Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ølmage som ikke går bort


Harley Davidson

Anbefalte innlegg

Hvis legen din sier at det er medisinens skyld at du går opp i vekt så er det et av to alternativer.

Nummer en: Han mener du får den mest vanlige bivirikningen som er vannretensjon.

Nummer to: Han er komplett inkompetent og forstår ikke metabolisme eller lipogenese.

 

Du kommer ingen veier med unnskyldningene dine her, det kan tilbakevises med enkle fakta.

Å påstå at en medisin skal kunne føre til fettakkumulering av tynne lufta kan lite annet enn sammenlignes med alkymi. 

Det er fysisk UMULIG å få mer fettvev uten å spise for mye.

Dette tror jeg ingen ting på. Jeg har holdt på med dette i over tjue år og har masse erfaring. Det er nok medisinen som er årsaken til vektoppgang. Når jeg ikke tar de, går jeg ned i vekt. Så dette er veldig enkelt. Prøv å google det så får du se at det stemmer. 

Ja jeg har mye vann i kroppen, vet ikke hvor mange liter. Jeg trener og spiser som en mus. Jeg følger nøyaktig kaloriregnskap på Vektklubb.no. Så jeg spiser ikke mer en jeg forbrenner. 

Endret av jae-ols
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du vet ikke hva ekte sult er hvis du virkelig vil kalle det å gå 18-24 timer uten å spise å sulte deg selv.  Det er som fattigdom i norge, vi har ikke EKTE fattigdom, vi har relativ fattigdom, vi lever jævla godt her i vesten, så godt at de fleste har glemt hva det vil si å sulte.

Det klarer jeg fint, en av bonusene med feilkobling i hjernen som gjør at metthetsfølsen er ute av drift. En ting jeg gladelig hadde gitt bort til hvem som helst som trenger det...

 

Det er ikke at metthetsfølelsen er ute av drift men at man har det for godt og ikke tør/orker gjøre en forandring, fordi det er enklere å sitte tilbake og skylde på alle andre enn seg selv, spesielt hvis man virkelig tror man har prøvd alt men ikke fått det til. Kroppen er ett vanedyr, forsetter du å spise som en gris non stop så vil kroppen din selvsagt forvente denne samme mengden hver gang du spiser og klage når den ikke får det lenger, og ja, det å spise mindre er ikke direkte behagelig, men det er fult mulig for de aller fleste. Nekter å tro at TS er en av de få tilfellene hvor dette ikke er mulig (leger kvier seg for å fortelle pasientene sine at de er feite og at de bare må spise mindre, kan ikke være usensitive må du da skjønne), var en ekstremt feit kar som kun levde på væske og vitaminer og sånt i ett år siden legen sa at han var nær døden hvis han ikke gikk ned, kan han gå ett år uten mat kan TS gå ned i vekt også hvis han virkelig går inn for det. Det er snakk om å vise viljestyrke.

 

Altså DU er i kontroll over kroppen din, tro det eller ei. Det er ingen som holder en pistol mot hodet ditt og ber deg spise unødvendig mye og strekke ut magesekken. Du kan helt fint få den til å krympe igjen, ganske kjapt også faktisk, og da vil du føle deg mettere mye mye fortere. Kroppen er ett vanedyr, men du har kontroll over den hvis du virkelig ønsker det. 

Lenke til kommentar

 

Altså DU er i kontroll over kroppen din, tro det eller ei. Det er ingen som holder en pistol mot hodet ditt og ber deg spise unødvendig mye og strekke ut magesekken. Du kan helt fint få den til å krympe igjen, ganske kjapt også faktisk, og da vil du føle deg mettere mye mye fortere. Kroppen er ett vanedyr, men du har kontroll over den hvis du virkelig ønsker det. 

 

 

 

 

Du vet at det finnes folk som ikke kan se, høre eller gå ikke sant ?

 

Må bare sjekke, for det finnes over 10000 i Norge som har samme medfødte funksjonsproblem, og jeg kan godt gå 1 døgn uten mat uten å bli sulten, og jeg kan også spise en halv Telemarksku uten å bli mett, kun mer kvalm i visse tilfeller.

 

Selvsagt er det greit når man vet om det selv, og har lagt om kosthold og innført trening for litt over 1 år siden, som helt klart ga resultater.

