Gå til innhold

Flere av fiber- og kabelkundene til Telenor og Canal Digital får raskere nettlinje


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Når kommer Get da? Get er jo kjent for å selge søppel 100% av tiden

 

Har Get og er rimelig fornøyd med de. Stabilt nett hjemme hos meg, i hvert fall. Borettslaget reforhandlet avtalen med de tidligere i år. Nå betaler jeg kun 250 kr mnd. for 250/20 og HBO Nordic inkl.
Helt utrolig til prisforskjell for eneboliger til borettslag. Alle skal likevel ha Internett, sjukt at det går an å forhandle frem så gode avtaler. Du betaler langt under halve prisen for 5x hastighet sammenlignet med det jeg får fra CD. Endret av Minus
Lenke til kommentar

 

 

Når kommer Get da? Get er jo kjent for å selge søppel 100% av tiden

Har Get og er rimelig fornøyd med de. Stabilt nett hjemme hos meg, i hvert fall. Borettslaget reforhandlet avtalen med de tidligere i år. Nå betaler jeg kun 250 kr mnd. for 250/20 og HBO Nordic inkl.
Helt utrolig til prisforskjell for eneboliger til borettslag. Alle skal likevel ha Internett, sjukt at det går an å forhandle frem så gode avtaler. Du betaler langt under halve prisen for 5x hastighet sammenlignet med det jeg får fra CD.

 

Sier lit om marginene. Mitt gamle borretslag sa opp alt med Get og la inn fiber fra lynet, alle fikk 1g/1g inklusiv i husleia for rundt 300kr mnd per boeneht,

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Base hastighet i borettslag hos CD er digge 5/5, en slengkommentar fra meg til en kundekontakt ser ut til å ha gitt oss 10/5 i hele borettslaget, men i borettslag er man vel 10 år etter utvikilngen ellers? Jeg er ikke i styret mer og tar ikke kampen for å bytte leverandør, gir heller ikke CD en krone mer enn jeg må.  

 

Det jeg lurer på er om dette er faktisk base hastighet eller om vi bare er "glemt" med vilje? 

 

Samtlige borettslagskunder som hadde 5Mbps ble oppgradert til 10Mbps i september. Ønsker man mer enn dette kan hver enkelt beboer oppgradere sin egen linje til reduserte priser ift hva individuelle kunder må betale.

 

Ønsker borettslaget en annen hastighet for alle beboerne, f.eks. 30Mbps (som fra 1. januar blir 50Mbps) eller 100Mbps kreves en ny avtale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har hatt telenor fiber i 5 år og er svært fornøyd. 2 tilfeller av nedetid på mindre enn 1 time på de 5 årene, hvor en av feilene var en montør som koblet feil når han skulle legge til en ny kunde, og en gang behov for restart av telenor fibermodem etter oppgradering. Eller ingen problemer.

 

Synes hastighetsøkningen er bra sett i forhold til prisen. Da jeg fikk fiber valgte jeg 50/50 fordi jeg syntes 100/100 (som da var max) var alt for dyr. 50/50 ble endret til 60/60 uten endring i pris, og at jeg nå må betale kr 30 ekstra i måneden anser jeg som en fornuftig pris for 100/100. De som ikke vil betale ekstra kan fortsatt nedgradere til 50/50 og få det billigere enn 60/60 i dag. Prisen som jeg tidligere syntes var alt for høy for 100/100 er nok relativt ok for 250/250 som det blir endret til.

 

Kan ikke klage på ping heller da jeg stortsett ligger på 1 - 2 ms. Vanskelig å få det noe særlig bedre...

 

Må berømme Telenor for stabiliteten, både på hastighet, ping og oppetid. Beste jeg har vært borti. Og kundeservicen på fiberkontoret er suveren med svært kort ventetid. Anbefales!

 

-ED-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Bra de ikke øker prisen på det rimeligste. Har i realiteten 6,4 Mbit/s pga. ledninger og lokale primært. Å betale mer for en teoretisk økning som ikke gir noe i praksis, hadde vært kjipt. :p

Det er jo de rimeligste som går opp i pris ref artikkelen: "de som ender med 50 eller 100 må betale ekstra" Det er de som hadde 30 eller 60 før

 

Ah, damnit. :O Altså de som har dårligst dekning eller dårligst råd. Men men, 20 kroner er ikke mye, men litt irritert over at de tar så godt betalt for en veldig mangelfull tjeneste. :p Men er vel ikke de som er direkte ansvarlig for bygginga av kabler heller..

 

 

Strengt tatt kan du bytte til 50/50 om du synes det er for dyrt med 100/100. Det er en minimal endring i forhold til 60/60 til en betydelig bedre pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som om ikke fiber er dyrt nok fra før, tvinger de p0 meg 20kr ekstra hver måned. Jeg har ikke behov for 50mbit, og 599 i mnd (uten TV) er rådyrt. Vurderer å gå tilbake til ADSL med 12mbit for 299.

