Gå til innhold

Flere av fiber- og kabelkundene til Telenor og Canal Digital får raskere nettlinje


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bedre nedlasting er greit, men jeg vil mye heller ha mer fart opp. Dessuten er jeg mest opptatt av responshastighet (Ping). Den er som regel mye mer avgjørende i en hverdag. Du trenger som regel raskt levert mange små pakker og sjeldent et trailerlass. Hastigheten er et oftest et skuebrød i den store sammenhengen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bra de ikke øker prisen på det rimeligste. Har i realiteten 6,4 Mbit/s pga. ledninger og lokale primært. Å betale mer for en teoretisk økning som ikke gir noe i praksis, hadde vært kjipt. :p

 

Det er jo de rimeligste som går opp i pris ref artikkelen: "de som ender med 50 eller 100 må betale ekstra" Det er de som hadde 30 eller 60 før

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når kommer Get da? Get er jo kjent for å selge søppel 100% av tiden

 

 

Konstruktivt innlegg.. Men synd at kunder på 500/500mbit får såpass lite kjærlighet. Betaler jo i temmelig dyre dommer og kunne vel fort blitt oppgradert til 1Gbit da antallet kunder som betaler for 500mbit er i mindretall vil jeg gå ut ifra,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når kommer Get da? Get er jo kjent for å selge søppel 100% av tiden

 

 

Konstruktivt innlegg.. Men synd at kunder på 500/500mbit får såpass lite kjærlighet. Betaler jo i temmelig dyre dommer og kunne vel fort blitt oppgradert til 1Gbit da antallet kunder som betaler for 500mbit er i mindretall vil jeg gå ut ifra,

 

Samme med Get, de som betaler mest får minst tilbake når det kommer til tilbud og "kampanjer" blant annet jeg som har 250 linja som for Get er høyeste produktet da de selger ikke 500 uten søknad, så jeg får ikke delta i tilbudet når de lar dem prøve høyere hastighet til samme pris osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bra de ikke øker prisen på det rimeligste. Har i realiteten 6,4 Mbit/s pga. ledninger og lokale primært. Å betale mer for en teoretisk økning som ikke gir noe i praksis, hadde vært kjipt. :p

Det er jo de rimeligste som går opp i pris ref artikkelen: "de som ender med 50 eller 100 må betale ekstra" Det er de som hadde 30 eller 60 før

 

Ah, damnit. :O Altså de som har dårligst dekning eller dårligst råd. Men men, 20 kroner er ikke mye, men litt irritert over at de tar så godt betalt for en veldig mangelfull tjeneste. :p Men er vel ikke de som er direkte ansvarlig for bygginga av kabler heller..

Lenke til kommentar

Det har lenge vært fokus på bredbåndsutbygging i Norge og et av målene har vært at alle skal ha tilgang til internett for å kunne ta del i samfunnsutviklingen. Det som har slått meg flere ganger er  at det mangler gode lavterskeltilbud veldig mange steder. Dvs et veldig rimelig lav-båndbredde abonnement. Det burde vært mulig å komme på nett for 149,- eller 199,- pr mnd for la oss si 3-5 Mbit linje. 

 

Det finnes en del mennesker som ikke trenger mere, evt ikke vil eller kan betale mere. En slik båndbredde ville for de fleste være uaktuell men tilbudet burde vært der.

 

Selv byttet jeg akkurat fra fiber 10/10 til kabel 100/10. Til 349,- pr mnd for fiber var det vel ok prismessig, men med gratis tilkobling til kabel for 299,- pr mnd i ett år måtte man bare slå til !  Kan forøvrig ikke si at vanlig nettbruk forbedret seg særlig, bortsett fra når tre stykker streamer youtube eller serier samtidig. 

Lenke til kommentar

Er da ikke veldig lengesiden vi telenorkunder opplevde det samme? Hadde 50/50, å ble oppgradert til 60/60, med en økning på rundt 20kr/mnd. Og nå skjer det igjen..?

 

Jeg vurderte nettopp å gå ned i hastighet til 30/30, men prisforskjellen vs hastighetsforskjell er for lav. Savner et lavpris abb. på 30/30mbit, 200,- hadde vært en fin pris for slikt. Men med 100,- i forskjell fra 30/30 til 60/60mbit er det ikke verdt å nedgradere..

Halvparten av et produkt skulle jo teoretisk sett vært halv pris av produktet...

Som han over meg sier, så trenger man ikke 50/50 for å lese avisen på nett, (når man har adblock...) som en veldig stor kundegruppe gjør.

Men det kommer kanskje om et år eller 2, når fiber er mer utbredt, samt ennå mer konkurranse..

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Base hastighet i borettslag hos CD er digge 5/5, en slengkommentar fra meg til en kundekontakt ser ut til å ha gitt oss 10/5 i hele borettslaget, men i borettslag er man vel 10 år etter utvikilngen ellers? Jeg er ikke i styret mer og tar ikke kampen for å bytte leverandør, gir heller ikke CD en krone mer enn jeg må.  

 

Det jeg lurer på er om dette er faktisk base hastighet eller om vi bare er "glemt" med vilje? 

Lenke til kommentar

Bra de ikke øker prisen på det rimeligste. Har i realiteten 6,4 Mbit/s pga. ledninger og lokale primært. Å betale mer for en teoretisk økning som ikke gir noe i praksis, hadde vært kjipt. :p

 

Borettslaget oppgraderte avtalen tidligere i år, så da fikk jeg samme hastigheten som jeg før hadde betalt ekstra for, inkludert i grunnabonnementet. Siden jeg betalte ekstra allerede, så hadde den oppgraderingen fulgt automatisk med. Valgte derfor å avslutte ekstrahastigheten, så nå har jeg 30/10 inkludert i husleie. Blir jo ikke bedre av at de allerede nå nesten dobler den, uten at det gir meg personlig større kostnader. Det bakes allerede inn i felleskostnadene.

 

Det som dog henger igjen, er en i utgangspunktet alt for lav opphastighet. Det skulle jeg gjerne betalt litt for å få økt, om den hadde vært bedre i utgangspunktet. Altså, hadde jeg hatt 30/20 og kunne fått 60/40, eller med de nye hastighetene fra 50/20 til 100/40, så skulle jeg oppgradert. Opplastingshastighetene er alt for lave som de er.

Lenke til kommentar

Base hastighet i borettslag hos CD er digge 5/5, en slengkommentar fra meg til en kundekontakt ser ut til å ha gitt oss 10/5 i hele borettslaget, men i borettslag er man vel 10 år etter utvikilngen ellers? Jeg er ikke i styret mer og tar ikke kampen for å bytte leverandør, gir heller ikke CD en krone mer enn jeg må.  

 

Det jeg lurer på er om dette er faktisk base hastighet eller om vi bare er "glemt" med vilje? 

 

Som du ser av innlegget mitt over her, så kommer det helt an på avtalen borettslaget har med CD. Vi gikk vel fra den trege hastigheten der, over til 30/10 som vår basispakke. Bare å sjekke med nåværende styre om når pakken deres blir reforhandlet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bedre nedlasting er greit, men jeg vil mye heller ha mer fart opp. Dessuten er jeg mest opptatt av responshastighet (Ping). Den er som regel mye mer avgjørende i en hverdag. Du trenger som regel raskt levert mange små pakker og sjeldent et trailerlass. Hastigheten er et oftest et skuebrød i den store sammenhengen.

 

Går jo fra 60/60 her til 100/100, solid oppgradering på opp farten mener nå jeg :) Ping sliter jeg aldri med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...