Lenke til kommentar

 

Hvis legen din sier at det er medisinens skyld at du går opp i vekt så er det et av to alternativer.

Nummer en: Han mener du får den mest vanlige bivirikningen som er vannretensjon.

Nummer to: Han er komplett inkompetent og forstår ikke metabolisme eller lipogenese.

 

Du kommer ingen veier med unnskyldningene dine her, det kan tilbakevises med enkle fakta.

Å påstå at en medisin skal kunne føre til fettakkumulering av tynne lufta kan lite annet enn sammenlignes med alkymi. 

Det er fysisk UMULIG å få mer fettvev uten å spise for mye.

Dette tror jeg ingen ting på. Jeg har holdt på med dette i over tjue år og har masse erfaring. Det er nok medisinen som er årsaken til vektoppgang. Når jeg ikke tar de, går jeg ned i vekt. Så dette er veldig enkelt. Prøv å google det så får du se at det stemmer. 

Ja jeg har mye vann i kroppen, vet ikke hvor mange liter. Jeg trener og spiser som en mus. Jeg følger nøyaktig kaloriregnskap på Vektklubb.no. Så jeg spiser ikke mer en jeg forbrenner. 

 

Er du lege? Nei... Så da har ikke erfaringen din noen verdi utover din anekdotiske empiri.

Google? Er du morsom? Skal du motbevise termogenese nå?

 

Du er såpass gammel at du burde skille på TØV og fakta. Bli voksen!

 

Edit: Jeg har hatt astma i 30 år, men jeg kan særdeles lite om temaet. Med din retorikk burde jeg kunne mer om astma enn du kan om depresjon. Jeg begynner å lukte troll for å være helt ærlig.

Endret av Dufen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvis legen din sier at det er medisinens skyld at du går opp i vekt så er det et av to alternativer.

Nummer en: Han mener du får den mest vanlige bivirikningen som er vannretensjon.

Nummer to: Han er komplett inkompetent og forstår ikke metabolisme eller lipogenese.

 

Du kommer ingen veier med unnskyldningene dine her, det kan tilbakevises med enkle fakta.

Å påstå at en medisin skal kunne føre til fettakkumulering av tynne lufta kan lite annet enn sammenlignes med alkymi. 

Det er fysisk UMULIG å få mer fettvev uten å spise for mye.

Dette tror jeg ingen ting på. Jeg har holdt på med dette i over tjue år og har masse erfaring. Det er nok medisinen som er årsaken til vektoppgang. Når jeg ikke tar de, går jeg ned i vekt. Så dette er veldig enkelt. Prøv å google det så får du se at det stemmer. 

Ja jeg har mye vann i kroppen, vet ikke hvor mange liter. Jeg trener og spiser som en mus. Jeg følger nøyaktig kaloriregnskap på Vektklubb.no. Så jeg spiser ikke mer en jeg forbrenner. 

 

Er du lege? Nei... Så da har ikke erfaringen din noen verdi utover din anekdotiske empiri.

Google? Er du morsom? Skal du motbevise termogenese nå?

 

Du er såpass gammel at du burde skille på TØV og fakta. Bli voksen!

 

Edit: Jeg har hatt astma i 30 år, men jeg kan særdeles lite om temaet. Med din retorikk burde jeg kunne mer om astma enn du kan om depresjon. Jeg begynner å lukte troll for å være helt ærlig.

 

Du er ikke den rette å snakke om å bli voksen. Du lager kvalm på flere forum. Dette er ikke tøv. Det er det som er riktig. Gva faen er morsomt med google? Er du en fuckings lege? 

Lenke til kommentar

Jeg bruker bare diskusjon.no
Å argumentere ved å henvise til Google er usaklig, bevisbyrden ligger på deg som kommer med en påstand.
Nei jeg er ikke lege, men jeg har biologifaget friskt i minne.

Edit: Hvis det ikke er tøv så har du jo fasiten. Hva er da vitsen med å fortsette tråden?

Endret av Dufen
Lenke til kommentar

Dette tror jeg ingen ting på. Jeg har holdt på med dette i over tjue år og har masse erfaring. Det er nok medisinen som er årsaken til vektoppgang. Når jeg ikke tar de, går jeg ned i vekt. Så dette er veldig enkelt. Prøv å google det så får du se at det stemmer.