Hvor får du den prisen fra? Det billigste bredbåndsabonnementet fra Telenor koster 468 kr per måned (5 Mbit/s for 359 kr + linjeleie på 109 kr om du ikke har fasttelefon).

 

De øvrige prisene (inkl. linjeleie) for ADSL hos Telenor er:

 

*10 Mb/s til 488 kr pr mnd

*20 Mb/s til 538 kr pr mnd

*30 Mb/s til 588 kr pr mnd

*60 Mb/s til 688 kr pr mnd

 

Og du er ikke garantert de hastighetene heller.

Lenke til kommentar

 

Som om ikke fiber er dyrt nok fra før, tvinger de p0 meg 20kr ekstra hver måned. Jeg har ikke behov for 50mbit, og 599 i mnd (uten TV) er rådyrt. Vurderer å gå tilbake til ADSL med 12mbit for 299.

Hvor får du den prisen fra? Det billigste bredbåndsabonnementet fra Telenor koster 468 kr per måned (5 Mbit/s for 359 kr + linjeleie på 109 kr om du ikke har fasttelefon).

 

De øvrige prisene (inkl. linjeleie) for ADSL hos Telenor er:

 

*10 Mb/s til 488 kr pr mnd

*20 Mb/s til 538 kr pr mnd

*30 Mb/s til 588 kr pr mnd

*60 Mb/s til 688 kr pr mnd

 

Og du er ikke garantert de hastighetene heller.

Linjeleie glemte jeg av ja, da blir det enda dyrere. Det er priser hos Canal Digital og Homenet jeg har referert til.

Lenke til kommentar

Base hastighet i borettslag hos CD er digge 5/5, en slengkommentar fra meg til en kundekontakt ser ut til å ha gitt oss 10/5 i hele borettslaget, men i borettslag er man vel 10 år etter utvikilngen ellers? Jeg er ikke i styret mer og tar ikke kampen for å bytte leverandør, gir heller ikke CD en krone mer enn jeg må.  

 

Det jeg lurer på er om dette er faktisk base hastighet eller om vi bare er "glemt" med vilje? 

 

Bor i et sameie og vi er kunde hos Canal Digital. Vi forhandler ny avtale hver gang bindingstiden er gått ut.

 

I utgangspunktet har sameiet avtale på den laveste hastigheten (bredbånd 30), men hver enkelt beboer står fritt til å øke hastigheten på eget nett og får da en regning på mellomlegget direkte fra Canal Digital.

 

Kan egentlig ikke forstå dere har 5/5. Sitter selv i i styret her og 5/5 er ikke et alternativ Canal Digital har engang. Høres for meg ut som noen i styret der ikke gjør jobben sin eller består av en gruppe mennesker som syntes internett ikke er noe nyttig.

Lenke til kommentar

Hva med 1 gigabit  (10 Gigabit GPON) Docsis 3.1 Full duplex etc?

De kunne gjort endringen allerede i dag, for min del. men må si det er litt sleipt å øke 20 kr måneden for noe som koster ingenting.

For tviler vel på man må bytte modem? Noen som har informasjon om det?

 

Hvor mange kabelselskap er det i Norge, og hvor mange av dem har gått over til Docsis 3.1? Får man symmetrisk hastighet da?

Lenke til kommentar

 

Base hastighet i borettslag hos CD er digge 5/5, en slengkommentar fra meg til en kundekontakt ser ut til å ha gitt oss 10/5 i hele borettslaget, men i borettslag er man vel 10 år etter utvikilngen ellers? Jeg er ikke i styret mer og tar ikke kampen for å bytte leverandør, gir heller ikke CD en krone mer enn jeg må.  

 

Det jeg lurer på er om dette er faktisk base hastighet eller om vi bare er "glemt" med vilje? 

 

Som du ser av innlegget mitt over her, så kommer det helt an på avtalen borettslaget har med CD. Vi gikk vel fra den trege hastigheten der, over til 30/10 som vår basispakke. Bare å sjekke med nåværende styre om når pakken deres blir reforhandlet.

Det er ikke bare fryd og gammen det heller. Mitt borettslag gikk fra 5/5 til 25/5 (eller noe slikt) men de fjernet en hel masse TV kanaler fra grunnpakka. Ganske crap for meg som uansett betaler for 250 linja fra før.

Lenke til kommentar

Sitter fortsatt på 12/1 fra NGT til 480kr/mnd og venter på at det skal bygges ut fiber. Skulle vært på plass i sommer, men det tar visst tid.

Kunne fått Get, men dørselgeren oppførte seg så jævlig dårlig at jeg ville ikke ha noe med de å gjøre. Synd..

 

Ville byttet til Telenor om du må vente 3-6 mnd på fiberen. La dem ta oppsigelsen hos NGT, så får du bytterabatt på 150 kroner i måneden. De har også fjernet bindingstid på bredbånd over ADSL, så det er egentlig bare en vinn-situasjon for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...