Gå til innhold

Hvilket er det verste musikkinstrumentet du hører?


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Jeg hadde egentlig ikke tenkt på misbruk av musikk, men G, du har et stort og godt poeng. Jeg fatter ikke hvorfor f.eks. TV2 på død og liv skal bruke garasjerock som bakgrunnsmusikk i tide og utide.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan stemme i dette om at sekkepipelyd kan være støyende og alt for mye lyd. Men, om en hører det nok på avstand, så gir det jo innimellom litt av den skotske stemningen da. Men generellt sett så er jeg med de som mener det er ulyd her i tråden.

 

Nå fant jeg ut hva disse intstrumentene i trommesett heter:

 

Det meste av Cymbaler og Hi-hat har jeg egentlig lite sansen for som lydbilde, da disse er veldig skarpe lyder. Det betyr ikke at det ikke går an, men ofte så drukner kanskje vokal / stemmer i disse lydene. Det er alt for lett å finne noe overdreven bruk av det / dårlig balansert volum på hver instrumentgruppes mikrofoner.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Hi-hat

 

 

Trompet som egentlig kan være ganske ok, kan også bli øredøvende å høre på live om man står for nært i syttende mai toget f.eks.

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

Ustemt piano

 

Igjen så må jeg rekke opp fingeren og si meg uenig.

 

https://youtu.be/je0G_Gn3xac?t=1m48s

 

Ustemt piano låter bra når man spiller de rette sangene. Type boogie-woogie, rock, blues osv, med simple akkordprogresjoner. Problemet er at mange prøver å spille jazz eller klassisk på et ustemt piano. Da blir det full kræsj.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Didgeridoo, selv om det er kult i visse sammenhenger.

 

Gud, som jeg hater det torturinstrumentet. Da jeg først flytta hjemmafra bodde jeg i en leilighet over et par hippier som studerte tradisjonell musikk eller hva faen de kalte det. Uansett... De spilte på det faenskapet i tide og utide. Og det er en lyd som faen ikke er lett å blokkere.

Lenke til kommentar

Enig. Blokkfløyte er det jævligste instrumentet. Min far fikk varige men, stakkars, da jeg som barn og min yngre bror MÅTTE øve blokkfløyte hver tirsdag i et halvt år på barneskolen. Panfløyte er nesten like grusomt.

Bare et halvt år? Dere slapp billig unna.

Men når jeg hadde "mistet" én og dessverre hatt et "uhell" med den neste tok faren min tegninga. Han erstattet ikke flere fløyter og skolen lånte ikke ut ekstra. Takk, pappa!

Lenke til kommentar

Som korpsnerd så må jeg si at sekkepipe e verst, den har en skarp lyd jeg får vondt i ørene av. Om du spør meg om det fineste instrumentet derimot, så får jeg problemer siden det e sååååå mange med behagelige lyder, som feks klarinett (best av ALLE ;) ), fløyte, trompet, baryton, tuba osv, og slagverk e åsså ganske behagelig om man gjør det riktig :D 

Lenke til kommentar

Som korpsnerd så må jeg si at sekkepipe e verst, den har en skarp lyd jeg får vondt i ørene av. Om du spør meg om det fineste instrumentet derimot, så får jeg problemer siden det e sååååå mange med behagelige lyder, som feks klarinett (best av ALLE ;) ), fløyte, trompet, baryton, tuba osv, og slagverk e åsså ganske behagelig om man gjør det riktig :D

 

Jeg har vært tilskuer under Edinburgh Millitary tattoo i Skottland. Mange timer med sekkepipeblåsing ga hodepine men var likevel en moro opplevelse :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...