Ja jeg har mye vann i kroppen, vet ikke hvor mange liter. Jeg trener og spiser som en mus. Jeg følger nøyaktig kaloriregnskap på Vektklubb.no. Så jeg spiser ikke mer en jeg forbrenner.

 

Jeg må ned minst 15 kilo. Jeg er 168 cm og 82 kilo tung. Altså alt for tung. Jeg må trene besatt mye. og spise veldig lite. Må vel ned i 1000 kcal om dag.

Det gjør jeg ihvertfall ikke. Jeg er med i VK og følger nøye med. Aldri over 2000 kcal. Men går ikke ned i vekt så har jeg treningskalorier til gode. Jeg ligger i snitt på 1500 kcal. Men går ikke ned i vekt. Tror synderen er medisiner mot depresjon. Skjønt selve tabletten gjør ikke at du legger på deg. Hvis jeg også går "bort" 300/400 kcal pr. dag så er det merkelig.

Vi kan se litt nærmere på hva du inntar, kanskje du kan fortelle hva slags matvarer du spiser daglig, og hvor ofte? Så kan man sammenligne om dette samsvarer med 1500 kal du oppgir å innta daglig. Du nevner forøvrig at du må ned i 1000 kal daglig for å kunne gå ned i vekt.

Endret av nacario
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker bare diskusjon.no

Å argumentere ved å henvise til Google er usaklig, bevisbyrden ligger på deg som kommer med en påstand.

Nei jeg er ikke lege, men jeg har biologifaget friskt i minne.

 

Edit: Hvis det ikke er tøv så har du jo fasiten. Hva er da vitsen med å fortsette tråden?

Det kan vel for faen du svare på, du vet vist alt. Jeg står på mitt, hører ikke på deg. 

Lenke til kommentar

 

Dette tror jeg ingen ting på. Jeg har holdt på med dette i over tjue år og har masse erfaring. Det er nok medisinen som er årsaken til vektoppgang. Når jeg ikke tar de, går jeg ned i vekt. Så dette er veldig enkelt. Prøv å google det så får du se at det stemmer.

Ja jeg har mye vann i kroppen, vet ikke hvor mange liter. Jeg trener og spiser som en mus. Jeg følger nøyaktig kaloriregnskap på Vektklubb.no. Så jeg spiser ikke mer en jeg forbrenner.

 

Jeg må ned minst 15 kilo. Jeg er 168 cm og 82 kilo tung. Altså alt for tung. Jeg må trene besatt mye. og spise veldig lite. Må vel ned i 1000 kcal om dag.

Det gjør jeg ihvertfall ikke. Jeg er med i VK og følger nøye med. Aldri over 2000 kcal. Men går ikke ned i vekt så har jeg treningskalorier til gode. Jeg ligger i snitt på 1500 kcal. Men går ikke ned i vekt. Tror synderen er medisiner mot depresjon. Skjønt selve tabletten gjør ikke at du legger på deg. Hvis jeg også går "bort" 300/400 kcal pr. dag så er det merkelig.

Vi kan se litt nærmere på hva du inntar, kanskje du kan fortelle hva slags matvarer du spiser daglig, og hvor ofte? Så kan man sammenligne om dette samsvarer med 1500 kal du oppgir å innta daglig. Du nevner forøvrig at du må ned i 1000 kal daglig for å kunne gå ned i vekt.

 

For å gå ned i vekt må jeg under 1000 kcal pr. dag. Ligger på 1500 men går ikke ned i vekt. Jeg kan ikke ramse opp hva jeg spiser, det skjønner du. 

Lenke til kommentar

 

Du ber om råd, men når folk du er uenige med eller som du oppfatter som fiendtlige kommer med konkrete løsninger avviser du det bare. Jeg kjenner igjen handlingsmønsteret ditt, det er relatert til psykisk sykdom som du i flere tråder uttaler at du har.

Det er ingen her som er fiendtlige. Det er sykdommen din som svarer oss.

Jeg vil i all vennlighet foreslå at du får kontroll over sykdommen før du gjør noe som helst annet.

For å fortsette denne tråden vil ikke gi deg noe annet enn dagsaktivitet.

