller lyst å slå av lyden.

 

Jeg er vant med og kan tåle nokså mye støy, bare det er noe vellaget. Jeg kan heller ikke fordra favorittbandet til Jens Stoltenberg, trønderrock. Jo vist kan det være fengende, men der blir den sure stemmen til tyting synes jeg. Så om stemme kan tolkes som et instrument i seg selv, så er det en svært ustemt "fele" og lite register den tas ut over (trønderrock stemmer) - gnål er et enkelt og kort ord for det.

 

Det går ikke bare på musikk. F.eks. om man har sett noen skrekk og spenningsfilmer, så har man gjerne fått med seg disse tentakkelmonsterne, som kopieres over en lav lest i Hollywood. F.eks. i Resident Evil, så er det typisk brukt, at en tentakkel åpner en gap, med f.eks. fire spisse blomsterbladaktige lepper, som det så finnes ti- og hundretalls skarpe tenner innenfor, med et slukhalsgap i midten. Dette er så misbrukt til de grader, at jeg ikke synes det er gøy å se på når de ikke evner å komme opp med nye idéer. Bare for å ta et godt eksempel, som ikke var av det musikalske slaget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...