Endret av Dufen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du ber om råd, men når folk du er uenige med eller som du oppfatter som fiendtlige kommer med konkrete løsninger avviser du det bare. Jeg kjenner igjen handlingsmønsteret ditt, det er relatert til psykisk sykdom som du i flere tråder uttaler at du har.

Det er ingen her som er fiendtlige. Det er sykdommen din som svarer oss.

Jeg vil i all vennlighet foreslå at du får kontroll over sykdommen før du gjør noe som helst annet.

For å fortsette denne tråden vil ikke gi deg noe annet enn dagsaktivitet.

Du er rapportert. Du gjør narr av folk med psykiske problemer. 

Lenke til kommentar

Jeg gjør på ingen måter narr av noen med psykiske problemer.

Jeg har selv en far med depresjon og angst, og jeg kjenner igjen reaksjonsmønsteret du fremviser.

Det er åpenbart at du selv ikke ser det så jeg blir ikke å svare mer i tråden da det ikke fører noen andre steder enn at du blir oppviglet av det. Håper du forstår det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen gjør narr av deg. Psykiske lidelser er veldig vanlig i samfunnet, men det gjør ikke noe magisk ved deg så du trosser lovene om fysikk og lager masse ut av ingenting. Jeg tror fremdeles ikke på at du kun inntar 1500 kcal om dagen. Det er liksom mitt kalorimål for å opprettholde MIN vekt og jeg er 150 høy og ca 50 kilo, er ikke sjangs at det er det du inntar. 

Lenke til kommentar

 

 

Dette tror jeg ingen ting på. Jeg har holdt på med dette i over tjue år og har masse erfaring. Det er nok medisinen som er årsaken til vektoppgang. Når jeg ikke tar de, går jeg ned i vekt. Så dette er veldig enkelt. Prøv å google det så får du se at det stemmer.

Ja jeg har mye vann i kroppen, vet ikke hvor mange liter. Jeg trener og spiser som en mus. Jeg følger nøyaktig kaloriregnskap på Vektklubb.no. Så jeg spiser ikke mer en jeg forbrenner.

Jeg må ned minst 15 kilo. Jeg er 168 cm og 82 kilo tung. Altså alt for tung. Jeg må trene besatt mye. og spise veldig lite. Må vel ned i 1000 kcal om dag.

Det gjør jeg ihvertfall ikke. Jeg er med i VK og følger nøye med. Aldri over 2000 kcal. Men går ikke ned i vekt så har jeg treningskalorier til gode. Jeg ligger i snitt på 1500 kcal. Men går ikke ned i vekt. Tror synderen er medisiner mot depresjon. Skjønt selve tabletten gjør ikke at du legger på deg. Hvis jeg også går "bort" 300/400 kcal pr. dag så er det merkelig.

Vi kan se litt nærmere på hva du inntar, kanskje du kan fortelle hva slags matvarer du spiser daglig, og hvor ofte? Så kan man sammenligne om dette samsvarer med 1500 kal du oppgir å innta daglig. Du nevner forøvrig at du må ned i 1000 kal daglig for å kunne gå ned i vekt.

For å gå ned i vekt må jeg under 1000 kcal pr. dag. Ligger på 1500 men går ikke ned i vekt. Jeg kan ikke ramse opp hva jeg spiser, det skjønner du.

Du nevner at du er medlem av vektklubb og har nøye oversikt over daglig inntak. Hvorfor er det problematisk å fortelle hva du inntar daglig ved hvert måltid? Hvis du ønsker bistand og kredibilitet er det i din interesse å oppgi dette da du stadig søker hjelp på diksusjon.no, og avfeier andres råd da du mener du har kontroll/oversikt og har prøvd alt.

 

1500 kal tilsvarer hva slags matvarer fra morgen til kveld (tar utgangspunkt i at du ikke spiser på nattestid)?

Lenke til kommentar

 

Var det veldig til psykiske problemer det gikk i nå. Hva med mitt forslag om å bruke rockering noen? Vil det å bruke musklene nær fettet smelte det vekk der du arbeider, eller vil det kun hjelpe på kroppsholdningen og ølmagen består?

 

Anonymous poster hash: 45172...090

 

Punktforbrenning er en myte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...